آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص فندق برای کبد چرب و بسیاری از بیماری ها بسیار موثر است. شما با خرید فندق خام از فروشگاه اصل تبریز و بهره مندی از خواص آن می توانید در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کنید. در ادامه همراه ما باشید تا درباره خواص فندق برای بیماری کبد چرب، صحبت کنیم.
خواص فندق برای کبد چرب و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.

خواص فندق برای کبد چرب، لاغری، پیشگیری از بیماری های قلبی، درد های قاعدگی، سلامت مغز و… ثابت شده است. در واقع فندق یک آجیل تمام عیار است که بدون اغراق، برای کل بدن مفید می باشد. کبد یکی از اصلی ترین اعضای بدن است. وظیفه کبد این است که خون خارج شده از معده را قبل از انتقال به سایر اعضای بدن، تصفیه کند.

از دیگر نقش های کبد، متابولیسم و متلاشی کردن سموم و مواد شیمیایی است؛ همچنین در تنظیم و تعادل هورمون های بدن نقش دارد. این نقش های مهم، ما را ملزم می کند تا با رژیم غذایی سالم و ورزش، سبب سلامتی هر چه بیشتر کبدمان شویم.

کبد چرب چگونه ایجاد می شود؟

برای اطلاع از خواص فندق برای کبد چرب در ابتدا باید بدانیم که این بیماری چیست و چگونه ایجاد می شود؟ بیماری کبد چرب به معنی تجمع ذرات و مولکول های چربی در سلول های کبدی یا هپاتوسیت ها است. از عوامل ایجاد کننده این بیماری:

  • اضافه وزن
  • مقاومت به انسولین
  • نداشتن فعالیت بدنی
  • رژیم غذایی ناسالم
  • فشار خون بالا
  • قند خون بالا
مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز فندق ایرانی شور
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
مغز فندق ایرانی بوداده بی نمک
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
187,500 تومان - 625,000 تومان

بیماری کبد چرب در مراحل اولیه هیچ نشانه ای بروز نمی دهد؛ اما اگر گسترش یابد، ممکن است علائم زیر را نشان دهد:

  • زرد شدن پوست و چشم ها
  • خستگی و گیجی زیاد
  • درد در سمت راست بدن و بالای شکم
  • تهوع
  • ضعف بدن
  • کاهش وزن
  • عدم اشتها

پس از مشاهده این علائم، باید به پزشک مراجعه کنید اما در کنار آن با رژیم غذایی سالم می توانید این بیماری را تا حد زیادی کنترل کنید. خواص آجیل برای کبد چرب سبب می شود تا این آجیل خوشمزه در رژیم غذایی افراد مبتلا به چربی کبد قرار بگیرد.

خواص فندق برای کبد چرب و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.
بیماری کبد چرب به معنی تجمع ذرات و مولکول های چربی در سلول های کبدی می باشد.

مکانیسم اثر فندق بر کبد چرب

فندق حاوی مقادیر زیادی اسید اشباع و مفید می باشد که در سلول های کبدی تجمع پیدا نمی کند. داشتن درصد بالای پروتئین در فندق سبب ساخت سلول‌های جدید و ترمیم بافت می شود. یکی از خواص فندق برای کبد چرب این است که به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان های مختلف، سبب از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن خواهد شد.

مقادیر بالای کلسیم و منیزیم موجود در فندق، سبب نرم و آزاد شدن رگ های خونی و افزایش خون رسانی به کبد می شود. یکی دیگر از خواص فندق برای کبد چرب کاهش و تنظیم قند خون به عنوان یکی از عوامل موثر در این بیماری است.

جالب است بدانید فیبر موجود در فندق با ایجاد حس سیری از پرخوری و خوردن غذاهای چرب که سبب ایجاد کبد چرب می شود جلوگیری می کند.

فندق حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E می باشد که سبب افزایش سوخت و ساز چربی ها و از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن می شود. این ویتامین نقش مهمی را در کنترل و تسریع روند بهبود بیماری کبد چرب ایفا می کند.

نتایج یک تحقیق بر روی همسترهایی که دارای رژیم غذایی با کلسترول بالا هستند، نشان می دهد که مکمل های غذایی حاوی روغن فندق، سبب کاهش چربی خون و کند کردن پیشرفت بیماری کبد چرب غیر الکلی می شوند.

یکی از شایع‌ ترین علت های بیماری کبد چرب غیر الکلی، التهاب کبد است که بر اساس این مطالعه، مکمل های حاوی روغن فندق می توانند مقاومت به انسولین را بهبود بخشند و التهاب کبد را کاهش دهند و در نتیجه منجر به کاهش چربی خون و بهبود کبد چرب غیر الکلی شوند.

خواص فندق برای کبد چرب و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.
یکی از خواص فندق برای کبد چرب کاهش و تنظیم قند خون به عنوان یکی از عوامل موثر در این بیماری است.

سایر آجیل های موثر در بهبود کبد چرب

تا اینجا تاثیر و خواص فندق برای کبد چرب بررسی کردیم؛ حال به معرفی دو آجیل موثر دیگر بر کنترل و بهبود کبد چرب می پردازیم:

  1. گردو: در ترکیبات این مغز مقوی، مقادیر بالای آمینو اسید آرژنین وجود دارد که سبب دفع سمومی مانند آمونیاک از بدن می‌شود. همچنین به دلیل داشتن امگا ۳ و اسیدهای چرب غیر اشباع و سالم برای کبد بسیار مفید است.
  2. بادام: بادام سبب خون رسانی راحت در کبد می‌شود و همچنین با مصرف آن، قند خون کاهش می یابد. انواع بادام، مانند بادام درختی، بادام برزیلی و بادام زمینی در مشکلات کبدی تاثیر بسزایی دارند. برای خرید بادام درختی می توانید به وبسایت فروشگاه اصل تبریز مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تاثیر آجیل بر کبد چرب، حتما مقاله آجیل برای کبد چرب را بخوانید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خواص فندق برای کبد چرب و علل و علائم این بیماری پرداختیم. توجه کنید که برای بهره مندی از خواص فندق، باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کرد؛ زیرا مصرف بیش از اندازه آن سبب نفخ و استفراغ می شود.

این آجیل همچنین ممکن است سبب ایجاد واکنش های آلرژیک شود؛ بنابراین افرادی که برای اولین بار فندق می خورند باید ابتدا از مقادیر کم مصرف کنند و در صورت نداشتن حساسیت، آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

برای اطلاع بیشتر درباره فندق می توانید مقاله های خواص فندق و خواص فندق برای لاغری را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *