آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

اگر در دوران بارداری هستید شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که خواص آجیل در بارداری چیست؟ یا این که در صورت خرید آجیل، مصرف آن در بارداری مجاز است؟ در این مقاله قصد داریم درباره خواص آجیل در بارداری صحبت کنیم و بهترین آجیل های مناسب برای بارداری را به شما معرفی کنیم؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
خواص آجیل در بارداری بسیار زیاد است.

خواص آجیل در بارداری به دلیل داشتن ویتامین، پروتئین و مواد مغذی بسیار زیاد است و جز انواع خوراکی های سالم قرار می گیرد. تغذیه سالم در زندگی همه ما، دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد؛ اما در دوران بارداری خانم ها، اهمیت دو چندانی می یابد.

در این دوران  سلامت جنین در گرو سلامت مادر است و مصرف روزانه آجیل باید در اولویت مادر قرار گیرد؛ تا به واسطه مواد مغذی موجود در آن  بارداری سالمی داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید تا خواص آجیل در بارداری را بررسی کنیم.

فواید مصرف آجیل در بارداری چیست؟

  1. آجیل سرشار از اسیدهای چربی مانند امگا ۳ و امگا ۶ و همچنین اسید فولیک است که از مهم ترین مواد مغذی، برای رشد عصبی جنین هستند. از خواص آجیل برای جنین این است که این اسید های چرب سالم و مفید در قسمت جلوی مغز جنین تجمع یافته و سبب افزایش ضریب هوشی و تقویت حافظه در ان می شود. این اسیدهای چرب، برای رشد حرکتی و شناختی کودک، بسیار موثر هستند.
  2. مصرف آجیل در بارداری، به ویژه مغزهایی مثل فندق، بادام و فندق به صورت خام و به میزان مناسب، از ابتلا مادر به فشار خون بالا در بارداری، استرس اکسیداتیو و دیابت بارداری، جلوگیری می کند.
  3. یکی دیگر از خواص آجیل در بارداری کاهش سطح کلسترول خون است که استفاده منظم و روزانه از آجیل ها سبب کاهش سطح کلسترول بد خون و افزایش سطح کلسترول خوب خون میشود.
  4. از خواص آجیل برای زن باردار این است که، سبب تقویت سیستم ایمنی او می شود. آجیل، حاوی موادی مانند روی و مس است که مقاومت بدن مادر را افزایش می دهد و از ابتلا به انواع بیماری های عفونی، مثل آنفولانزا و سرماخوردگی حفاظت می کند.
  5. انواع آجیل به خصوص بادام درختیژ مملو از ویتامین E می باشند؛ که سبب افزایش انعطاف و کشسانی پوست و مانع ایجاد ترک‌های پوستی یا استریا به خصوص در قسمت شکم می شود. ویتامین E موجود در انواع آجیل، ریسک سقط جنین را کاهش می دهد.
  6. یکی از خواص آجیل برای جنین، این است که اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در آن، سبب افزایش وزن نوزاد، هنگام تولد می شوند و پروتئین موجود در آجیل، سبب عضله سازی و تقویت ماهیچه های جنین می شوند.
  7. منیزیم موجود در آجیل، سبب استحکام استخوان های مادر شده و از پوکی استخوان به علت شیردهی و کمبود کلسیم در سنین بالا جلوگیری می کند. یکی از خواص آجیل در بارداری این است به دلیل داشتن مقادیر بالای کلسیم، سبب افزایش تراکم استخوان های جنین نیز می شود.
خواص آجیل در بارداری بسیار زیاد است.
یکی از خواص آجیل در بارداری کاهش سطح کلسترول خون است.

خواص  چهار مغز در بارداری

همانطور که از اسم این آجیل پیداست از چهار مغز تشکیل شده است. مغز فندق، بادام درختی، بادام هندی و پسته این آجیل را تشکیل می دهند. در این آجیل، مواد معدنی ضروری مانند زینک، سلنیوم، کلسیم، فسفر، پتاسیم، مس و… وجود دارد؛ که برای رشد بهتره جنین ضروری هستند.

برای خرید آجیل چهار مغز با کیفیت، می توانید به وب سایت فروشگاه آجیل و خشکبار اصل تبریز مراجعه کنید.

بیایید به بررسی هر یک از اجزای این آجیل و تاثیر آن در بارداری بپردازیم:

 خواص مغز فندق در بارداری

فندق چه در بارداری و چه برای سایر افراد، یکی از پرخاصیت ترین و مفیدترین آجیل ها می باشد. این آجیل غنی از آهن و ویتامین E می باشد؛ که سبب رشد بهتر ماهیچه و اندام های عضلانی جنین می شود.

فندق برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در مادران باردار، بسیار موثر است. فیبر موجود در فندق و سایر آجیل ها، سبب هضم بهتر غذا و درست عمل کردن دستگاه گوارش مادر می شود که  خود یکی از خواص آجیل در بارداری است.

مصرف بیش از حد فندق، ممکن است سبب سنگینی معده و مسمومیت شود؛ از این رو بهتر است روزانه حداکثر ۳۰ گرم فندق مصرف کنید. شما می‌توانید این آجیل را به صورت جداگانه نیز استفاده کنید. برای خرید مغز فندق، می توانید به وب سایت اصل تبریز مراجعه کنید.

خواص مغز بادام در بارداری

بادام خود به تنهایی نشان دهنده خواص آجیل در بارداری است. این آجیل مفید، سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، منگنز، ویتامینE  و مس است که به تنظیم و کنترل قند و فشار خون در زنان باردار، بسیار کمک می کند.

منگنز برای سلامتی استخوان های جنین بسیار مهم است و سبب وزن گیری او می شود. بادام به دلیل غنی بودن از ماده معدنی سلنیوم عملکرد غده تیروئید که در روند متابولیسم بدن موثر است را تنظیم می کند.

برای بهره‌ مندی مادران باردار از خواص بادام درختی بهتر است که روزی ۲۳ عدد از آن را مصرف کنند. برای خرید مغز بادام درختی با کیفیت، به وب سایت اصل تبریز مراجعه نمایید.

 خواص بادام هندی در بارداری

بادام هندی به عنوان یک منبع انرژی مناسب برای مادران باردار عمل می کند. یکی از خواص آجیل در بارداری به ویژه بادام هندی این است که سبب افزایش شاخص توده بدنی در مادران لاغر و همچنین وزن گیری جنین می شود.

بادام هندی، منبع بسیار خوبی از کلسیم است؛ که به رشد مناسب استخوان های کودک بسیار کمک می کند. منیزیم موجود در بادام هندی از بیماری‌هایی مثل پره اکلامپسی در بارداری جلوگیری می کند.

بنا به توصیه پزشکان می ‌توان روزانه ۳۰ گرم از انواع آجیل را مصرف کرد؛ که این میزان تقریباً برابر با ۱۵ عدد بادام هندی می باشد. برای خرید بادام هندی، شما را به خرید از فروشگاه اصل تبریز دعوت می کنیم.

خواص مغز پسته در بارداری

مصرف مغز پسته، فواید فراوانی مانند از بین بردن التهاب بدن و بهبود درد مفاصل مادر دارد. این آجیل به دلیل غنی بودن از آهن در درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن موثر است و وجود مقادیر قابل توجهی فیبر، پروتئین، آهن، اسید فولیک، کلسیم و پتاسیم در پسته، نشان دهنده اهمیت خواص آجیل در بارداری می باشد. پسته، سبب کاهش کلسترول بد خون و جلوگیری و درمان یبوست می شود.

یکی از خواص آجیل برای جنین این است که مصرف پسته، سبب رشد مغز و سلامت بینایی جنین  می شود. توجه داشته باشید که با وجود فواید فراوان پسته، باید در مصرف آن اعتدال را نگه داشت و به صورت روزانه تنها ۱۰ تا ۲۰ عدد استفاده شود. به شما خرید پسته اصل تبریز را پیشنهاد می کنیم.

اگر تمایل دارید با بهترین آجیل برای وزن گیری جنین آشنا شوید بر روی لینک کلیک کنید.

نکاتی درباره میزان مصرف آجیل در بارداری و نحوه مصرف آن

شما به عنوان یک خانم باردار باید به این نکته توجه داشته باشید که بنا به توصیه پزشکان می توان روزانه تنها ۳۰ گرم آجیل در بارداری مصرف کرد.

دقت کنید که برای بهره مندی از خواص آجیل در بارداری باید آن را در ظروف در بسته و درون یخچال و یا فریزر و دور از نور خورشید نگهداری کنید. ممکن است آجیل در معرض هوای گرم آشپزخانه، فاسد شود که برای جنین و مادر، بسیار خطرناک است.

آجیل های بو داده و شور به دلیل داشتن سدیم و نمک، سبب افزایش فشار خون می شوند. توصیه می کنیم از انواع خام آجیل در بارداری مصرف کنید. این ماده مغذی ممکن است حساسیت زا باشد قبل از مصرف آن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و پس از اطمینان نسبت به عدم آلرژی به آجیل، شروع به مصرف آن کنید.

خواص آجیل در بارداری بسیار زیاد است.
بنا به توصیه پزشکان می توان روزانه تنها ۳۰ گرم آجیل در بارداری مصرف کرد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی خواص آجیل در بارداری پرداختیم. به طور کلی آجیل به دلیل داشتن مواد مغذی، یک منبع بسیار خوب برای تامین انواع ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن مادر و جنین می باشد. به این نکته توجه کنید که حتماً آجیل را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. برای خرید آجیل آنلاین می توانید به فروشگاه اصل تبریز مراجعه کنید و سفارش خود را با تضمین کیفیت، دریافت نمایید.

 

میزان مصرف آجیل در بارداری باید چقدر باشد؟

شما به عنوان یک خانم باردار باید به این نکته توجه داشته باشید که بنا به توصیه پزشکان می توانید روزانه تنها ۳۰ گرم آجیل در بارداری مصرف کنید.

در دوران بارداری از چه نوع آجیلی باید استفاده کرد؟ آجیل خام یا بو داده؟

آجیل های بو داده و شور به دلیل داشتن سدیم و نمک، سبب افزایش فشار خون می شوند. توصیه می کنیم از انواع خام آجیل در بارداری مصرف کنید.

خواص مصرف آجیل در بارداری چیست؟

مصرف آجیل در بارادری سبب تقویت سیستم ایمنی مادر، جلوگیری از فشار خون بالا، جلوگیری از ایجاد ترک های پوستی، جلوگیری از پوکی استخوان مادر، افزایش وزن نوزاد و رشد عصبی نوزاد میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *