آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص فندق برای کودکان به دلیل غنی بودن از انواع مواد معدنی و مغذی بر کسی پوشیده نیست. خرید فندق خام  برای تغذیه سالم در دوران کودکی، پیشنهاد می شود زیرا تغذیه مناسب، پایه و اساس سلامتی او در آینده است. مغزیجاتی مانند فندق، یکی از بهترین و سالم ترین مواد غذایی برای تقویت بدن کودکتان است. با ما همراه باشید تا درباره خواص این دانه مغذی برای کودکان، صحبت کنیم.

خواص فندق برای کودکان آنقدر زیاد است که هر پدر و مادری به دلیل سن حساس کودک برای رشد، باید این دانه مغذی را در رژیم غذایی او قرار دهند. فندق سرشار از انواع ویتامین ها، انواع پروتئین ها، انواع آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. مصرف مغز آجیل هایی مثل فندق، سبب افزایش سطح انرژی در کودک می شود و غذایی عالی برای رشد بهتر او می باشد.

از چه زمانی میتوان به رژیم غذایی کودک فندق اضافه کرد؟

فندق به دلیل تامین منابع مورد نیاز بدن، یکی از ضروری ترین مواد غذایی برای کودکان می باشد. اما همه نوزادان تا شش ماهگی باید از شیر مادر تغذیه کنند و پس از آن، کم کم سایر مواد خوراکی به برنامه غذایی آن ها اضافه می شود. برای بهره مندی از خواص فندق برای کودکان، بهتر است تا یک سالگی آن ها صبر کنید و از میزان بسیار کم، آن را به صورت آسیاب شده در غذا یا میان وعده های کودک اضافه کنید. در صورت نداشتن حساسیت به فندق، می ‌توانید به مرور زمان حجم این ماده مغذی خوشمزه را برای کودک دلبندتان بیشتر کنید.

شما می توانید از فندق آسیاب شده در ماست و غذاهایی که بافت نرمی دارند، استفاده کنید. همچنین می توانید پس از آسیاب کردن فندق، آن را بر روی میوه هایی مثل موز بپاشید یا از آن در شیر موز استفاده کنید. همچنین می توانید پودر این آجیل خوشمزه را در پخت انواع بیسکویت و کیک به کار ببرید و از خاصیت فندق برای کودکان بهره مند شوید.

مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز فندق ایرانی شور
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
مغز فندق ایرانی بوداده بی نمک
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
187,500 تومان - 625,000 تومان

خواص فندق خام برای کودکان

فندق منبع انواع مواد مفیدی چون اسید های چرب سالم، ویتامین های مختلف مانند ویتامین E  و B، فیبر خوراکی، آهن، کلسیم و… است که هر کدام نقش خاص خود را در بدن ایفا می کنند.

1. فندق و بهبود عملکرد مغز در کودکان

وجود ویتامین های گروه B در فندق، سبب تقویت سیستم عصبی کودک می شود و به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در فندق، ‌رادیکال ‌های آزاد بدن را که سبب از بین بردن سلول های عصبی می شوند از بین می برند. از خواص فندق برای کودکان، داشتن فسفر است که عاملی برای افزایش قدرت حافظه و هوش کودکتان می باشد.

خواص فندق برای کودکان بسیار زیاد است.
یکی از خواص فندق برای کودکان، داشتن فسفر است که عاملی برای افزایش قدرت حافظه و هوش کودک می باشد.

2. استحکام استخوان و دندان کودکان با مصرف فندق

فندق غنی از کلسیم است که موجب تقویت استخوان و دندان های کودک می شود. یکی از مواد کلیدی که می توان از آن در کنار لبنیات استفاده کرد، فندق می باشد که علاوه بر کلسیم حاوی عنصر منگنز است. منگنز یک ماده کلیدی برای سلامتی استخوان می باشد و سبب تقویت استخوان های قدیمی بدن و رشد بهتر استخوان های جدید می شود.

3. خواص فندق برای کودکان با تامین آهن بدن

کمبود آهن در بدن، سبب خستگی، بی حوصلگی، بی اشتهایی، اختلال در یادگیری و افت تحصیلی کودکان می شود. آهن، عنصر اصلی و مهم در تشکیل گلبول های قرمز خون است که وظیفه حمل اکسیژن مورد نیاز بدن را دارند. فندق سرشار از آهن است و به دلیل ویتامین C موجود در آن جذب آهن بهتر صورت می پذیرد.

4. فندق و عملکرد بهتره دستگاه گوارش کودکان

یک خاصیت فندق برای کودکان، داشتن فیبر خوراکی است که نقش مهمی در متابولیسم و سلامت دستگاه گوارش دارد. یکی از مشکلات گوارشی کودکان، یبوست است که مواد غذایی دارای فیبر و آب فراوان این مشکل را برطرف می کند. منیزیم موجود در فندق نیز، سبب هضم بهتر و راحت تر غذاها می شود و‌ حرکت روده را تسهیل می کند.

5. فواید فندق برای کودکان با سلامت سلول ها

از جمله خواص فندق برای کودکان، غنی بودن از آنتی اکسیدان های مختلف است که نقش بسیار مهمی در سلامتی بدن دارند. این آنتی اکسیدان‌ ها با رادیکال‌ های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و مانع از از بین رفتن سلول های بدن می شوند. رادیکال های آزاد مانع اکسیژن‌ رسانی مناسب به سلول ‌ها می ‌شوند و در نهایت منجر به از بین رفتن تدریجی آن ها می شوند.

6. سلامت قلب کودکان با مصرف فندق

فندق حاوی اسیدهای چرب سالمی مثل امگا ۳ است که نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارند. این چربی های سالم همچنین منبع اصلی تامین انرژی برای کودکان هستند و انرژی لازم برای رشد کودک را تامین میکنند. یکی دیگر از خواص فندق برای کودکان تنظیم فشار خون می باشد. همچنین ترکیبات موجود در فندق مقاومت بدن نسبت به انسولین را کاهش می دهد و موجب کاهش قند خون و پیشگیری از دیابت می شود. فندق سبب کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید نیز می شود.

خواص فندق برای کودکان بسیار زیاد است.
فندق حاوی اسیدهای چرب سالمی مثل امگا ۳ است که نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارند.

7. خواص فندق برای کودکان با تقویت سیستم ایمنی

فندق سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف مانند ویتامین E است که سبب تقویت سیستم ایمنی کودک شما می شود و از بدن او در برابر بیماری های عفونی و سرطان محافظت می کند.

8. فندق و جلوگیری از چاقی

همانطور که گفتیم، فندق سرشار از فیبر است. این ماده غذایی از چاقی بی رویه و اضافه وزن در کودکان جلوگیری می کند. فیبر با ایجاد احساس سیری کاذب، مانع از پرخوری کودک شما می شود. یک خاصیت فندق برای کودکان این است که ویتامین B  موجود در آن به حفظ وزن سالم و متعادل کودک، کمک می کند. فندق همچنین به دلیل غنی بودن از پروتئین، سبب تقویت ماهیچه ها بدون ایجاد هرگونه چربی در بدن می شود.

9. فواید فندق برای کودکان با تقویت پوست و مو

فندق به دلیل داشتن ویتامینE  سبب تقویت پوست و ریشه مو می شود. همچنین مصرف فندق به دلیل آبرسانی به پوست در طراوت و شادابی آن نقش موثری دارد. فندق سبب می شود تا موهای کودک شما رشد طبیعی داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله درباره تاثیر فندق بر سلامت کودکان صحبت کردیم و ۹ مورد از خواص فندق برای کودکان را بررسی کردیم. داشتن این خواص بر هیچکس پوشیده نیست؛ اما شیوه مصرف آن بسیار مهم است. باید در نظر گرفت که مصرف فندق در کودکان زیر ۵ سال به دلیل ناتوانی در خوب جویدن، ممکن است باعث خفگی شود. در نتیجه بهتر است از فندق به صورت آسیاب شده برای آن ها استفاده کنید. همچنین در مصرف این آجیل خوشمزه، باید اعتدال را رعایت کرد؛ زیرا مصرف بیش از اندازه آن، موجب بیماری های گوارشی در کودکتان می شود.

شما می توانید برای اطلاع بیشتر درباره فواید مغز فندق، مقاله خواص فندق موجود در وبسایت اصل تبریز را مطالعه کنید.

سوالات متداول

فندق از چند ماهگی به نوزاد بدهیم؟

از شروع سال دوم زندگی، یعنی 12 ماهگی، می‌توان فندق را به نوزاد داد. البته در این مرحله، بهتر است پودر فندق را به شکل کاملا نرم شده (بدون توده اضافی)، بر روی سایر خوراکی‌ها و غذاها بپاشید، تا خوردن آن برای کودک راحت‌تر باشد. همچنین، کره فندق را می‌توانید با ماست رقیق کرده و به نوزاد بدهید. دقت کنید که خوردن تکه‌های بزرگ فندق، می‌توانند برای کودک خطرناک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *