آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

 خرید بادام درختی و مصرف روزانه آن، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، ویتامین E پروتئین، ویتامین و... میان وعده ای سالم و مغذی برای همه سنین است. اما باید روزانه چند عدد بادام درختی بخوریم ؟ اگر می خواهید جواب این سوال را بدانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
روزانه چند عدد بادام درختی بخوریم؟

روزانه چند عدد بادام درختی بخوریم؟  اگر به تازگی تصمیم گرفته اید بادام را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید باید بدانید که چه تعداد از آن را مصرف کنید. طبق توصیه پزشکان مصرف ۲۳ عدد بادام در روز بسیار مفید است. این حجم از بادام بسیاری مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

بادام درختی حاوی کلسیم، منیزم، فسفر، مس، ویتامین E، پروتئین، اسیدهای چرب سالم، فیبر، آنتی اکسیدان و… است. در ادامه به بررسی بیشتر میزان مصرف بادام در روز می پردازیم.

روزانه چند عدد بادام درختی بخوریم تا سلامت بمانیم؟

همانطور که می دانید بادام برای سلامتی بسیار سودمند است. خوردن روزانه فقط یک مشت بادام به صورت مداوم، بسیاری از نیازهای بدن به املاح معدنی و مواد مغذی بدن را تامین می کند. یک مشت بادام یک وعده یک اونسی است که حدود ۲۸ گرم می باشد؛ این مقدار برابر با ۲۳ عدد بادام است که باید در روز مصرف کنید.

در صورت اضافه وزن و یا بیماری زمینه ای، قبل از مصرف این مقدار بادام با پزشک خود مشورت کنید.

برای دریافت کد تخفیف در مناسبت های مختلف شماره خود را وارد نمایید

چگونه بادام را در برنامه غذایی خود استفاده کنیم؟

در قسمت های قبل به سوال روزانه چند عدد بادام درختی بخوریم؟ پاسخ دادیم. حال نوبت این است که بدانیم از بادام به چه شیوه هایی در رژیم روزانه خود استفاده کنیم.

بهترین شیوه خوردن بادام به این صورت است که آن ها از یک شب قبل در آب بخیسانید و صبح پوست قهوه ای رنگ بادام را جدا کنید و قبل و یا در کنار صبحانه میل کنید. علاوه براین می توانید حریره بادام تهیه کنید یا  از بادام در سالاد ها، بستنی، دسر و شیرینی های خود استفاده نمایید.

ارزش غذایی بادام درختی

هر اونس بادام درختی حدود ۲۸ گرم است که ارزش غذایی آن به صورت زیر است:

  • کالری: ۱۶۴ کیلوکالری
  • چربی: ۱۴.۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۶.۱ گرم
  • پروتئین: ۶ گرم
  • فیبر: ۳.۵ گرم
  • قند: ۱.۲ گرم

سخن پایانی

بادام یک میان وعده سالم و عالی برای همه سنین است. اینکه روزانه چند عدد بادام درختی بخوریم؟ نکته ای مهم است و خوردن بیش از این مقدار، موجب بروز مشکلاتی از جمله اضافه وزن و مشکلات معده خواهد شد؛ درنتیجه در خوردن آن دقت کنید.

 

سوالات متداول

کالری ۱۰ عدد بادام درختی چقدر است؟

هر دانه بادام، با وجود چربی، کربوهیدرات و قندی که دارد، می‌تواند 7 کالری به شما بدهد. بنابراین 10 عدد بادام درختی، به طور میانگین، حدود 70 کالری دارد.

بهترین زمان مصرف بادام درختی چه زمانی است؟

بهتر است بادام درختی را همراه با صبحانه مصرف کنید. زیرا در این صورت، می‌توانید از خواص آن در کنترل قند خون و کاهش کلسترول بد، بهره ببرید.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *