آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

آیا درباره خواص فندق برای لاغری می دانید؟ به نظر شما یک آجیل پرچرب، لاغر کننده است؟ شما را به خرید فندق اصل تبریز دعوت می کنیم چون در یک رژیم لاغری اصولی، مواد ناسالم حذف و با مواد غذایی سالم و مغذی با کالری کمتر، جایگزین می شود. شاید بگویید آجیل و کالری کم؟ با ما همراه باشید تا با مکانیسم اثر این آجیل پر کالری ولی لاغر کننده، آشنا شوید.
خواص فندق برای لاغری بسیار زیاد و مفید است.

خواص فندق برای لاغری سبب شده تا پزشکان علوم تغذیه، توصیه کنند که روزانه از این آجیل خوشمزه در رژیم غذایی خود استفاده کنیم. برای لاغری، ابتدا باید به حذف مواد غذایی ناسالم بپردازیم؛ سپس با استفاده از مواد غذایی سالم نیاز روزانه مان به انواع مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها را تامین کنیم.

البته همانطور که می دانید در کنار یک رژیم غذایی سالم، باید ورزش کنید تا به تناسب اندام برسید. ارزش غذایی ۲۰ عدد مغز فندق کامل خام به صورت زیر است:

  • انرژی: ۱۷۶ کیلوکالری
  • چربی: ۱۷ گرم
  • پروتئین: ۴.۲ گرم
  • فیبر: ۲.۸ گرم
  • قند: ۱.۲ گرم

خواص فندق خام برای لاغری

هر ۲۰ عدد مغز فندق حدوداً ۲۸ گرم است و از این ۲۸ گرم، حدود ۱۷ گرم آن چربی است! پس چگونه سبب لاغری می شود؟

1. کاهش اشتها و ایجاد سیری کاذب

یکی از خواص فندق برای لاغری، این است که خوردن این آجیل به دلیل غنی بودن از فیبر خوراکی، سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت در شما می شود. در واقع فیبر، احساس سیری کاذب در شما ایجاد کرده و میل به خوردن خوراکی های مختلف که ممکن است اکثر آن ها ناسالم و پرچرب باشند؛ در طول روز در شما کاهش می یابد.

مصرف آجیل های پر فیبر، برای افرادی که نمی توانند جلوی گرسنگی خود را بگیرند و به شدت پیشنهاد می شود.

خواص فندق برای لاغری بسیار زیاد و مفید است.
یکی از خواص فندق برای لاغری، این است که خوردن این آجیل به دلیل غنی بودن از فیبر، سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت در شما می شود.

2. عضله سازی به جای چربی

فندق به دلیل غنی بودن از پروتئین، سبب افزایش حجم و‌سفت شدن عضلات ما می شود.‌ شل بودن ماهیچه های بدن، ما را چاق نشان می ‌دهد. خواص فندق برای لاغری و عضله سازی، سبب شده تا بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان برای تقویت ماهیچه های خود از فندق در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

3. داشتن اسیدهای چرب سالم

یکی دیگر از خاصیت فندق برای لاغری داشتن اسیدهای چرب سالم است. اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در فندق که بخش اعظم چربی موجود در آن را تشکیل می دهند، سبب چربی سوزی و کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید خون می شود.

پزشکان در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدند که اکثر کسانی که اسیدهای چرب سالم استفاده می کردند، چربی دور شکم کمتری نسبت به دیگران داشته اند.

4. بهبود عملکرد سیستم گوارش

همه ما به دنبال یک راه لاغری بدون دردسر و ساده هستیم غافل از این که برای لاغرتر شدن، باید ورزش کنیم، از غذاهای حاوی چربی اشباع و یا ناسالم استفاده نکنیم، بیشتر از سالاد و سبزیجات استفاده کنیم، نوشابه و مواد قندی را از رژیم غذایی خود حذف کنیم و به رژیم غذایی خود مواد مغذی مانند فندق و آجیل های پر فیبر اضافه کنیم.

تمام این کارها سبب می شود تا سیستم گوارش ما تقویت شود و از یبوست که ممکن است در دراز مدت سبب چاقی شود، جلوگیری کند. از فواید فندق برای لاغری، این است که سبب برطرف شدن یبوست و بهبود گوارش می شود. به دلیل غنی بودن از فیبر به هضم آسان و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. برای آشنایی بیشتر با آجیل های رژیمی مقاله لینک شده را حتما مطالعه کنید.

خواص فندق برای لاغری بسیار زیاد و مفید است.
فندق به دلیل غنی بودن از فیبر به هضم آسان و بهبود عملکرد روده ها و گوارش کمک می کند.

5. خواص فندق برای لاغری با داشتن ویتامین E

یکی از فواید فندق برای لاغری، غنی بودن از ویتامین  Eمی باشد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که سبب از بین بردن سموم موجود در بدن و کاهش توکسین های آن می شود.

کاهش سموم و پاکسازی بدن از رادیکال های آزاد انباشته شده در بافت ها و ماهیچه های بدن، سبب لاغری می شود. ویتامین E با چسبیدن به سموم رادیکال های آزاد، از انباشته شدن آنها و در نتیجه ایجاد چاقی جلوگیری میکند.

مطالعه مقاله پیشنهادی : خواص فندق

مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز فندق ایرانی شور
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
مغز فندق ایرانی بوداده بی نمک
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
187,500 تومان - 625,000 تومان

برای بهره گیری از خواص فندق برای لاغری روزانه چند عدد از آن بخوریم؟

با وجود خاصیت فندق برای لاغری باید به این نکته توجه کرد که به دلیل کالری بالای آن، باید به اندازه مصرف شود. خوردن روزانه ۳۰ گرم فندق به شما در کاهش وزن کمک می کند. این مقدار معادل یک مشت کوچک، یا حدود ۲۰ عدد فندق است. توجه کنید که بهترین زمان مصرف فندق صبح می باشد؛ تا علاوه  بر احساس سیری، سطح انرژی بدنتان در طول روز بالا باشد.

کلام آخر

در این مطلب درباره خواص فندق برای لاغری صحبت کردیم و نحوه عملکرد آن در لاغری را بررسی کردیم. لاغری با فندق، علاوه بر ویتامین رسانی و تقویت بدن، سبب لاغری شما به صورت طبیعی، بدون استفاده از قرص و مواد شیمیایی می شود. البته در کنار مصرف فندق باید فعالیت بدنی هم داشته باشید تا به اندام ایده آل خود، دست پیدا کنید. اگر به دنبال لاغری با مصرف آجیل هستید، می توانید مقاله خواص بادام درختی برای لاغری را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *