آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص چهار مغز برای کودکان آنقدر زیاد است که خرید آجیل چهار مغز به لیست خرید اکثر والدین اضافه شده است. تغذیه ناسالم در مراحل اولیه رشد، سبب ایجاد بسیاری از بیماری ها در دوران پیری خواهد شد. به همین سبب در این مقاله به َبررسی خواص چهار مغز برای کودکان پرداخته ایم.
خواص چهار مغز برای کودکان بسیار زیاد است.

خواص چهار مغز برای کودکان، سبب شده تا این آجیل جز پرطرفدار ترین انواع آجیل مخلوط، قرار بگیرد. تغذیه سالم در دوران کودکی، مانند پی‌ ریزی برای یک ساختمان است که هرقدر بیشتر و بهتر پی ریزی انجام شود؛ آن ساختمان ایمن و مستحکم تر خواهد بود.

نقش تغذیه حتی در زمان بارداری که جنین در حال شکل گیری است، بسیار مهم است. در واقع کیفیت زندگی در بزرگسالی به تغذیه در دوران کودکی، وابسته می باشد.

خواص چهار مغز برای کودکان به دلیل مقادیر فراوان آهن، کلسیم، پروتئین، منیزیم، اسیدهای چرب سالم، فیبر خوراکی و آنتی اکسیدان های مختلف، دارای  سبب تقویت سیستم ایمنی و تقویت عملکرد مغز و قلب می شود.

وجود انواع مغز های پسته، فندق، بادام درختی و بادام هندی در این آجیل، سبب شده تا ترکیبات مختلف مفید در آن بیشتر شده و تاثیرات این آجیل بر سلامتی کودکان، چند برابر شود.

با توجه به افزایش مواد خوراکی مختلف و رنگ و لعاب دار، تمایل کودکان به مصرف این سبک از تنقلات بیشتر است. برای جلوگیری از این مشکل، شما می توانید آجیل چهار مغز را رژیم غذایی روزانه کودکان قرار دهید؛ تا علاوه بر طعم مطبوع، از خواص آن نیز بهره ببرند.

· تامین انرژی در کودکان

مصرف منظم و روزانه یک مشت آجیل چهار مغز، انرژی کودکان را برای فعالیت و بازی های آن ها در طول روز تامین می کند. آجیل چهار مغز از ضعف و خستگی در کودکان جلوگیری می کند و سبب افزایش مقاومت بدن و تقویت سیستم ایمنی آن ها می شود.

کودکان ممکن است هنگام خواب دچار مشکل شوند که از خواص چهار مغز برای کودکان، داشتن مقادیر مناسبی از ملاتونین است که از آن به عنوان هورمون خواب یاد می شود و سبب ایجاد خواب شبانه با کیفیت در کودکان می شود.

 

319,500 تومان - 1,065,000 تومان
319,500 تومان - 1,065,000 تومان

· استحکام استخوان کودکان

چهار نوع مغز موجود در این آجیل، دارای مقادیر مناسب کلسیم هستند؛ که به استحکام استخوان در سنین رشد و حتی افزایش تراکم استخوان در زمان بارداری کمک می کند. کلسیم موجود در آجیل چهار مغز از پوکی استخوان در کهنسالی جلوگیری می کند.

· بهبود عملکرد قلب در کودکان

از جمله خواص چهار مغز برای کودکان سرشار بودن از پتاسیم است؛ که در حفظ سلامت قلب بسیار موثر می باشد. منیزیم موجود در مغزیجات این آجیل با افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی، سبب بهبود خون رسانی، حمل بهتر اکسیژن در بدن و تنظیم ضربان قلب می شود.

این آجیل به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب غیر اشباع، مثل امگا ۳، در سلامت قلب بسیار تاثیر گذار است.

خواص چهار مغز برای کودکان بسیار زیاد است.
آجیل چهار مغز به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب غیر اشباع، مثل امگا ۳ در سلامت قلب بسیار تاثیر گذار است.

· بهبود عملکرد مغز و فعالیت های ذهنی

یکی از میان وعده های مناسب برای کودکان در حین درس خواندن یا در مدرسه، آجیل چهار مغز است که به دلیل داشتن مجموعه ای از ویتامین ها و املاح معدنی سبب عملکرد بهتر مغزآن ها می شود.

انواع مغزیجات موجود در این آجیل به رشد ذهنی و جسمی کودکان کمک می کند و مصرف روزانه آن به دلیل آنتی اکسیدان های مختلف سبب افزایش قدرت حافظه و قدرت استدلال در کودکان می شود.

· پیشگیری از کم خونی

آجیل ها سرشار از عنصر مهم آهن می باشند؛ که به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان، به خصوص دخترانی که در سن بلوغ  هستند، کمک می کند. ویتامین B6 موجود در آجیل به اختلالات قاعدگی، درد و گرفتگی عضلات رحم در دختران بسیار کمک می ‌کند.

· بهبود عملکرد دستگاه گوارش

مشکلات گوارشی، سوء هاضمه و یبوست از شایع‌ترین مشکلات در بین کودکان است. یکی از خواص چهار مغز برای کودکان این است که به دلیل غنی بودن از فیبر، سبب بهبود حرکات روده، هضم راحت غذا و تقویت معده می شود و از سوء هاضمه در کودکان جلوگیری می کند.

· جلوگیری از افزایش وزن در کودکان

آجیل چهار مغز، سرشار از اسیدهای  سالم است که مانع از افزایش وزن می شوند؛ و برای کودکانی که زمینه چاقی دارند انتخاب بسیار مناسبی است. این آجیل سرشار از فیبر بوده و با ایجاد اشتهای کاذب از خوردن سایر مواد خوراکی که ممکن است ناسالم باشند، جلوگیری می کند.

در ادامه به بررسی خواص هر یک از مغزیجات آجیل چهار مغز می پردازیم.

خواص پسته

از جمله خواص چهار مغز برای کودکان سرشار بودن پسته موجود در آن، از عنصر مهم فسفر است که نقش بسیار مهمی در استخوان بندی، رفع ضعف و خستگی و رشد دندان در کودک ایفا می کند.

فسفر موجود در پسته همچنین سبب افزایش ضریب هوشی کودک می شود. ترکیبات موجود در پسته، در سلامت پوست و مو، سلامت قلب و کاهش وزن بسیار موثر است.

پسته حاوی مقادیر مناسبی زینک است که سبب تقویت مو، ناخن و پوست می شود و عملکرد مغز را بهبود می بخشد و سبب ایجاد آرامش و تمرکز در کودک می شود.برای خرید پسته به سایت اصل تبریز مراجعه نمایید.

خواص فندق

فندق حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین E می باشد؛ که با رادیکال های آزاد موجود در بدن مقابله می کند و خاصیت ضد سرطانی دارد. این ویتامین، سبب تقویت پوست و افزایش رشد مو در کودکان می شود.

فندق به دلیل غنی بودن از ویتامین های گروه B در سلامت مغز و همچنین تشکیل هموگلوبین بسیار موثر است. یکی از خواص چهار مغز برای کودکان غنی بودن فندق از گروه ویتامین های k می باشد که در انعقاد خون بسیار تاثیرگذار هستند.

خوردن فندق بسیاری از مشکلات قلبی را کاهش می دهد و به کاهش سطح کلسترول خون نیز کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر درباره فندق می توانید به مقاله خواص فندق برای کودکان مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت مغز فندق درجه یک و خرید آن، به فروشگاه اینترنتی اصل تبریز مراجعه نمایید.

خواص چهار مغز برای کودکان بسیار زیاد است.
یکی از خواص چهار مغز برای کودکان غنی بودن فندق از گروه ویتامین های k می باشد که در انعقاد خون بسیار تاثیرگذار هستند.

خواص بادام درختی

بادام درختی، سرشار از پروتئین و ویتامین E می باشد که خاصیت تسکین دهندگی اعصاب و آرام بخشی دارد. بادام سبب افزایش سطح انرژی در کودکان می شود و در تسکین کهیر و کاهش خارش پوست آن ها بسیار موثر است.

بادام غنی از کلسیم است که برای سلامت و تقویت استخوان های کودک، بسیار مفید است. این ماده با تنظیم و بهبود گردش جریان خون در بدن، سبب افزایش تمرکز کودکان می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تاثیرات مثبت بادام درختی، می توانید به مقاله خواص بادام درختی در وبسایت اصل تبریز مراجعه نمایید. شما همچنین می توانید برای خرید بادام خام و اطلاع از قیمت آن به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

خواص بادام هندی

از جمله خواص چهار مغز برای کودکان، غنی بودن بادام هندی از مواد مغذی مثل مس، روی و منیزیم است. این آجیل خوشمزه که در بین کودکان طرفداران بسیار زیادی دارد، سبب تقویت سیستم ایمنی و رشد مغز کودکان می شود.

بادام هندی مانع از آسیب دیدن چشم از اشعه های مضر می شود و آنتی اکسیدان های موجود در آن به رشد سلول های جدید کمک می کند. منیزیم، کلسیم و منگنز موجود در بادام هندی، برای سلامت استخوان ها بسیار ضروری می باشد.

اگر دوست دارید این آجیل را به صورت جداگانه تهیه کنید، می توانید برای خرید بادام هندی به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

نکاتی درباره مصرف آجیل چهار مغز در کودکان

با وجود تعداد بی شمار خواص چهار مغز برای کودکان، این آجیل باید همانند سایر مواد غذایی، به اندازه مناسب مصرف شود؛ تا بتوان به طور کامل از خواص آن، بهره مند شد.

مصرف یک مشت از این آجیل به صورت روزانه، برای کودکان کافی است. در کودکان زیر پنج سال که ممکن است در بلع و خوردن مغزیجات دچار مشکل شوند، بهتر است این آجیل را به صورت آسیاب شده در اختیار آن ها قرار دهید.

حسن ختام

در این مطلب به شرح خواص چهار مغز برای کودکان پرداختیم. این آجیل به دلیل مواد مغذی مثل پروتئین، انواع ویتامین، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب، برای سنین رشد بسیار ضروری است. دقت کنید که مصرف بیش از حد آجیل ها به دلیل کالری بالا، سبب افزایش وزن و چاقی می شود پس در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *