آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص فندق در بارداری به دلیل داشتن انواع مواد مغذی، سبب رشد طبیعی جنین و سلامتی مادر می شود. به بانوان باردار پیشنهاد می شود که به خرید فندق خام و مصرف آن بپردازند؛ زیرا رشد جنین رابطه مستقیمی با سلامت و تغذیه مادر دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد مواد مغذی لازم در دوران بارداری و خاصیت فندق در بارداری، صحبت کنیم.
خواص فندق در بارداری بسیار زیاد است.

خواص فندق در بارداری به عنوان یک آجیل پر خاصیت بسیار زیاد است. فندق جز آن دسته از خوراکی های مقوی است که باید در رژیم غذایی زنان باردار، قرار گیرد. این آجیل علاوه بر داشتن طعم بی نظیر و خواص غذایی بسیار، دارای خواص درمانی و دارویی نیز هست. فندق حاوی ویتامین E، منیزیم، آهن، کلسیم، روی، ویتامین A، B2، B1، B6، آنتی اکسیدان و… است. ارزش غذایی فندق در هر ۱۰۰ گرم آن به صورت زیر است:

  • انرژی: ۶۲۵ کالری
  • کربوهیدرات: ۱۷ گرم
  • آب: ۸.۵ گرم
  • پتاسیم: ۶۸۰ میلی گرم
  • کلسیم: ۱۱۴ میلی گقند: ۴.۳ گرم
  • فیبر: ۱۰ گرم
  • چربی کل: ۶۱ گرم
  • پروتئین: ۱۵ گرم
  • منیزیم ۱۶۳ میلی گرم
  • فسفر: ۲۹۰ میلی گرم
  • منگنز: ۶.۱۷۵ میلی گرم
  • اسید فولیک: ۱۱۳ میکروگرم
  • ویتامین ای: ۱۵.۰۳ میلی گرم
  • روی: ۲.۴۵ میلی گرم

 خواص فندق خام در بارداری

هر ۱۰۰ گرم فندق، چربی معادل ۶۱ گرم دارد؛ یعنی ۶۱ گرم  آن را چربی تشکیل می دهد. اما باید بگوییم که تنها ۴.۴۶۴ گرم آن، چربی اشباع یا ناسالم است.

اکثر چربی موجود در فندق، اسیدهای چرب مفید یا غیر اشباع هستند که خواص بسیار زیادی برای سلامت مادر و جنین دارد. میزان مصرف توصیه شده فندق روزانه حدود ۳۰ تا ۵۰ گرم است.

مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز فندق ایرانی شور
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
مغز فندق ایرانی بوداده بی نمک
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
187,500 تومان - 625,000 تومان

خاصیت فندق در بارداری به همین جا ختم نمی شود و سایر فواید آن به صورت زیر است:

  • خوردن فندق در بارداری، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن مادر باردار می شود و از ابتلا او به بیماری های عفونی جلوگیری می کند.
  • یکی از خواص فندق در بارداری، داشتن مقادیر بالای ویتامین E است که سبب کشسانی و انعطاف پذیری پوست می شود؛ در نتیجه از ایجاد استریا یا ترک پوستی جلوگیری می کند.
  • پتاسیم و کلسیم موجود در فندق، سبب افزایش سطح انرژی مادر می شود و از خستگی مفرط او جلوگیری می کند.
  • به دلیل غنی بودن از آهن، موجب سلامت مادر و رشد بهتر جنین می شود.
  • پروتئین موجود در فندق برای رشد عضلات و ماهیچه های بدن جنین مفید است.
  • از خواص فندق در حاملگی بهبود رشد سیستم عصبی و مغز جنین را می توان نام برد.
  • خوردن فندق از زایمان زودرس جلوگیری می کند.
  • فندق مانع افزایش وزن در مادران باردار می شود.
  • فیبر موجود در فندق، سبب جلوگیری از ایجاد یبوست می شود. این مشکل در در بارداری بسیار اذیت کننده و خطرناک است.
  • کلسیم موجود در فندق، سبب استخوان سازی در جنین و استحکام استخوان ها و دندان های مادر باردار می شود.
خواص فندق در بارداری بسیار زیاد است.
یکی از خواص فندق در بارداری، داشتن مقادیر بالای ویتامین E است که سبب کشسانی و انعطاف پذیری پوست می شود.

خواص فندق در در ماه آخر بارداری

در سه ماهه سوم بارداری چشمان جنین شروع به رشد می کنند. در این دوران، بسیار مهم است که ویتامین های مربوط به تقویت چشم، برای اثر گذاری بر رشد طبیعی بینایی جنین تامین شود. ویتامین E یکی از موثرترین ویتامین ها در این زمینه است. از خواص فندق خام در بارداری غنی بودن از این ویتامین است و مصرف آن در ماه آخر بارداری مفید است.

برای خرید فندق کلیک کنید.

مواد معدنی موجود در فندق برای بارداری

فندق سرشار از بسیاری از مواد معدنی مفید برای بارداری می باشد که عبارتند از:

منیزیم: این عنصر، سبب بهبود گردش خون در رگ ها می شود؛ در نتیجه مواد مغذی دریافتی در دوران بارداری را به سرعت به جنین می رساند. منیزیم همچنین سبب کاهش سطح استرس در زنان باردار می شود. از خواص فندق در دوران بارداری، داشتن این ماده معدنی است که از افسردگی پس از زایمان نیز جلوگیری می کند.

آهن: یکی از خواص فندق در بارداری داشتن آهن است که سبب افزایش مقاومت بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این عنصر به رشد جنین کمک می کند و سبب افزایش انرژی در مادر می شود.

کلسیم: یکی از مهم ترین عناصر در سلامت مادر و جنین، کلسیم می باشد. مصرف فندق سبب تامین مقداری از کلسیم مورد نیاز روزانه مادر و جنین می شود. رشد اسکلتی مناسب جنین در آینده بستگی به میزان کلسیم دریافتی مادر دارد.

 روی یا زینک: این عنصر سبب جذب آهن بیشتر در بدن می شود و کمبود آن در دوران بارداری، سبب افزایش فشار خون و کم وزن بودن کودک هنگام تولد می شود.

خواص فندق در بارداری بسیار زیاد است.
فندق سرشار از بسیاری از مواد معدنی مفید برای بارداری می باشد.

ویتامین های موجود در فندق برای بارداری

خواص فندق در بارداری از آن جایی مشخص می شود که حاوی ویتامین هایی است که در در دوران بارداری، بسیار حائز اهمیت می باشند.

ویتامین E: فندق سرشار از ویتامین E است که سبب جلوگیری از سقط جنین می شود. کمبود این ویتامین در طول بارداری، بسیار مضر است و سبب ضعف عضلات اسکلتی، خشکی شدید پوست، تاری دید و کم خونی می شود. ویتامین E برای بهبود عملکرد کبد نیز مفید است.

اسید فولیک: این ویتامین در واقع همان ویتامین B6 است. در دوران بارداری، توصیه شده که ۴۰۰ میلی گرم در روز از این ویتامین، مصرف شود. یکی از خواص فندق در سه ماهه اول بارداری این است که خوردن آن از نقص های مادرزادی و مخصوصا نقص لوله عصبی، جلوگیری می کند.

ویتامین C: این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی، علاوه بر محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، سبب تقویت سیستم ایمنی مادر می شود.

ویتامین A : این ویتامین سبب تشکیل استخوان در جنین می شود. همچنین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود بینایی می شود و به متابولیسم چربی ها نیز کمک می کند. البته مصرف بیش از اندازه آن نیز خطرناک است.

مضرات بیش از اندازه خوردن فندق در بارداری

خواص فندق در بارداری بسیار زیاد است اما استفاده بیش از حد آن، سبب ایجاد مشکل برای شما می شود. ممکن است دچار سردرد، سنگینی معده، نفس نفخ و گاز شکم و استفراغ شوید‌.

طبع فندق گرم و خشک است و مصلح آن شکر سرخ و سکنجبین می باشد. فندق ممکن است در بعضی از افراد سبب ایجاد حساسیت شود. اگر باردار هستید بهتر است برای مصرف این آجیل خوشمزه با پزشک خود، مشورت کنید.

مروری بر فواید فندق در بارداری

در این مقاله به تعدادی از خواص فندق در بارداری اشاره کردیم و متوجه شدیم که قرار دادن آن در رژیم غذایی مادر باردار، بسیار ضروری است. در دوران بارداری، نیاز مادر به مواد مغذی دو چندان می شود م مصرف این آجیل خوشمزه، مانند یک قرص مولتی ویتامین یا مکمل عمل می کند.

برای اینکه به طور کامل از خواص فندق بهره ببرید، بهتر است آن را به صورت خام تهیه کنید و در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید. برای اطلاع بیشتر در مورد خواص این آجیل می توانید به مقاله خواص فندق مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *