آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص آجیل برای بارداری، بدنسازی، پوست ومو، تیروئید و... بسیار زیاد است. خرید آجیل و جایگزین کردن آن با تنقلات ناسالم، یکی از اقدامات مهم برای داشتن بدنی سلامت است. آجیل ها جز خوراکی های پرطرفدار هستند و در انواع رژیم غذایی قابل خوردن می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا با فواید آجیل بیشتر آشنا شویم.
خرید آجیل و مصرف آن فواید زیادی دارد.

خواص آجیل به دلیل این که، بانک غنی از انواع ویتامین ها، پروتئین، اسیدهای چرب غیر اشباع یا سالم و مواد معدنی و عناصرمفید است؛ بسیار زیاد است. مصرف آجیل با وجود چربی بالا، اثرات مثبت زیادی برای سلامت قلب، لاغری، دیابت، کم خونی، مشکلات تیروئید، سلامت پوست و مو و… دارد.

خواص آجیل برای بدن

برای آشنایی با فواید آجیل برای بدن، باید جدول ارزش غذایی آن را بررسی کنیم و ببینیم چه مواد مفید و مناسب برای سلامتی بدن را درون خود، جای داده است؟ ارزش غذایی هر ۱۰۰ گرم آجیل مخلوط، به صورت زیر است:

  • انرژی: ۴۶۲ کیلوکالری
  • چربی کل: ۲۹ گرم
  • کربوهیدرات: ۴۵ گرم
  • پروتئین: ۱۴ گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم
  • پتاسیم: ۶۸۵ میلی گرم
  • سدیم: ۲۲۹ میلی گرم
  • کلسیم: ۷۸ میلی گرم
  • ویتامین ث: ۱.۴ میلی گرم
  • آهن: ۳.۱ میلی گرم

خواص آجیل برای بارداری

در بارداری بدن مادر نیازمند تغذیه مناسب و اصولی است تا علاوه بر سلامت جنین، سلامتی مادر نیز تضمین شود. با مصرف آجیل یک منبع مناسب انواع مواد مغذی برای خود و جنین خواهید داشت؛ به شرطی که به آن حساسیت نداشته باشید و حتما به اندازه مصرف کنید.

اگر در دوران بارداری از آجیل خام استفاده کنید، ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها، مثل فشار خون بالا در بارداری و دیابت کاهش می یابد.

خوردن روزانه آجیل در زنان باردار، سبب می شود تا به دلیل داشتن ویتامین E، خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست شکم افزایش یابد و تا حدودی از ایجاد ترک پوستی یا استریا جلوگیری کند.

یکی از خواص آجیل برای بارداری،  تامین کلسیم بدن مادر است؛ که به دلیل مصرف مستقیم مواد غذایی توسط نوزاد چه در بارداری و چه پس از آن، کمبود کلسیم در بدن مادر را جبران می کند.

شما همچنین می توانید مقاله خواص آجیل در بارداری و خواص فندق در بارداری را مطالعه کنید.

 خواص آجیل برای کم خونی

خرید آجیل در انواع مختلف پسته، بادام هندی، گردو، بادام درختی و فندق سبب بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن می شود. همه این آجیل ها غنی از آهن و خونساز می باشند. وجود ویتامین B6 در آجیل به حمل اکسیژن توسط خون، کمک می کند و سبب افزایش اکسیژن خون و هموگلوبین می شود.

گردو و بادام زمینی غنی از اسید فولیک می باشند که برای افراد کم خون و مادران باردار، درصورت نداشتن حساسیت، توصیه می شود. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین آجیل برای کم خونی را نیز مطالعه فرمایید.

خرید آجیل و مصرف آن فواید زیادی دارد.
وجود آهن و اسید فولیک در گردو و بادام زمینی از خواص آجیل برای کم خونی می باشد.

 خواص آجیل برای مو

همه ما می دانیم تغذیه تاثیر بسزایی در سلامت موهایمان دارد. مصرف منظم آجیل، سبب تقویت و پرپشتی مو و مانع از ریزش آن ها می شود. آجیل ها غنی از پروتئین، زینک، آهن، ویتامین های گروه B و اسیدهای چرب هستند که همگی در سلامت مو موثرند.

ویتامین B3 یا نیاسین موجود در آجیل، از سفیدی و شکنندگی موها جلوگیری می کند. مواد معدنی مانند سلنیوم و بیوتین سبب تقویت پیاز مو و پوست سر می شوند.

گردو، بادام درختی، بادام هندی و پسته همگی دارای پروتئین های ضروری برای سلامت مو هستند و ویتامین E  و مس موجود در آن ها از ریزش و سفیدی زودرس مو جلوگیری می کنند.خوردن روزانه آجیل به دلیل داشتن آمینو اسید ال آرژینین، سبب تقویت رشد مو و افزایش خون رسانی به پوست سر می شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به مقاله خواص آجیل برای مو مراجعه کنید.

خواص آجیل برای لاغری

خرید آجیل و مصرف آن در وعده های روزانه، سبب کاهش چربی دور شکم و کاهش وزن می شود. فیبر خوراکی موجود در آن سبب احساس سیری و جلوگیری از پرخوری و اسیدهای چرب موجود در آن، سبب چربی سوزی در بدن و لاغری می شود.

این چربی های مفید، برخلاف چربی های اشباع در سلول های کبدی تجمع پیدا نمی ‌کنند و در پیشگیری از بیماری کبد چرب، بسیار موثرند.

نتیجه یک پژوهش بر روی افرادی که دارای اضافه وزن هستند نشان داد، گروهی که در رژیم غذایی خود بادام مصرف می کنند، نسبت به سایر گروه ها حدود سه برابر بیشتر وزن خود را از دست داده اند.

مصرف آجیل سطح تری گلیسیرید را در افراد چاق و مبتلا به دیابت کاهش می دهد و در سلامتی بدن بسیار موثر است. برای اطلاع بیشتر درباره تاثیر آحیل بر لاغری می توانید مقاله های خواص بادام درختی برای لاغری و خواص فندق برای لاغری را مطالعه کنید.

 خواص آجیل چهار مغز

319,500 تومان - 1,065,000 تومان
319,500 تومان - 1,065,000 تومان

همانطور که از نام این آجیل پیداست از چهار مغز شامل پسته، فندق، بادام درختی و بادام هندی تشکیل شده است. آجیل چهار مغز حاوی مواد مغذی مانند آهن، منگنز، فسفر، روی، کلسیم، مس، انواع ویتامین شامل ویتامین های گروه B و ویتامین A و E می باشد.

پسته موجود در این آجیل به دلیل غنی بودن از چربی های غیراشباع تک حلقه و چند حلقه ای، سبب بهبود سلامت قلب و کاهش ریسک سکته قلبی می شود. ویتامین E موجود در پسته، تقویت کننده قوای جنسی و بهبود دهنده عملکرد نعوظ در مردان است.

بادام درختی یک آجیل موثر در کاهش وزن است به شرطی که پس از خرید آجیل آن را در حد تعادل مصرف کنید. بادام غنی از منیزیم، فیبر، کلسیم و فسفر است که سبب استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان میشود.

فندق موجود در آجیل چهار مغز، یکی از پر خاصیت ترین آجیل ها می باشد که به دلیل غنی بودن از فیبر، سبب بهبود حرکات روده و بهتر عمل کردن سیستم گوارشی می شود. فندق سبب کاهش حساسیت بدن به انسولین می شود و خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

بادام هندی از آسیب اشعه های مضر خورشید بر چشم و پوست جلوگیری می کند. این دانه روغنی سرشار از سلنیوم، آهن، زینک و آنتی اکسیدان های مختلف است و برای سلامت پوست و شادابی آن بسیار مفید می باشد.برای خرید آجیل چهار مغز به سایت اصل تبریز مراجعه نمایید.

خواص آجیل برای بدنسازی

یکی از مواد مغذی مناسب برای رژیم بدنسازان، آجیل های با درصد پروتئین بالا هستند تا سبب عضله سازی و چربی سوزی در آن ها شوند. بادام زمینی، یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی است که مقدار زیادی آمینو اسید، ترکیبات فلاونوئید، پلی فنول و آنتی اکسیدان داشته و برای سلامت بدن بسیار مفید است. شما می توانید برای خرید بادام زمینی به وبسایت فروشگاه ما مراجعه کنید.

یکی از آجیل های موثر در بدنسازی، بادام درختی است. بادام  غنی از کلسیم و منیزیم است که از گرفتگی عضلات پس از ورزش های سنگین جلوگیری می کند. فندق سبب تقویت قوای جسمانی برای بلند کردن وزنه های سنگین می شود.

خرید آجیل و مصرف آن فواید زیادی دارد.
بادام درختی غنی از کلسیم و منیزیم است که از گرفتگی عضلات پس از ورزش های سنگین جلوگیری می کند.

خواص آجیل برای پوست

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای  پوستی سلامت، زیبایی و افزایش اعتماد به نفس، بسیار ضروری است.  مصرف پسته به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف، آکنه های پوستی را کاهش می دهد.

فندق به دلیل داشتن ویتامین های C،  A و E سبب جوانسازی و کاهش چین و‌چروک پوست شما می شود. بادام به دلیل غنی بودن از ویتامین E سبب از بین بردن لکه های تیره و آکنه های پوستی می شود.

 

خواص آجیل برای جنین

از خواص آجیل برای جنین، بهبود رشد عصبی و کاهش ریسک سقط جنین می باشد. طبق تحقیقات انجام شده اسیدهای چرب موجود در آجیل، در قسمت جلویی مغز جنین، تجمع می یابند و منجر به افزایش ضریب هوشی و بهبود حافظه آن می شوند.

ممکن است کمبود چربی های مفیدی مثل امگا۳ در مغز جنین، منجر به نواقص شناختی و اختلالات رفتاری مانند اضطراب، پرخاشگری و افسردگی شود. همچنین مصرف امگا ۳ در افزایش وزن هنگام تولد نوزاد موثر است.

بنا به توصیه پزشکان هر خانم در دوران بارداری باید روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کند. مصرف این ویتامین B از نواقص مادرزادی در مغز و ستون فقرات جنین جلوگیری می کند و به تشکیل لوله عصبی کمک می کند. با مصرف ۲۸ گرم گردو در روز، ۷ درصد نیاز روزانه بدن به اسید فولیک را برطرف خواهید کرد.

به طور کلی اکثر انواع آجیل مثل تخمه آفتابگردان، پسته و بادام دارای اسید فولیک و اسید های چرب سالم هستند. شما می توانید برای خرید پسته و خرید بادام درختی به سایت اصل تبریز مراجعه کنید.

 خواص آجیل برای چاقی صورت

ناموجود
297,000 تومان - 990,000 تومان
297,000 تومان - 990,000 تومان
ناموجود
پسته کله قوچی خام جعبه ترمه
826,300 تومان - 2,238,000 تومان
ناموجود
پسته کله قوچی شور جعبه ترمه
826,300 تومان - 2,238,000 تومان
ناموجود
پسته احمد آقای خام جعبه ترمه
700,000 تومان - 1,878,000 تومان
ناموجود
پسته احمد آقای شور جعبه ترمه
700,000 تومان - 1,878,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری بوداده بی نمک جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری خام جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان

انواع آجیل در چاقی صورت و فرم دهی به عضلات و گونه ها موثرند. آجیل به دلیل کالری بالا و غنی بودن از اسیدهای چرب سالم و پروتئین، سبب چاقی صورت شما می شود.

پسته سرشار از اسیدهای چرب سالم است که به درمان جوش و آکنه های پوست صورت کمک می کند و همچنین سبب تقویت ماهیچه های آن می شود. پروتئین موجود در این آجیل سبب حجم گرفتن عضلات و در نتیجه موجب پر شدن صورت شما می شود.

بادام درختی به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم فراوان سبب افزایش خون رسانی و مواد مغذی به پوست صورت می شود. با مصرف فندق به دلیل غنی بودن از سلنیوم و ویتامین E خاصیت انعطاف پذیری پوست شما افزایش می‌یابد و سبب آبرسانی عمیق به پوست شما می شود.

اگر میخواهید درباره تاثیرات آجیل بر چاقی صورت بیشتر بدانید مقاله بهترین آجیل برای چاقی صورت را به شما پیشنهاد می کنیم.

خواص آجیل برای تیروئید

کم کاری تیروئید سبب علائمی مانند خستگی، افسردگی، یبوست احساس خواب آلودگی در طول روزو اختلال و کندی در حرکت می شود. شما در کنار مراجعه به دکتر می توانید با استفاده در رژیم غذایی خود از خواص آن در درمان مشکلات تیروئید استفاده کنید.

سلنیوم  یک ماده معدنی ضروری در درمان کم کاری تیروئید است. تراکم این ماده در غده تیروئید نسبت به سایر اعضای بدن، بسیار بیشتر است که انواع آجیل از جمله مغز گردو، سرشار از سلنیوم می باشند.

مصرف گردو به علت کاهش التهاب در بدن، برای کاهش التهاب غده تیروئید مفید می باشد. پسته دارای مقادیر قابل قبولی ید است که می توانید در کنار سایر منابع این عنصر از آن برای افزایش سطح ید در بدنتان استفاده کنید. ماده معدنی سلنیوم در پسته و بادام درختی نیز وجود دارد.

بادام درختی منبع غنی ای از ویتامین E است که برای کاهش التهاب در بدن و درمان گواتر یا التهاب تیروئید موثر است. شما می توانید مقاله بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید را نیز مطالعه فرمایید.

خرید آجیل و مصرف آن فواید زیادی دارد.
پسته دارای مقادیر قابل قبولی ید است که می توانید در کنار سایر منابع این عنصر، از آن برای افزایش سطح ید و بهبود عملکرد تیروئید در بدنتان استفاده کنید.

خواص آجیل برای زنان

انواع آجیل دارای خواص بسیار زیادی از جمله سلامت پوست و مو و تناسب اندام برای بانوان هستند. علاوه بر این، انواع آجیل به دلیل ترکیبات مغذی دارای خواص دارویی می باشند. برای مثال بادام زمینی به دلیل داشتن انواع آنتی اکسیدان های مختلف از بروز سرطان از جمله سرطان سینه جلوگیری می کند.

مصرف فندق در برطرف کردن اختلالات تخمک گذاری بانوان موثر است است و سبب افزایش قوای بدنی می شود. برای خرید فندق می توانید به وبسایت اصل تبریز مراجعه کنید.

یکی از مهم ترین فواید آجیل برای زنان، تامین آهن بدن آن ها و تقویت استخوان ها می باشد. فقر آهن و پوکی استخوان یکی از مشکلات شایع بین بانوان است که با  استفاده در انواع دسر، سالاد و غذاها می توان از این مشکلات پیشگیری کرد.

فواید مصرف روزانه آجیل

مصرف روزانه آجیل، می‌تواند نیاز بدن به انواع ریزمغذی‌ها و مواد معدنی را تامین نماید. برای مثال، شخصی که به صورت روزانه مقداری آجیل شامل گردو، پسته، فندق، بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی را مصرف کند، می‌تواند مقدار فراوانی ویتامین، پروتئین، فیبر، سلنیوم، منیزیم و آهن دریافت نماید. از مهم‌ترین فواید مصرف روزانه آجیل، می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف آنتی اکسیدان
  • افزایش سطح کلسترول‌های خوب خون
  • دریافت مقدار کافی پروتئین و فیبر؛ که می‌تواند در کاهش وزن یا عضله‌سازی به افراد کمک کند.
  • امکان ابتلا به انواع سرطان، از جمله سرطان روده و سرطان پستان در بانوان را کاهش می‌دهد.

البته دقت کنید که مصرف انواع آجیل در روز، باید به صورت محدود و حساب شده باشد؛ برای مثال، اگر آجیل برزیلی به مقدار زیادی مصرف شود، امکان مسمومیت با سلنیوم وجود دارد. 3 عدد گردوی کامل، 24 عدد پسته و 10 تا 12 عدد بادام، برای یک روز شما کافی است.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خواص آجیل برای بدنسازی، بارداری، تیروئید، کم خونی و… پرداختیم. شما با قرار دادن آن در رژیم غذایی خود، سلامتی بدنتان را تضمین خواهید کرد. توجه داشته باشید که آجیل همانند سایر مواد غذایی، باید به اندازه و با میزان مناسبی مصرف شود تا بتوان از خواص آن به طور کامل بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *