آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

پیدا کردن ایده‌های تزیین میوه خشک برای عید نوروز ، یکی از موضوعاتی است که اغلب بانوان، برای زیباتر کردن سفره هفت سین، به آن اهمیت می‌دهند؛ زیرا داشتن یک ظرف حاوی میوه خشک و آجیل تزیین شده در سفره هفت سین، زیبایی آن را دو چندان می‌کند.
تزیین میوه خشک

حتی اگر قصد دارید تزیین آجیل عید برای عروس را انجام دهید، می‌توانید در ترکیب آن از ایده‌های تزیین میوه‌های خشک نیز استفاده کنید. برای زیباتر کردن چیدمان میوه خشک، ابتدا باید یک ظرف زیبا انتخاب کنید. همچنین، استفاده از خوراکی‌ها و مواد هم مفهوم با میوه خشک، مانند گردو با پوست یا بادام درختی، می‌تواند یک ایده جالب برای تزیین میوه خشک باشد. دانه‌های آجیل تازه با رنگ‌های جذاب نیز، گزینه خوبی برای زیباتر کردن تزیین ظرف میوه خشک هستند.

در این مقاله، به دنبال آن هستیم تا به چند مدل برای تزیین کردن میوه خشک برای عید اشاره کنیم؛ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تزیین میوه خشک برای عید با شکلات

ممکن است بخواهید علاوه بر انتخاب ظرف زیبا برای تزیین میوه خشک برای عید، کمی در ظاهر میوه‌ها نیز تغییر ایجاد کنید. شکلات آب شده برای این هدف مناسب است! برای مثال، شما می‌توانید برش‌ها و اسلایس‌های میوه خشک، مانند حلقه‌های پرتقال خونی خشک، یا آناناس‌های زیبا و حالت گرفته را به شکلات آب شده آغشته کنید؛ سپس آن‌ها را در کنار میوه‌های ساده قرار دهید، تا جلوه‌ای زیباتر ایجاد شود.

تزیین میوه خشک
طعم های متفاوت میوه خشک را میتوانید با شکلات آب شده تزیین کنید.

چیدن میوه خشک در ظروف نظم دهنده

جعبه‌های چوبی، از جمله ظروف پذیرایی هستند، که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. این ظروف درب‌دار که اغلب به قسمت‌های مساوی یا نامساوی تقسیم می‌شوند، می‌توانند در تزیین میوه خشک برای عید به شما کمک کنند. قسمت‌های مختلف یک جعبه را می‌توانید به کمک انواع سیب خشک، کیوی خشک، زردآلوی خشک، آناناس خشک، انجیر خشک و پرتقال خشک پر کنید؛ چون این میوه‌ها، رنگ‌های زیبایی دارند و ترکیب رنگی قشنگی ایجاد خواهند کرد. البته اگر یک جعبه بزرگ دارید، می‌توانید خانه‌های خالی آن را با انواع مغزها مانند بادام هندی، پسته و بادام درختی پر کنید.

اگر به خرید میوه خشک و تزیین آن در این گونه جعبه‌ها علاقه دارید، می‌توانید سری به فروشگاه ما بزنید؛ چون ما در اصل تبریز، انواع جعبه‌های چوبی، با نقاشی‌ها و طرح‌های متنوع را فراهم کرده‌ایم، که شما می‌توانید با مشاهده آن‌ها و بنا بر سلیقه خود، یکی را انتخاب کنید.

تزیین میوه خشک برای عید
ظروف نظم دهنده چوبی مناسب چیدمان میوه خشک متنوع

استفاده از ظروف با شکل‌های خاص

اگر سری به مغازه‌های لوکس فروشی بزنید، متوجه می‌شوید که انواع و اقسام ظروف با شکل‌های خاص و حتی بی‌قاعده، تولید می‌شوند! این ظروف اکثرا از جنس چوب، کریستال یا سرامیک هستند و می‌توانند در تزیین میوه خشک برای عید، به شما کمک کنند.

برای مثال، داشتن یک ظرف چوبی به شکل برگ درخت، می‌تواند ایده قشنگی برای تزیین میوه خشک عید باشد. هر چند سینی‌های مسی و نوستالژی نیز، ایده خوبی برای چیدن میوه خشک هستند.

تزیین میوه خشک برای عید
ظروف پذیرایی مدرن با اشکال متنوه

جعبه کادویی برای تزیین میوه خشک عید

حتما تاکنون برای کادو دادن از جعبه‌های مقوایی یا فلزی کادویی استفاده کرده‌اید؛ وقت آن است که از این جعبه‌ها، برای تزیین میوه خشک نیز استفاده کنید و یک جلوه لوکس به وجود آورید! چیدن میوه‌های خشک شده، به صورت مارپیچ و منظم در داخل یک جعبه کادویی گرد، بسیار زیبا خواهد بود.

البته هنگام چیدن میوه‌ها، سعی کنید به ترکیب رنگ آن‌ها نیز اهمیت دهید؛ حتی برای قشنگ‌تر شدن تزیین میوه‌های خشک برای عید، می‌توانید از برگ‌های سبز و گل‌های پارچه‌ای یا طبیعی استفاده کنید.

تزیین میوه خشک
جعبه های کادویی مناسب برای تزیین میوه خشک برای عید

تزیین میوه خشک

تزیین میوه خشک

تزیین میوه خشک تزیین میوه خشک

تزیین میوه خشک

تزیین میوه خشک

ظروف شیشه‌ای دربسته برای تزیین میوه خشک برای عید

شیشه‌های کوچک تزیین شده با گل‌های چینی و پارچه‌ای، همواره ایده جذابی برای تزیین میوه خشک و آجیل هستند. ضمن اینکه چون درب آن‌ها بسته می‌شود، تا مدت طولانی می‌توان خوراکی‌ها را در آن‌ها نگه داشته و کیفیت آن‌ها را حفظ نمود.

شما می‌توانید بر اساس انواع میوه خشکی که تهیه کرده‌اید، تعداد مشخصی از این شیشه‌های جذاب را خریداری کرده و میوه‌های خود را در آن‌ها بریزید.

البته برای چیدن میوه خشک در داخل سفره هفت سین یا روی میز، می‌توانید از جام‌های کریستال پایه بلند یا کوتاه نیز استفاده کنید؛ قبل از آن می‌توانید جام‌های خود را به کمک روبان و گل چینی تزیین نمایید.

تزیین میوه خشک

تزیین میوه خشک
ظروف شیشه ای درب دار مناسب برای چیدمان و محافظت و ماندگاری بالاتر میوه خشک

استفاده از ترکیب میوه خشک با میوه‌های دیگر

در تزیین میوه خشک برای عید، می‌توانید انواع میوه‌های خوراکی و غیر خوراکی دیگر را با چیپس میوه خود مخلوط کرده و یک طرح لوکس‌تر ایجاد کنید. برای مثال، گردوهای درشت با پوست، یا میوه کاج و حتی بادام با پوست را می‌توانید در تزیین میوه خشک خود به کار ببرید. به عنوان یک طرح خاص می‌توانید میوه کاج را در وسط ظرف گذاشته، و میوه‌های رنگارنگ خشک شده را ردیف به ردیف حول آن بچینید. اگر یک ظرف چوبی برای این کار انتخاب کنید، قطعا ایده طبیعی و نابی برای تزیین میوه خشک به کار برده‌اید.

البته حتی برای تزیین خود ظرف نیز می‌توانید از المان‌های دیگر، مانند لوله‌های دارچین آسیاب نشده و گل‌های خشک با شکل خاص استفاده کنید؛ زیباست، نه؟!

برای خرید میوه خشک مخلوط کلیک کنید.

تزیین میوه خشک
تزیین میوه خشک برای عید با تنوع چیپسی رنگارنگ از میوه ها

از چه موادی می‌توان برای تزیین میوه خشک استفاده کرد؟

در انتخاب ایده‌های تزیین میوه خشک برای عید، تنها ظرف شما اهمیت ندارد. اگر بتوانید خوراکی‌های دیگری را همراه با میوه خشک استفاده کنید، قطعا ایده‌های بهتری برای تزیین ظرف پذیرایی خود پیدا خواهید کرد. در ادامه، به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تزیین میوه خشک
تزیین میوه خشک با آجیل ها

ترکیب میوه خشک با لواشک خانگی

لواشک‌های میوه‌ای خانگی، که با شکل‌های زیبا فرم گرفته باشند، می‌توانند در کنار میوه‌های خشک شما قرار داده شوند. حتی در جعبه‌های چوبی نظم دهنده، که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم نیز، می‌توانید از این لواشک‌ها استفاده کنید! برای مثال، لواشک‌های نرم را به شکل گل رز درآورده و در کنار میوه‌های خود قرار دهید.

استفاده از پاستیل و شکلات رنگی

انواع شکلات و پاستیل‌های رنگی هم به تزیین ظرف میوه خشک برای عید کمک می‌کنند. مخصوصا اگر میوه‌های شما، ترکیب رنگی یکنواختی داشته باشند، پاستیل‌های رنگی رنگی، به جلوه بهتر ظرف پذیرایی شما کمک خواهند کرد.

استفاده از آجیل و مغزها در تزیین ظرف میوه خشک

اگر می‌خواهید از ترکیب سالم‌تری برای تزیین میوه خشک برای عید استفاده کنید، می‌توانید دانه‌های آجیل را در کنار اسلایس‌های میوه خشک شده به کار ببرید. برای مثال، ریختن آجیل و میوه خشک در یک ظرف، به شکل ردیفی و منظم، زیبا به نظر می‌رسد. حتی می‌توانید گوشه‌های یک سینی چوبی را با آجیل پر کرده و قسمت‌های دیگر آن را میوه خشک بچینید.

سعی کنید میوه‌ها و آجیل‌های خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که ظرف شما، رنگ‌های زنده و جذاب داشته باشد؛ در این صورت، تزیین میوه خشکتان قطعا شاداب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی

پیدا کردن ایده‌های تزیین میوه خشک برای عید، کار چندان دشواری نیست؛ مخصوصا اگر بتوانید یک ظرف زیبا یا نوستالژی، برای این کار انتخاب کنید. معمولا ظروف چوبی، کریستال، خاتم کاری و مسی، گزینه‌های خوبی برای این کار هستند. همچنین، شما می‌توانید از انواع تنقلات در کنار میوه خشک، استفاده کرده و تزیین خود را جذاب‌تر کنید! گل خشک و گل‌های پارچه‌ای ساتن نیز اکسسوری‌هایی هستند، که می‌توانند در تزیین آجیل و میوه خشک به کار روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *