آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

مصرف میوه‌های آبدار و شیرین در هر فصل، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ مخصوصا اگر این میوه‌ها را در فصل زمستان مصرف کنیم. مصرف میوه خشک زمستانی و تابستانی، راهکار دیگری برای دریافت ویتامین‌های مختلف است؛ پس خرید میوه خشک را به عنوان یکی از تنقلات زمستانه، فراموش نکنید!
انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی

انواع میوه خشک تابستانی و زمستانی، باعث می‌شوند تا بدن بتواند در مقابل عوامل بیماری‌زا مقاومت نشان دهد! البته انواع میوه خشک، به دلیل کالری بالایی که دارند، انرژی لازم برای گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان را نیز فراهم می‌سازند. از مهم‌ترین میوه‌های خشک زمستانی و تابستانی، که بهتر است در رژیم غذایی خود قرار دهید، می‌توان به پرتقال خشک، سیب خشک، کیوی خشک، خرمای خشک، توت فرنگی خشک، انجیر و آلوی خشک و آناناس خشک اشاره کرد.

هر یک از این موارد، حجم بالایی از مواد مغذی را دارند، که سلامت دستگاه قلب و عروق را تضمین کرده و متابولیسم بدن را تنظیم می‌کنند. حفظ سطح قند خون سالم، کنترل اشتها و تنظیم فشار خون نیز از مهم‌ترین خواص انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی هستند.

میوه خشک زمستانی و خواص آنها

میوه‌هایی را که در زمستان قابل خشک کردن هستند، در ادامه معرفی می‌کنیم. شما می توانید این میوه ها را در زمستان خشک کنید و در تابستان میل کنید.

سیب خشک؛ شیرین اما بدون شکر!

سیب از آن میوه‌های زمستانی است، که می‌توانید آن را به صورت تازه یا خشک شده مصرف کنید. سیب تازه، مقادیر فراوانی املاح و ویتامین دارد. اگر این میوه را به حالت چیپس درآورده و خشک کنید، مصرف آن به عنوان میان وعده در همه فصول، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. از این رو، سیب یکی از انواع میوه خشک زمستانی است، که حتی در زمان سرماخوردگی و بیماری نیز مفید خواهد بود.

اگر سیب خشک را در فصل زمستان مصرف کنید، قطعا انرژی بیشتری نسبت به قهوه صبحگاهی، از آن دریافت می‌کنید؛ ضمن اینکه سیب قند طبیعی دارد و می‌تواند انرژی بدن شما را تامین کند. در حالی که مصرف بیش از حد کافئین قهوه، چندان مفید به نظر نمی‌رسد!

انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی
سیب خشک میوه زمستانی سرشار از فیبر، املاح و مواد معدنی است.

پرتقال خشک؛ بمب ویتامین C

پرتقال یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع میوه‌های زمستانی است، که به صورت چیپس میوه یا همان پرتقال خشک نیز به فروش می‌رسد. پرتقال تازه، مقدار فراوانی ویتامین C دارد، که برای کاهش التهاب و یا تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های فصلی، از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. همچنین پرتقال، کالری کم و فیبر فراوانی دارد که به کنترل وزن افراد کمک می‌کند. پرتقال خشک شده نیز انواع مواد مغذی شامل ویتامین‌ها و فیبر را در خود ذخیره دارد، که می‌توان از آن به عنوان میان وعده استفاده نمود.

برای افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند و قصد کاهش وزن دارند، مصرف پرتقال خشک در کنار انواع میوه خشک زمستانی، می‌تواند هم انرژی بدن را تامین کند و هم فعالیت دستگاه گوارش را بهبود بخشد.

توت فرنگی خشک؛ بهترین منبع مواد معدنی

یکی دیگر از انواع میوه خشک زمستانی، می‌توان به توت فرنگی خشک اشاره کرد، که شامل مواد معدنی زیر خواهد بود:

  • سدیم
  • منگنز
  • پتاسیم
  • انواع آنتی اکسیدان

لازم است این نکته را درباره توت فرنگی خشک بدانید، که این ماده غذایی هیچ گونه چربی و کلسترولی ندارد؛ حتی بیماران مبتلا به دیابت نیز می‌توانند با مصرف توت فرنگی خشک در زمستان، قند خون را مدیریت کرده و سلامت سیستم قلب و عروق خود را تضمین نمایند. همچنین میوه خشک توت فرنگی یکی از میوه های مورد علاقه ی کودکان است، شما می توانید این میوه ی دوست داشتنی را در زمستان خشک کنید و در تابستان به کودکانتان بدهید. برای آشنایی با خواص میوه خشک برای کودکان حتما مقاله را مطالعه کنید.

انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی
توت فرنگی خشک میوه زمستانی مناسب برای بیماران دیابتی می باشد.

آناناس؛ میوه گرمسیری ضد التهاب

آناناس، در مناطق گرمسیری پرورش داده می‌شود؛ اما یک میوه زمستانی به حساب می‌آید. آناناس خشک نیز مانند پرتقال خشک، سرشار از ویتامین C است. این میوه خوشمزه، چه به صورت تازه و چه به صورت چیپس، می‌تواند التهابات موجود در بدن را کاهش داده و با تامین انواع آنتی اکسیدان، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. آناناس خشک را می‌توانید همزمان با انواع میوه خشک زمستانی، مانند سیب، پرتقال و توت فرنگی مصرف نمایید.

خرمالوی خشک؛ خوشمزه، شیرین و مغذی

خرمالوی تازه، بسیار شیرین، آبدار و خوشمزه است و از میوه‌های پرطرفدار زمستانی به حساب می‌آید. اگر تمایلی به خوردن خرمالوی تازه ندارید، می‌توانید از برش‌های خشک شده این میوه استفاده کنید. ذخایر ویتامین A و C در این میوه خوشمزه، باعث شده تا سلامت دستگاه گوارش بهبود یافته، و روده عملکرد بهتری داشته باشد. شما می‌توانید برش‌های خرمالو را در فصل زمستان خشک کرده و در فصل‌های دیگر، از آن‌ها به عنوان میان وعده استفاده کنید.

انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی
خرمالوی خشک شده موثر در بهبود عملکرد سیستم گوارشی می باشد.

میوه به خشک شده؛ داروی هر درد!

به جرات می‌توان گفت، که یکی از پرخاصیت‌ترین انواع میوه خشک زمستانی، میوه به است، که در حالت‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، چای به، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همچنین، خوردن آن به صورت میان وعده، احساس سیری به فرد می‌دهد که در نهایت، به کاهش وزن صحیح و اصولی کمک می‌کند.

به خشک شده فیبر فراوانی دارد؛ به همین دلیل برای اشخاصی که به بیماری اسهال مبتلا شده‌اند، و یا از یبوست رنج می‌برند، مفید است! همچنین، ویتامین C موجود در چیپس به (میوه به خشک شده)، باعث بهبود سرماخوردگی خواهد شد. ناگفته نماند که پکتین موجود در به، می‌تواند ورم معده را بهبود داده و مشکلات گوارشی را برطرف کند.

هنگام خشک کردن به، می‌توانید دانه‌های آن را نیز نگه دارید؛ زیرا جوشانده دانه به برای رفع علائم گلو درد و یا التهاب چشم می‌تواند مفید باشد.

انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی
میوه به خشک شده و دانه آن برای بسیاری از بیماری ها بسیار مفید است.

کیوی خشک؛ خوش رنگ، شیرین و خوشمزه

از دیگر انواع میوه خشک زمستانی، می‌توان به کیوی خشک شده اشاره کرد، که نسبت به سایر میوه‌های زمستانی، طعم خاص‌تری دارد. این میوه سبز رنگ، در حالت عادی می‌تواند ترش یا شیرین باشد؛ بنابراین خشک شده آن نیز عمدتا طعم ملس دارد.

مطالعه مقاله پیشنهادی: خواص توت خشک برای کودکان

کیوی خشک را می‌توان همراه سالاد یا به تنهایی مصرف کرد. این میوه زمستانی، در گروه مرکبات قرار می‌گیرد و از این رو، یک منبع فوق العاده از ویتامین C به حساب می‌آید؛ در نتیجه، از ایجاد حالت زکام و عطسه شدید در زمستان جلوگیری به عمل می‌آورد. فراموش نکنید که فیبر موجود در کیوی خشک، برای هضم غذا بسیار مفید است.

انواع میوه های خشک تابستانی

در این قسمت می‌خواهیم انواع میوه خشک تابستانی را معرفی کنیم، که می‌توانید در تمام فصول مخصوصا زمستان، از خواص آن‌ها بهره ببرید.

خرمای خشک؛ سرشار از قند طبیعی

اگر از آن گروه افرادی هستید، که علاقه به خوردن خوراکی‌های شیرین در میان وعده‌های خود دارید، به شما مصرف خرمای خشک در زمستان را توصیه می‌کنیم. خرما، یک میوه خشک تابستانی است، که یک منبع طبیعی از فیبر به حساب می‌آید؛ به همین دلیل، مصرف آن، هضم غذا را تسهیل کرده و احساس سیری به فرد می‌دهد.

وجود قند طبیعی در خرمای خشک، انرژی بدن را افزایش داده و آن را به یک جایگزین خوب برای میان وعده‌های شیرین، تبدیل می‌کند. از مهم‌ترین خواص خرمای خشک، می‌توان به پتاسیم و منیزیم موجود در آن اشاره کرد، که تاثیر مستقیم بر سلامت قلب و عملکرد عضلات بدن خواهد داشت.

آلوی خشک؛ یک ملین طبیعی

آلو، میوه زمستانی نیست؛ اما مصرف آلوی خشک در فصل زمستان، سلامت دستگاه گوارش را تضمین می‌کند. این میوه خوشمزه یک ملین طبیعی است، که از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. بنابراین اکثر افرادی که در ماه‌های سرد سال، دچار یبوست می‌شوند، می‌توانند از خواص این میوه خشک تابستانی بهره ببرند. البته آنتی اکسیدان‌های موجود در آلوی خشک نیز، برای مبارزه با التهاب احتمالی در بدن مفید بوده و سطح سلامت بدن در فصل زمستان را افزایش می‌دهند.

زردآلوی خشک؛ سرشار از ویتامین A و C

اگر می‌خواهید با مصرف یک نوع تنقلات سالم، شیرین و خوشمزه، مقدار فراوانی از ویتامین A و C در فصل زمستان دریافت کنید، قطعا زردآلوی خشک بهترین گزینه است. قرار دادن این میوه خشک تابستانی در رژیم غذایی فصل زمستان، مخصوصا در شروع این فصل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین، ویتامین‌های موجود در زردآلوی خشک، از سلامت پوست و چشم‌های شما محافظت می‌کند.

دقت کنید که در فصل‌های سرد سال، به مواد مغذی بیشتری نیاز داریم؛ از این رو، با مصرف زردآلوی خشک شده، می‌توانید مقدار فراوانی آهن، فیبر و ویتامین دریافت کنید، تا اندام مختلف بدن، عملکرد بهتری داشته باشند.

نتیجه گیری

انواع میوه خشک زمستانی و تابستانی، شامل مرکبات، سیب، آناناس، کیوی و خرمالو هستند، که مقادیر فراوانی ویتامین و آنتی اکسیدان دارند. از این رو، مصرف آن‌ها در فصل سرد سال، از ابتلا به بیماری‌های فصلی ناشی از سرما مانند سرماخوردگی، جلوگیری می‌کند. سایر میوه‌های خشک مانند زرد آلو و آلوی خشک شده، میوه خشک تابستانی هستند؛ اما مصرف آن‌ها در فصل زمستان، به عملکرد سالم دستگاه گوارش و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک می‌کند. تمامی میوه‌های خشک شده با بالاترین کیفیت را می‌توانید از فروشگاه اصل تبریز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *