آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

تقویت تخمدان‌ها در بانوان، یک راهکار مفید برای پیشگیری از تنبلی تخمدان و ناباروری است. آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان بسیار مفید است؛ زیرا حجم بالایی از ویتامین E، فولات، سلنیوم و آهن را به بدن می‌رساند، که تاثیر فراوانی بر سلامت رحم و تخمدان‌ها دارند. پسته، فندق، بادام درختی و بادام هندی، اجزای اصلی آجیل چهار مغز هستند، که اگر به شکل خام و بدون نمک مصرف شوند، خواصی به مراتب بیشتر از آجیل مخلوط بوداده و نمکی خواهند داشت.
چهار مغز برای تقویت تخمدان

نکته دیگر این است که برای تقویت تخمدان با آجیل چهار مغز، می‌توان از معجون چهار مغز نیز استفاده نمود. معمولا از ترکیب چهار مغز یاد شده با عسل، خرما، پودر نارگیل و موادی از این قبیل، می‌توان معجون‌های خوشمزه، مقوی و پرخاصیت تهیه کرد، که تاثیر فراوانی بر سلامت عمومی بدن و به طور خاص، عملکرد رحم و تخمدان‌ها دارند. در ادامه این مطلب، به نکاتی درباره خواص مصرف چهار مغز برای بانوان، اشاره خواهیم کرد.

آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان

در ترکیب آجیل چهار مغز، از مغزهای پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق استفاده می‌شود، که هر یک از آن‌ها، خواص فوق العاده‌ای برای بدن دارند. مصرف ترکیب آن‌ها، باعث می‌شود تا نیاز بدن بانوان به انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها تامین شده، و زمینه برای تقویت تخمدان‌ها فراهم گردد. در ادامه، به مهم‌ترین خواص آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان، اشاره می‌کنیم.

خواص پسته برای تخمدان

پسته مقادیر فراوانی آهن، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های غیر اشباع و همچنین، منیزیم و سلنیوم دارد. تمامی این مواد، برای تقویت رحم و تخمدان‌ها ضروری هستند. ویتامین E موجود در پسته، نقش موثری بر تضمین سلامت آندومتر دارد. ضمن این که این آنتی اکسیدان قوی، از بروز انواع سرطان‌های مربوط به رحم و تخمدان، پیشگیری می‌کند.

چهار مغز برای تقویت تخمدان
از پسته می توان بعنوان آنتی اکسیدانی قوی در مقابله با سرطان رحم و تخمدان نام برد.

خواص بادام درختی برای تخمدان

کلسیم، ویتامین‌های E و A و همچنین، مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین‌های موجود در بادام درختی، به تقویت تخمدان‌ها و تولید تخمک سالم کمک می‌کنند. بنابراین، یکی از مهم‌ترین خواص آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان را می‌توان تولید تخمک سالم برای باروری دانست. ناگفته نماند که خواص بادام برای مردان نیز بسیار زیاد بوده و به تقویت اسپرم کمک می‌کند! به این ترتیب، زوج‌هایی که مشکل ناباروری دارند، می‌توانند به صورت همزمان، از خواص بادام درختی برای حل مشکل خود، استفاده کنند.

خواص فندق برای تقویت تخمدان

فندق نیز تاثیر بسزایی بر اصلاح و تقویت گردش خون در بدن دارد! از این رو، مصرف فندق، همراه با آجیل چهار مغز برای تخمدان، بسیار مفید است. در واقع، این مغز، با افزایش گردش خون در تخمدان‌ها و خونرسانی کافی به آن‌ها، عملکرد تخمدان‌ها را بهبود داده و سلامت آن‌ها را تضمین می‌کند. ضمن اینکه این ماده غذایی، سرشار از فیبر است که می‌تواند به درمان اختلالات تخمک گذاری کمک کند!

چهار مغز برای تقویت تخمدان
مصرف فندق سبب تقویت گردش خون در تخمدان ها می گردد.

خواص بادام هندی و سلامت تخمدان‌ها

مهم‌ترین خاصیتی که می‌توان در مورد مصرف بادام هندی برای تقویت تخمدان‌ها نام برد، مقدار فراوان اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های غیر اشباع در این مغز خوشمزه است، که به شدت بر سلامت آندومتر و اجزای رحم تاثیرگذار خواهند بود. ناگفته نماند که بر اساس مطالعات انجام شده، بادام هندی می‌تواند علاوه بر تقویت تخمدان‌ها، اختلالات جدی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک را نیز بهبود بخشد.

طرز تهیه معجون چهار مغز برای تقویت تخمدان

ممکن است بخواهید به جای مصرف آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان، از معجون آن استفاده کنید! بر همین اساس، در ادامه، طرز تهیه معجون برای تقویت تخمدان را توضیح می‌دهیم.

روش اول برای تهیه معجون چهار مغز

در روش اول، باید دو لیوان شیر و دو عدد موز بزرگ را همراه با مقداری عسل، میکس کنید. پس از آن، ۴ عدد مغز گردو، پسته و بادام از هر کدام به تعداد ۱۰ عدد و ۵ عدد مغز فندق را پودر کرده و در مخلوط شیر موز و عسل بریزید.

در صورت تمایل، می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری پودر نارگیل نیز به آن اضافه کنید، تا طعم بی‌نظیری به معجون شما بدهد. این معجون برای تقویت تخمدان بسیار مفید است و به واسطه طعم بی‌نظیری که دارد، خوردن آن برایتان لذت بخش خواهد بود.

روش دوم تهیه معجون چهار مغز برای تقویت تخمدان

طرز تهیه معجون برای تقویت تخمدان، روش‌های دیگری نیز دارد، که یکی دیگر از پرطرفدارترین این روش‌ها به قرار زیر است. ابتدا باید مواد زیر را با مقدار مشخص شده تهیه کنید:

  • دو لیوان شیر
  • نیم کیلو بستنی لیوانی
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر فندق
  • ۲ قاشق غذاخوری مغز گردو
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱۲ عدد خرمای بدون هسته
  • ۸ تکه کوچک یخ
  • ۴ عدد موز
  • ۲ قاشق غذاخوری کنجد بوداده شده
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر مغز بادام درختی
  • ۲ قاشق غذاخوری خامه صبحانه

برای تهیه معجون چهار مغز، باید ابتدا پوست خرماها را گرفته و آن‌ها را در مخلوط کن بریزید. سپس شیر سرد و پودر چهار مغز را به همراه عسل، کنجد بوداده و بستنی، در داخل مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. موزهای خرد شده و خامه صبحانه را نیز به آن‌ها اضافه کرده و مواد را کاملا با یکدیگر ترکیب کنید.

پس از آنکه مواد به حالت یک دستی در آمدند، مقداری یخ به معجون اضافه کرده و آن را در یخچال قرار دهید. معجون چهار مغز شما پس از مدتی آماده شده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

لازم است بدانید که مقدار هر یک از مواد یاد شده را می‌توانید بنا بر سلیقه خود، افزایش یا کاهش دهید. برای مثال، اگر احساس می‌کنید که پودر کاکائو یا قهوه می‌تواند آن را خوشمزه‌تر کند، استفاده از آن‌ها بلامانع است. به این ترتیب، علاوه بر تهیه یک نوشیدنی خوشمزه و دلچسب، می‌توانید از خواص چهار مغز برای تقویت تخمدان‌های خود نیز بهره‌مند گردید.

مصرف چهار مغز همراه با عسل

یکی دیگر از روش‌های دیگری که کمک می‌کند تا بتوانید از خواص چهار مغز برای تقویت تخمدان و رحم بهره ببرید، مصرف ترکیب پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق با عسل است! طبع گرم مغزهای یاد شده همراه با عسل، به شما کمک می‌کند تا مشکلات هورمونی خود را برطرف کرده، و عملکرد تخمدان‌ها را بهبود ببخشید. شما می‌توانید ترکیب عسل و چهار مغز را همراه با صبحانه یا به عنوان میان وعده مصرف کنید.

چهار مغز برای تقویت تخمدان
طبع گرم آجیل چهار مغز برای تقویت تخمدان و رحم بسیار مفید می باشد.

ناگفته نماند که این ترکیب جادویی را می‌توانید به صورت آماده، از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید، یا با خرید آجیل چهار مغز از اصل تبریز و ترکیب آن با عسل مرغوب، آن را در منزل تهیه نمایید. در حال حاضر، فروشگاه اصل تبریز، انواع آجیل چهار مغز خام و بو داده را با بالاترین کیفیت، به فروش می‌رساند، که شما می‌توانید مطابق با نیاز خود، وزن مورد نظر را سفارش دهید. برای دیدن قیمت و خرید انواع دیگر آجیل مخلوط کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *