آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

یکی از لذیذترین غذاهایی که در حدود یک سالگی می‌توانید آماده کنید، فرنی چهار مغز برای نوزاد است. اجزای آجیل چهار مغز، شامل پسته، بادام درختی، فندق و بادام هندی هستند، که به صورت پودر شده در این فرنی به کار می‌روند.
چهار مغز برای نوزاد

موادی که باید برای تهیه فرنی در دسترس شما باشند، عبارتند از آرد برنج، شکر، شیر و گلاب. برای بهره‌مندی از خواص فرنی چهار مغز، حتما از شیر پاستوریزه استفاده نمایید. پودر شدن آجیل چهار مغز، باعث می‌شود تا هضم آن برای نوزاد راحت‌تر شده و خوردن غذا برای کودک دلبندتان، لذت بخش‌تر باشد. در ادامه مقاله، توضیحاتی درباره نحوه تهیه فرنی چهارمغز برای نوزاد ارائه می‌دهیم.

مواد لازم برای فرنی چهار مغز برای نوزاد

اگر قصد دارید برای کودک دلبندتان فرنی چهار مغز تهیه کنید، باید از آجیل چهار مغز (پسته، فندق، بادام درختی و بادام هندی) همراه با مواد زیر نیز استفاده نمایید:

  • شیر
  • شکر
  • آرد برنج
  • گلاب

مغزهایی که اجزای آجیل چهارمغز هستند، باید به صورت آسیاب شده به فرنی اضافه شوند. در صورتی که مطمئن هستید کودکتان به دارچین حساسیت ندارد، می‌توانید این ادویه را نیز به فرنی کودک اضافه کنید. در نظر داشته باشید که تهیه فرنی چهار مغز برای نوزاد بالای یک سال مناسب‌تر است.

طرز تهیه فرنی چهار مغز برای نوزاد

طرز تهیه فرنی چهار مغز بسیار ساده است. برای این کار، ابتدا یک ظرف با اندازه مناسب را روی شعله گاز قرار داده، و تمامی مواد را با مقادیر زیر در ظرف بریزید:

  • ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک لیوان شیر
  • یک قاشق غذاخوری پودر چهار مغز
  • یک قاشق غذاخوری گلاب
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین

اجازه دهید این ترکیب، روی حرارت متوسط گاز به جوش آمده و کمی بجوشد تا فرنی آماده شود.

فرنی چهار مغز برای نوزاد
مواد اولیه مورد نیاز جهت تهیه فرنی چهار مغز

شیرین کردن فرنی با عسل

چنانچه با ذائقه کودک شما سازگار است، می‌توانید به جای شکر، از عسل برای شیرین کردن فرنی استفاده کنید؛ البته شیره خرما، شیره توت یا سه شیره نیز برای افزایش خواص فرنی چهار مغز برای نوزاد، گزینه‌های مناسبی هستند.

خواص فرنی چهار مغز برای نوزاد و کودکان

فرنی چهار مغز، به دلیل این که از آرد برنج تهیه می‌شود، کمترین احتمال ایجاد آلرژی در کودک را به همراه دارد؛ مخصوصا اگر فرزند شما زیر یک سال است! از طرفی، وجود مغزها باعث می‌شود تا مواد مغذی مورد نیاز بدن نوزاد، به طور کامل فراهم گردند. بهترین حالت درست کردن فرنی برای نوزاد، زمانی است که با شیر مادر تهیه شود! اما اگر این حالت امکان‌پذیر نیست، می‌توان از شیر پاستوریزه گاو استفاده نمود.

هضم راحت فرنی

با توجه به اینکه از پودر آجیل چهار مغز خام برای تهیه فرنی استفاده می‌شود، بنابراین هضم آن برای معده نوزاد راحت خواهد بود. یکی از خواص فرنی، غلظت مناسب آن است که باعث می‌شود در کنار حریره بادام، بتوانند وعده‌های غذایی کودک را تکمیل کنند. فرنی نیاز به جویدن ندارد و این مساله، بلع غذا را برای کودک راحت‌تر می‌کند.

فرنی چهار مغز برای نوزاد
از خواص فرنی چهار مغز برای نوزاد و کودکان میتوان به احتمال آلرژی کم اشاره نمود.

خواص چهار مغز برای نوزادان و کودکان

هر یک از مغزهایی که در آجیل چهار مغز وجود دارند، سرشار از مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز و انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌های گروه B و ویتامین E هستند. از این رو، مصرف آجیل چهار مغز، می‌تواند ضمن تامین انرژی نوزاد و کودک، اندام‌های مختلف مانند سیستم گوارش و سیستم عصبی را تقویت کند.

البته برای بهره‌مندی کامل از خواص آجیل چهار مغز برای کودکان و نوزادان، بهتر است آن را به صورت درشت خریداری کنید و در خانه آن را آسیاب نمایید!

فرنی چهار مغز برای نوزاد
آجیل های موجود در این آجیل حاوی مواد معدنی، انواع آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های گروه B و ویتامین E هستند.

حساسیت کودک به چهار مغز

گاهی ممکن است کودک شما به برخی مغزها حساسیت داشته باشد؛ برای مثال، حساسیت به بادام هندی در بین کودکان، امری رایج است! بنابراین اگر از قبل، درباره این موضوع اطلاع دارید، لازم است برای تهیه فرنی، از پودر کردن بادام هندی همراه با سایر مغزها، خودداری کنید.

جمع‌بندی

فرنی چهار مغز برای نوزاد، از غذاهای مقوی است که به عنوان غذای کمکی مصرف می‌شود. ترکیب آجیل چهار مغز پودر شده همراه با شیر، آرد برنج، گلاب و عسل، بهترین ترکیب برای تهیه فرنی خواهد بود. در صورت حساسیت نوزاد یا کودک به هر یک از مغزها، لازم است آن را از ترکیبات حذف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *