آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص بادام درختی بر کسی پوشیده نیست! خرید بادام درختی و مصرف آن برای لاغری، کم خونی، مادران باردار، حفاظت از پوست و مو، سلامتی رحم و... مفید است. در این مطلب معرفی تعدادی از خواص بادام درختی می پردازیم.
خواص بادام درختی بسیار زیاد است.

خواص بادام درختی بسیار زیاد و متنوع است. این مغز شگفت انگیز به علت داشتن انواع مواد مغذی، برای سر تا پای شما مفید و سودمند می باشد. اگر بخواهیم لیستی از بهترین آجیل ها برای سلامتی بدن تهیه کنیم، بادام در صدر این لیست، قرار می گیرد. فرقی بین خواص بادام درختی خام و یا بو داده و شور وجود ندارد؛ اما توصیه شده است که افراد با فشار خون بالا از بادام خام استفاده کنند.

بادام درختی برای

  • تقویت استخوان ها
  • بهبود گوارش
  • تقویت حافظه،
  • تنظیم سطح قند خون

و….مفید است. درخت بادام، بومی آسیای مرکزی و خاورمیانه است اما در بسیاری از مناطق کشت می شود. در ادامه به مرور خواص بادام درختی می پردازیم تا آن را بیش از پیش، مصرف کنیم و از فواید آن، بهره مند شویم.

خواص بادام درختی خام

جالب است بدانید ۴۹ درصد مغز بادام از روغن تشکیل شده است! ۹۶ درصد این روغن را اسیدهای چرب غیر اشباع و ۶ درصد آن را اسیدهای چرب اشباع تشکیل داده است. ارزش غذایی 4/1 لیوان بادام درختی خام به شرح زیر است:

  • کالری: ۲۰۷ کیلوکالری
  • کربوهیدرات: ۷ گرم
  • پروتئین: ۵ گرم
  • فیبر: ۵ گرم
  • شکر: ۵ گرم
  • فسفر: ۱۷۲ میلی ‌گرم
  • منیزیم: ۹۷ میلی ‌گرم
  • ویتامین ای: ۶ میلی گرم
  • ریبوفلاوین: ۴ میلی ‌گرم
  • منگنز: ۸ میلی گرم
  • کلسیم: ۹۶ میلی‌ گرم
  • آهن: ۳۳ میلی‌ گرم

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله خواص بادام درختی خام مراجعه نمایید.

خواص بادام درختی برای زنان

از آن جایی که اغلب زنان، به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند؛ باید در رژیم روزانه خود بادام درختی قرار دهند. اسیدهای چرب غیر اشباع و فیبر موجود در آن، سبب احساس سیری می ‌شود و از پرخوری جلوگیری می کند. بادام درختی حاوی هورمون استروژن می باشد. سطح استروژن در دوران یائسگی به شدت کاهش می یابد و سبب عوارضی مانند تغییرات خلق و خو و بیماری هایی نظیر سرطان سینه می شود. مصرف بادام، سبب افزایش سطح استروژن خون می شود و برای زنان یائسه، بسیار مفید است.

خواص بادام درختی برای چاقی صورت

آجیل هایی مانند بادام و گردو بر چاق شدن صورت، بسیار تاثیر گذار هستند. بادام سبب حجیم سازی عضلات و ماهیچه های صورت می‌ شود. کالری و اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در آن، می ‌تواند سبب چاقی صورت شود. شما می توانید روزانه ۵ تا ۱۲ آجیل مصرف کنید تا صورت چاق و پر تری داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله خواص بادام درختی برای چاقی صورت مراجعه کنید.

خواص بادام درختی برای رحم

در اکثر بانوان، سندروم پیش از قاعدگی، قبل از دوره ماهیانه آن ها ایجاد می شود. این سندروم سبب ایجاد علائمی مانند تحریک پذیری، استرس و احساس افسردگی در زنان می شود. بادام به دلیل غنی بودن از ویتامین E، سبب کاهش احساس افسردگی و علائم سندروم پیش از قاعدگی می شود. بادام همچنین دارای طبیعتی گرم و تر است و به دلیل وجود استروژن در آن سبب افزایش باروری می شود.

خواص بادام برای مو

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بادام، مانند اسیدهای چرب و به ویژه منیزیم، سبب تقویت ریشه مو و افزایش رشد آن می شود. بادام به دلیل غنی بودن از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوان، پوست شما را در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید و اگزما محافظت می کند. روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی به پوست شما طراوت و درخشندگی می بخشد؛ همچنین به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر آجیل ها بر پوست و مو پیشنهاد می کنیم که مقاله خواص آجیل برای پوست و مو را مطالعه فرمایید.

خواص بادام درختی برای مو بسیار زیاد است.
روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی به پوست شما طراوت و درخشندگی می بخشد.

خواص بادام برای کم خونی

یکی دیگر از خواص بادام درختی، کاهش یا بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن می باشد. کمبود آهن سبب مشکلاتی مانند سرگیجه، سردرد، کاهش قدرت تمرکز و غیره می شود. آهن موجود در بادام، سبب افزایش انرژی و درمان رنگ پریدگی چهره شما می شود.

خواص بادام درختی قبل از بارداری

همه بانوانی که قصد دارند باردار شوند، برای اینکه بدن خود را برای مقابله با تحلیل استخوان و شکننده شدن ساختار دندان ها و همچنین تغیرات هورمونی آماده کنند؛ باید خود را با مواد مغذی تقویت کنند. بادام درختی، یکی از خوراکی هایی است که به سبب وجود کلسیم و منیزیم و پروتئین و سایر مواد مغذی، بدن شما را برای بارداری آماده می کند. اگر قصد دارید به زودی باردار شوید، ضروری است که مصرف روزانه یک مشت بادام را در رژیم غذایی خود، داشته باشید.

خواص بادام درختی ناشتا

بهترین زمان مصرف بادام درختی هر روز صبح است.  مصرف این آجیل به همراه صبحانه، سبب تنظیم قند خون شما می شود. مصرف بادام با معده خالی، میزان سرعت جذب مواد مغذی در بدن را بالا می برد. طب سنتی پیشنهاد می دهد که هر روز صبح صبح ناشتا ۵ عدد بادام درختی مصرف کنید تا  مغز سلامتی داشته باشید. به دلیل سرشار بودن از فیبر، سبب احساس سیری و مانع پرخوری شما می شود.  توصیه می شود که قبل از خوردن بادام، آن را از شب قبل بخیسانید تا هضم راحت تری داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر، می توانید به مقاله خواص بادام درختی ناشتا مراجعه کنید.

 خواص بادام درختی برای استخوان

یکی دیگر از از مهمترین خواص بادام درختی استحکام استخوان ها به دلیل وجود فسفر، کلسیم و منیزیم می باشد. اگر در وعده های روزانه خود از بادام استفاده کنید از پوکی استخوان در سنین کهنسالی جلوگیری می‌ کنید. شما می توانید برای رفع خمیدگی افراد مسن و درمان نقرس، مهره های ستون فقرات را با روغن بادام، چرب کنید و ماساژ دهید.

 

خواص بادام درختی برای لاغری

بادام سبب تنظیم سطح کلسترول مضر در خون می شود و تا حدودی سبب تقویت سوخت و ساز بدن می شود. با تنظیم قند خون، میل غذا در افراد کاهش می یابد و همانطور که گفتیم، فیبر موجود در آن سبب احساس سیری می شود. بادام خیس خورده به گوارش و بهتر عمل کردن روده کمک  می‌کند. بادام با کمک به هضم بهتر غذا، مانع یبوست در افراد مبتلا به چاقی می شود.

شما می توانید به مقاله خواص بادام درختی برای لاغری مراجعه کنید.

خواص بادام درختی برای دیابت

بادام درختی سرشار از از اسیدهای چرب سالم و غیر اشباع است؛ و سبب تنظیم میزان قند موجود در جریان خون میشود. علاوه بر آن بادام مانع از پرخوری و افزایش سطح قند خون میشود. به دلیل دارا بودن منیزیم، سطح انسولین در بدن تنظیم می شود. یکی از توصیه های مفید برای افراد دیابتی، جایگزین کردن شیر بادام با شیر گاو می باشد. میزان قند و کربوهیدرات موجود در شیر بادام در مقایسه با شیر گاو، بسیار کمتر است.

خواص بادام درختی برای جنین

بادام درختی، یکی از مواد خوراکی استخوان ساز در جنین می باشد. خوردن بادام در سه ماهه اول بارداری، سبب می شود تا درصد بالایی از کلسیم لازم برای استخوان سازی جنین، تامین شود. البته نه تنها مصرف آن در سه ماهه اول توصیه می شود، بلکه ضروری است تا پایان بارداری و دوران شیردهی مصرف شود.

جالب است بدانید پروتئین موجود در بادام، سبب رشد ماهیچه ها و عضلات جنین می شود و در وزن گیری جنین، اهمیت بالایی دارد. یکی دیگر از خواص بادام درختی تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از دیابت بارداری می باشد. بادام حاوی اسید فولیک می باشد که موجب کمک به رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد می شود.

خواص بادام درختی بسیار زیاد است.
یکی از خواص بادام درختی تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از دیابت بارداری می باشد.

خواص بادام برای بدنسازی

این مغز، سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب می باشد که سبب رشد عضلات و ماهیچه در ورزشکاران می شود. برای جذب بهتر پروتئین بادام، باید یک شب قبل از مصرف در آب خیسانده شود. ورزشکاران برای عملکرد بهتر متابولیسم عضلانی و بافت همبند به آهن نیاز دارند. آهن سبب اکسیژن رسانی به سلول های عضلانی و تقویت آن ها می شود.  کلسیم موجود در بادام نقش کلیدی در انقباض عضلات و عملکرد مناسب بافت ماهیچه ای دارد و کمبود آن در ورزشکاران، منجر به گرفتگی یا خستگی عضلات شود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه آجیل های مناسب برای بدنسازی به مقاله بهترین آجیل برای بدن سازی مراجعه کنید.

خواص بادام درختی برای حافظه

با بالاتر رفتن سن عملکرد مغز نیز، رفته رفته کاهش می یابد. با مصرف بادام در سنین پایین تر می توان از سلول های عصبی در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرد. این آجیل، منبع غنی از آنتی اکسیدان های مختلف، فسفر، روی، پتاسیم، مس و منیزیم است و این مواد مغذی در بهبود عملکرد مغز تاثیر گذار هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آجیل موثر در تقویت حافظه به مقاله بهترین آجیل برای تقویت حافظه مراجعه کنید.

حسن ختام

در این مقاله، تعدادی از خواص بی شمار بادام درختی را بیان کردیم؛ تا به مصرف بیشتر آن ترغیب شوید و برای حفظ سلامتی، آن را در رژیم روزانه خود قرار دهید. توجه کنید که نباید بادام را بیش از حد مصرف کنید؛ زیرا زیاده روی در مصرف آن عوارض جانبی به همراه دارد. برای بهره مندی از خواص بادام درختی، بهتر است روزانه ۱۰ تا ۱۵ عدد بادام در روز مصرف کنید. در صورت داشتن بیماری خاص، با پزشک خود در باره مصرف بادام، مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *