آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص آجیل چهار مغز چیست؟ برای خرید آجیل چهار مغز به کدام فروشگاه مراجعه نماییم؟ اقلام تشکیل دهنده این آجیل، چه فوایدی برای سلامتی بدن دارند؟ همه این سوالات را در این مقاله بررسی خواهیم کرد در ادامه همراه ما باشید.

خواص آجیل چهار مغز برای بدن به دلیل تشکیل شدن از چهار مغز بادام درختی، پسته، فندق و بادام هندی که برای بدن بسیار مفید هستند، باعث شده تا این آجیل جز مشهور ترین و پرطرفدارترین آجیل های مخلوط قرار گیرد. مواد مغذی موجود در هر کدام از اقلام تشکیل دهنده این آجیل برای عملکرد درست بدن، ضروری هستند.

اجزای تشکیل دهنده آجیل چهار مغز

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، آجیل چهار مغز، از چهار مغز بادام، پسته، فندق و بادام هندی تشکیل شده است که مانند سایر انواع آجیل به دو صورت بو داده و خام در بازار عرضه می شود و شما می توانید طبق سلیقه و ذائقه خود آن را تهیه و مصرف کنید. در ادامه به بررسی خواص آجیل چهارمغز برای سلامتی بدن خواهیم پرداخت.

خواص آجیل چهار مغز برای کودکان

به دلیل اینکه کودکان در سن رشد هستند و بدن آن ها انرژی زیادی می طلبد باید در رژیم غذایی روزانه آن ها انواع مواد مغذی، مانند آجیل چهار مغز را جای داد. این آجیل، تامین کننده انواع مواد معدنی، اسیدهای چرب، ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن کودکان می باشد.

مصرف روزانه و به اندازه این آجیل در کودکان، سبب تکامل مغز و افزایش هوش می شود. کلسیم موجود در آجیل چهار مغز، علاوه بر رشد بهتر استخوان ها و استحکام آن ها، از ایجاد پوکی استخوان در سنین بالاتر جلوگیری می کند. به دلیل غنی بودن از آهن به درمان کم خونی در کودکان، مخصوصاً دخترانی که در سنین بلوغ هستند، کمک می کند.

مصرف مغزهای این آجیل، به دلیل غنی بودن از انواع آنتی اکسیدان ها، از انواع سرطان پیشگیری می کنند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت نسبت به بیماری های عفونی می‌شوند. آجیل چهار مغز جایگزین بسیار مناسبی برای تنقلات ناسالم در کودکان است و مصرف به اندازه آن از افزایش وزن در کودکان چاق، جلوگیری می کند.

319,500 تومان - 1,065,000 تومان
319,500 تومان - 1,065,000 تومان

کودکان نیازمند انرژی برای فعالیت‌ و بازی های خود هستند. منیزیم موجود در آجیل، سبب بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و اکسیژن به تمامی اعضای بدن می شود و انرژی لازم برای کودکان را به سرعت فراهم می کند.

برای بهره مندی از خواص آجیل چهار مغز در کودکان زیر ۵ سال، به دلیل ناتوانی در جویدن و بلع مغزیجات بهتر است این آجیل به صورت آسیاب شده مصرف شود. در این رابطه می توانید به مقاله خواص فندق برای کودکان و خواص آجیل چهار مغز برای کودکان نیز مراجعه کنید.

خواص آجیل چهار مغز در بارداری

تغذیه مادر در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از مواد خوراکی استفاده کند که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی باشند. مصرف آجیل چهار مغز در بارداری، سبب می شود تا ویتامین و پروتئین های لازم برای رشد بهتر جنین، تامین شود. این آجیل سبب

افزایش کلاژن در پوست مادر می شود و از ایجاد ترک های پوستی، جلوگیری می کند. یکی از خواص آجیل چهار مغز برای زنان باردار، تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت بارداری است؛ همچنین اگر این آجیل به صورت خام مصرف شود، سبب تنظیم فشار خون مادر می شود.

توجه کنید که بنا به توصیه پزشکان، زنان باردار می توانند روزانه حدود ۳۰ گرم آجیل مصرف کنند؛ پس در مصرف آن دقت کنید زیرا مصرف بیش از حد آن، سبب ایجاد مسمومیت و مشکلات گوارشی خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله خواص فندق در بارداری در همین سایت مراجعه نمایید.

مقاله پیشنهادی و به شدت کاربردی : طرز تهیه و خواص فرنی چهار مغز برای نوزاد

خواص آجیل چهار مغز برای بدن بسیار زیاد است.
یکی از خواص آجیل چهار مغز برای زنان باردار، تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت بارداری است.

خواص آجیل چهار مغز در طب سنتی

انواع آجیل در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارند و از گذشته های دور به دلیل خاصیت درمانی از آن ها در رفع مشکلات و بیماری های مختلف استفاده می شده است. یکی از خواص آجیل چهار مغز در طب سنتی این است که به دلیل مقادیر بالای پروتئین از ریسک ابتلا به انواع بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های کلیوی می کاهد.

در طب سنتی، ترکیب کردن چهار مغز موجود در این آجیل با عسل، به رفع بیماری های گوارشی ناشی از سردی معده، کمک می کند.ملاتونین موجود در آجیل چهار مغز در رفع اختلالات خواب موثر است. ترکیبات موجود در این آجیل، سبب کاهش التهاب شریان ها، پس از مصرف غذاهای چرب شده وموجل عملکرد بهتر قلب می شوند.

پتاسیم موجود در آجیل چهار مغز، سبب تعادل مایعات بدن می شود و فشار خون را کاهش می دهد. این آجیل سرشار از منیزیم است که از گرفتگی عضلات بدن پس از فعالیت های سنگین، جلوگیری می کند.

بادام موجود در آجیل چهار مغز، سبب نرم شدن سینه می شود و خلط آور است. پسته غنی از فسفر است و از خستگی و ضعف بدن نیز جلو گیری می کند. فندق موجود در آجیل چهار مغز، سبب افزایش سطح باروری و برطرف کردن اختلالات نعوظ در مردان می شود.

بادام هندی حاوی مقادیر قابل توجهی مس است که از سفیدی زود رس مو، جلوگیری می کند. برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه خواص انواع آجیل در طب سنتی، می توانید مقاله خواص فندق در طب سنتی را مطالعه فرمایید.

خواص آجیل چهار مغز برای زنان

آجیل چهار مغز، یکی از منابع مهم ویتامین E می باشد که سبب تقویت پیاز مو و آبرسانی به پوست بانوان می شود. این آجیل به دلیل غنی بودن از فیبر، سبب ایجاد احساس سیری و مانع از پرخوری می شود ؛در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری می کند. البته اسیدهای چرب  سالم موجود در این آجیل نیز، سبب کاهش چربی دور شکم در بانوان می شوند.

یکی از مشکلات شایع در جامعه به خصوص در زنان مشکلات دستگاه گوارش و یبوست است که آجیل چهار مغز به دلیل غنی بودن از فیبر،‌ سبب بهبود روند هضم غذا و عملکرد دستگاه گوارش می شود. این آجیل خوشمزه به دلیل غنی بودن از چربی های غیر اشباع، برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک، بسیار موثر است.

یکی از مهم ترین خواص آجیل چهار مغز برای زنان حفاظت از مغز و کاهش ریسک ابتلا به بیماری هایی مثل آلزایمر، پارکینسون و زوال عقل است. به شما پیشنهاد می کنیم مقالات خواص فندق برای زنان و چهار مغز برای تقویت تخمدان را نیز مطالعه فرمایید.

خواص آجیل چهارمغز برای مردان

آجیل چهارمغز برای مردان نیز خواص بی‌نظیری دارد؛ وجود آنتی اکسیدان‌های فراوان و مهم، از جمله ویتامین E و C در بادام درختی و پسته، باعث می‌شود تا افراد، در برابر انواع بیماری‌های گوارشی از جمله سرطان روده بزرگ، ایمن گردند! همچنین، وجود مواد معدنی مفید، مانند مس، منیزیم، روی و فسفر، تاثیر مستقیمی بر افزایش قدرت باروری مردان و بهبود کیفیت اسپرم آن‌ها خواهند داشت. ناگفته نماند که آجیل چهارمغز، سلامت پوست و مو در مردان را نیز تضمین می‌کند!

یکی از مهم‌ترین خواص آجیل چهار مغز برای مردانی که قصد کاهش وزن دارند، فیبر و انرژی بالای موجود در پسته است. فیبر پسته کمک می‌کند تا حرکات روده بهبود یافته و از گرسنگی زودرس جلوگیری به عمل آید؛ همچنین، این ماده غذایی، انرژی فراوانی به فرد می‌دهد، که نیاز او را به مصرف غذای بیشتر برطرف می‌سازد. به این ترتیب، مهمترین خواص آجیل چهار مغز برای مردان، شامل کنترل وزن، بهبود سلامت پوست و مو و افزایش قدرت باروری خواهند بود.

خواص بادام موجود در آجیل چهار مغز

بادام یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدار ترین انواع آجیل به شمار می ‌رود که برای مقابله با بیماری هایی مانند دیابت، کلسترول بالا، چاقی، بیماری های پوستی و… بسیار موثر است. ارزش غذایی بادام به ازای هر ۱۰۰ گرم آن به صورت زیر است:

  • انرژی: ۵۷۶ کیلوکالری
  • کربوهیدرات: ۲۱.۶۹ گرم
  • پروتئین: ۲۱.۲۲ گرم
  • چربی: ۴۹.۴۲
  • فیبر خوراکی: ۱۲.۳ گرم
  • قند: ۳.۸۹ گرم

مصرف منظم بادام با افزایش سطح هوش ارتباط مستقیمی دارد و به عنوان یک میان وعده مناسب برای کودکان درحال رشد، استفاده می شود. خواص آجیل چهار مغز از آن جایی مشخص می شود که بادام موجود در آن، در افزایش فعالیت های مغزی و در ایجاد مسیرهای عصبی جدید موثر است.

برای خرید بادام درختی می‌توانید به وبسایت اصل تبریز مراجعه نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله خواص بادام درختی را مطالعه فرمایید.

خواص فندق موجود در آجیل چهار مغز

فندق، سرشار از مواد مغذی و چربی های سالم، ویتامین B6، فولات، روی، پتاسیم و فسفر است. هر ۱۰۰ گرم فندق حاوی مقادیر زیر است:

  • انرژی: ۶۲۸ کیلو کالری
  • چربی کل: ۶۱ گرم
  • پروتئین: ۱۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۷ گرم
  • فیبر خوراکی: ۱۰ گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم

فندق به دلیل غنی بودن از ویتامین E خواص بسیار زیادی برای سلامتی پوست و مو دارد. این آجیل سبب افزایش تعداد اسپرم های بارور در مردان می شود. فندق به دلیل مقادیر بالای پروتئین، یکی از آجیل های مهم در رژیم غذایی بدنسازان به شمار می رود. شما می توانید برای خرید مغز فندق به وب سایت فروشگاه اصل تبریز مراجعه نمایید. برای اطلاعات بیشتر درباره این آجیل، مقاله خواص فندق را مطالعه کنید.

خواص آجیل چهار مغز برای بدن بسیار زیاد است.
فندق به دلیل غنی بودن از ویتامین E خواص بسیار زیادی برای سلامتی پوست و مو دارد.

خواص پسته موجود در آجیل چهار مغز

هر ۱۰۰ گرم پسته حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۵۶۲ کیلو کالری
  • کربوهیدرات: ۲۸ گرم
  • فیبر خوراکی: ۱۰ گرم
  • پروتئین: ۲۰ گرم
  • قند: ۸ گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم

پسته به دلیل غنی بودن از ویتامین B6، سبب تشکیل هموگلوبین و تنظیم قند خون می شود. به دلیل غنی بودن از آهن، به افراد مبتلا به کم خونی و زنان باردار توصیه می شود. پسته سبب تقویت معده می شود و در درمان اسهال موثر است.

به دلیل داشتن دو آنتی اکسیدان لوتئین و زیگانتین، برای سلامتی چشم، بسیار مفید است و از آن در برابر بیماری‌ لکه زرد و آسیب اشعه UV جلوگیری می کند. به شما پیشنهاد میکنیم که به خرید پسته در فروشگاه اصل تبریز بپردازید.

خواص بادام هندی موجود در آجیل چهار مغز

بادام هندی، حاوی مواد معدنی مانند مس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و روی است. از خواص بادام هندی می توان به حفظ سلامت لثه و دندان، درمان کم خونی، درمان کبد چرب، جلوگیری از چین و چروک پوست، جلوگیری از سرطان درمان جوش و آکنه صورت و… اشاره کرد. هر ۱۰۰ گرم بادام هندی حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۵۵۳ کیلوکالری
  • کربوهیدرات: ۳۰ گرم
  • پروتئین: ۱۸ گرم
  • چربی: ۴۴ گرم
  • قند: ۶ گرم
  • فیبر خوراکی: ۳.۳ گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم

برای اطلاع از قیمت بادام هندی و خرید آن به وبسایت اصل تبریز مراجعه کنید.

سخن پایانی

خواص آجیل چهار مغز بسیار زیاد است و ما در این مقاله به تعداد محدودی از آن ها اشاره کردیم. برای نگهداری آجیل چهار مغز به مدت طولانی، باید آن را در ظرف در بسته و در جای خشک و خنک مانند یخچال و فریزر نگهداری کنید. توجه کنید که برای بهره مندی از خواص این آجیل، باید آن را در حد اعتدال و به میزان مشخص در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

اجزای تشکیل دهنده آجیل چهار مغز چیست؟

آجیل چهار مغز از بادام، پسته، فندق و بادام هندی تشکیل شده است که مانند سایر انواع آجیل به دو صورت بو داده و خام در بازار عرضه می شود.

خواص آجیل چهار مغز برای کودکان چیست؟

این آجیل، تامین کننده انواع مواد معدنی، اسیدهای چرب، ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن کودکان می باشد. همچنین سبب تکامل مغز و افزایش هوش، رشد بهتر استخوان ها و درمان کم خونی می شود.

خواص آجیل چهار مغز در بارداری چیست؟

آجیل چهار مغز برای زنان باردار باعث تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت بارداری است همچنین با کلاژن سازی از ترک های پوستی جلوگیری میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *