آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

توت‌ها میوه‌های خوشمزه‌ای هستند، که با وجود جثه‌ریزی که دارند، حجم بالایی از آنتی اکسیدان و ویتامین را به بدن می‌رساند؛ از این رو، برای بهره‌مندی از خواص توت خشک برای کودکان، بهتر است در هنگام خرید میوه خشک، آن را فراموش نکنید.
خواص توت خشک برای کودکان

توت سفید، زغال اخته، توت فرنگی و بعضا گیلاس، همگی زیر مجموعه توت خشک هستند، که مصرف آن‌ها می‌تواند به محافظت از قلب و سلامت مغز کمک نماید! از طرفی، ترکیبات موجود در این میوه خشک شده و خوشمزه، از سلامت معده در برابر التهاب و سرطان محافظت می‌کند. در ادامه مطلب، هر آنچه را لازم است درباره خواص توت خشک سفید برای کودکان (و سایر توت ها) بدانید، توضیح خواهیم داد.

توت خشک سرشار از آنتی اکسیدان است!

یکی از مهم‌ترین خواص توت خشک برای کودکان، دریافت حجم بالایی از آنتی اکسیدان‌ها است، که کودک را به زندگی سالم و طولانی مدت هدایت می‌کند. وجود آنتی اکسیدان‌ها در بدن، برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند اختلالات قلب و عروق، بیماری آلزایمر و انواع سرطان ضروری است.

خواص توت خشک برای کودکان
آنتی اکسیدان موجود در توت خشک باعث پیشگیری از برخی بیماری ها می شود.

توت خشک فیبر فراوانی دارد

دریافت حجم کافی از فیبر در طول روز، برای هضم غذا و بهبود عملکرد روده‌ها بسیار مفید است؛ ضمن اینکه مصرف فیبر کافی، از بروز یبوست در کودکان پیشگیری می‌کند. کودکان با مصرف تعدادی توت خشک در طول روز، می‌توانند فیبر کافی را دریافت کرده، و مشکلات دستگاه گوارش خود را برطرف نمایند!

انواع مواد مغذی مفید در توت خشک برای کودکان

از خواص میوه خشک برای کودکان، دریافت مواد مغذی مختلف است. توت خشک شده هم یک میوه خوش طعم است، که حجم بالایی از مواد مغذی را در خود جای می‌دهد. شیرینی خفیف و خوشمزه بودن آن، باعث می‌شود تا خوردن این میوه برای کودکان دلچسب باشد. از مهم‌ترین خواص توت خشک سفید برای کودکان، می‌توان به ویتامین‌های A، C، املاح معدنی و تانن اشاره کرد، که تاثیر مستقیمی بر سلامت طحال، کبد، معده، مغز و قلب دارند!

خواص توت خشک برای کودکان
توت خشک منبع مفیدی از ویتامین‌های A، C، املاح معدنی و تانن می باشد.

توت خشک به درمان التهاب کمک می‌کند!

یکی دیگر از خواص توت خشک برای کودکان، از بین رفتن التهاب‌هایی است، که به دلایل مختلف در بدن ایجاد می‌گردند. در واقع، توت‌ها خواص ضد التهابی دارند، که اگر در طول روز بتوانید تعدادی توت خشک مصرف کنید، قطعا به درمان بیماری‌های التهابی کمک خواهید کرد. خوردن توت، سیستم ایمنی بدن را در مقابل عفونت یا مقابله با آسیب به بافت‌های بدن، تقویت می‌کند.

حفظ سلامت عروق کودکان با توت خشک

مصرف توت خشک، باعث دریافت حجم فراوانی فیبر می‌شود، که احساس سیری زودرس به کودک شما می‌دهد. در نتیجه، سطح قند خون و کلسترول بدن کنترل شده و از رسوب آن‌ها در رگ‌های خونی پیشگیری به عمل می‌آید. این مساله در طولانی مدت، به سلامت رگ‌های خونی در کودکان کمک خواهد کرد.

خواص توت خشک برای کودکان
فیبر موجود در توت خشک باعث کنترل سطح قند خون و کلسترول می شود.

توت خشک، کالری کمی دارد!

به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین مزایای مصرف توت خشک برای کودکان، کالری بسیار کم آن است. به طور خاص، برای کودکانی که در معرض خطر چاقی هستند، خوردن توت خشک باعث کاهش قند و کالری دریافتی شده و مدیریت وزن سالم را برای آن‌ها راحت‌تر می‌سازد. این موضوع، باعث می‌شود تا در آینده، احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های مرتبط با چاقی، مانند فشار خون، بیماری‌های قلب و عروق و دیابت، جلوگیری به عمل آید.

محافظت در برابر سرطان کودکان با مصرف توت خشک!

مصرف توت خشک در کودکان و بزرگسالان، می‌تواند افراد را در برابر ابتلا به سرطان مقاوم سازد؛ زیرا پلی فنول موجود در توت خشک، رادیکال‌های آزادی که باعث سرطان می‌شوند را از بین می‌برد! در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان و حتی بیماری‌های قلبی، کاهش یافته و به افزایش طول عمر فراد کمک می‌کند. وجود ویتامین و مواد معدنی نیز از دیگر خواص توت خشک برای کودکان است، که به تقویت سیستم ایمنی بدن آن‌ها کمک خواهد کرد.

خواص توت خشک برای بهبود عملکرد مغز و حافظه کودکان

یکی از بهترین خواص توت خشک سفید برای کودکان، بهبود عملکرد مغز و حافظه در آن‌ها است. در واقع، فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین C موجود در توت خشک، به مدت طولانی در بدن باقی می‌مانند و به سلامت اندام حیاتی و مغز کمک می‌کنند. خوردن توت خشک، چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان، یک راه طبیعی برای حفظ حافظه و تقویت عملکرد مغز به حساب می‌آید! حتی مصرف این میوه خشک، اثرات پیری را خنثی کرده و ابتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب، از جمله پارکینسون و آلزایمر در سنین بالا را به تعویق می‌اندازد.

پیشگیری از عفونت ادراری با کمک توت خشک

اگر بتوانید توت خشک سفید را در برنامه غذایی کودک خود در نظر بگیرید، تا حد زیادی از ابتلای او به عفونت ادراری در آینده، جلوگیری خواهید کرد. ابتلا به این نوع عفونت، باعث درد، سوزش و تکرر ادرار می‌شود؛ اما اگر توت خشک در رژیم غذایی کودک در نظر گرفته شود، مقاومت در برابر آن راحت‌تر است.

نگاهی گذرا بر خواص توت خشک برای کودکان

توت خشک، از جمله میوه‌های خشک شده‌ای است، که با وجود جثه کوچک خود، می‌تواند نیاز بدن به انواع مواد مغذی، ویتامین‌ها، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها را برطرف نماید. از خواص توت خشک برای کودکان، می‌توان به سلامت معده و روده، بهبود عملکرد قلب و حفظ سلامت مغز و حافظه اشاره کرد. همچنین، خوردن توت خشک به عنوان میان وعده، در کودکانی که در معرض خطر چاقی قرار دارند، به کنترل وزن کمک می‌کند.

فروشگاه اصل تبریز، همواره در تلاش است تا انواع میوه خشک تازه را برای مشتریان خود فراهم آورد؛ جهت ثبت سفارش می‌توانید از طریق فروشگاه ما اقدام نمایید.

منابع

https://healthymaster.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *