آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص بادام درختی خام، به عنوان یکی از آجیل های محبوب و پرطرفدار بسیار زیاد است. تاکید به خرید بادام درختی خام و مصرف آن به دلیل تاثیر مثبت آن بر همه ارگان های بدن می باشد. در این مطلب تعدادی از خواص بیشمار بادام درختی برای سلامتی بدن را مورد بررسی قرار می دهیم.
خواص بادام درختی خام بسیار زیاد است.

خواص بادام درختی خام برای سلامتی بدن بسیار زیاد است. به دلیل غنی بودن از انواع مواد مغذی علاوه بر مصرف خوراکی از روش های متعددی برای بهره گیری از خواص آن استفاده می شود. برای مثال بادام خام در محصولات آرایشی به عنوان پاک کننده آرایش، مرطوب کننده پوست، کرم های دور چشم، لوسیون های مختلف و… به کار گرفته می شود. در طب سنتی، شکوفه برگ و میوه بادام کاربرد های فراوانی دارد. در ادامه به بررسی تعدادی از خواص بادام خام می پردازیم.

خواص بادام درختی خام برای معده

بادام درختی خام طبع گرم و تری دارد و به دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر، برای مشکلات گوارشی و معده بسیار مفید می باشد. از جمله خواص آن برای معده درمان اسهال، درمان زخم روده و مثانه، تقویت معده و… است.

  • بادام خام برطرف کننده یبوست

یکی از مشکلات گوارشی شایع، یبوست می باشد. با مصرف بادام به هضم راحت ترغذا، تحرک و عملکرد بهتر روده ها کمک می شود؛ همچنین بادام به عنوان یک مغز پر خاصیت، منبع سرشاری از فیبر است. سیب با کمک به دستگاه گوارش، سبب هضم آسان تر غذا و بهتر عمل کردن سیستم گوارشی می شود.

ناموجود
297,000 تومان - 990,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
ناموجود
285,000 تومان - 950,000 تومان
ناموجود
214,500 تومان - 715,000 تومان
  • خواص بادام درختی خام و تاثیر آن بر رفلاکس معده

بادام حاوی مقادیر بالای کلسیم می باشد. کلسیم، سبب بهبود ورم معده می شود و از نفخ، درد و رفلاکس معده جلوگیری می کند. بادام سرشار از پروبیوتیک است؛ در نتیجه مصرف آن علاوه بر تامین کلسیم مورد نیاز بدن، سبب افزایش باکتری های مفید معده می شود.

  • بادام درختی آجیلی مفید برای زخم معده

زخم معده به دلایل مختلفی در معده ایجاد می شود. نشانه‌ های آن نفخ، کم اشتها شدن و کاهش وزن می باشد. بادام درختی به دلیل غنی بودن از ویتامین B، برای رفع بیماری های معده، مانند ورم و زخم معده بسیار مفید است. همچنین بادام حاوی مقادیر بسیار زیاد ویتامین E می باشد. این ویتامین خاصیت ضد التهابی داشته و التهابات معده را کاهش می دهد؛ در نتیجه به روند بهبود زخم معده کمک می کند.

مصرف مرتب و روزانه این آجیل، برای پیشگیری از بیماری زخم معده و رفع ورم معده بسیار مفید است. البته برای تاثیر بیشتر آن، باید بادام را یک شب قبل از مصرف در آب بخیسانید.

خواص بادام درختی خام بسیار زیاد است.
با مصرف بادام درختی خام به هضم راحت تر غذا، تحرک و عملکرد بهتر روده ها کمک می شود.

خواص بادام درختی خام در بارداری

همه زنان در دوران بارداری، به رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی نیازمند می باشند. حتی این رژیم غذایی از چند ماه قبل از بارداری باید شروع و رعایت شود تا ضامن سلامت مادر و جنین باشد. یکی از خوراکی های مغذی در دوران بارداری بادام درختی می باشد.

بهترین راه مصرف بادام در دوران بارداری، خیساندن و کندن پوست آن است. کندن پوست سبب آزادسازی مواد مغذی موجود در بادام و خیساندن آن، سبب از بین بردن ضد آنزیم های موجود در آن می شود.

  • بادام تامین کننده کلسیم مورد نیاز مادر و جنین است

یکی از مهمترین مواردی که در دوران بارداری باید به آن توجه کرد، عنصر کلسیم است که نقش اساسی در استخوان سازی جنین دارد. شاید بدانید  که جنین از طریق بند ناف تمامی مواد مغذی مورد نیازش را از بدن شما می ‌گیرد.

اگر در رژیم غذایی خود در دوران بارداری، کلسیم را جای ندهید، جنین از کلسیم موجود در استخوان و دندان های شما تغذیه می کند. در نتیجه سبب مشکلات پوکی استخوان و پوسیدگی دندان در شما می شود.

مصرف منظم و به اندازه بادام به دلیل سرشار بودن از کلسیم، می تواند درصد بالایی از نیاز روزانه مادر و جنین را تامین کند. مصرف بادام حتی در دوران پس از بارداری یعنی دوران شیر دهی، ضروری است. با شیر دادن مادر به کودک، کلسیم از بدن خارج می شود و کلسیم از دست رفته باید جبران شود.

  • بادام سبب وزن گیری جنین می شود

یکی از عوامل موثر و مهم بر عضله سازی و وزن گرفتن جنین پروتئین می باشد. بادام حاوی مقادیر بسیار بالایی از پروتئین است که مصرف آن هم برای مادر و هم برای جنین تاثیر گذار و ضروری می باشد.

  • خواص بادام درختی خام برای ریزش مو در بارداری

در دوران  پس از بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و فقر آهن و کلسیم  ممکن است دچار ریزش مو شوید. با مصرف بادام که حاوی ویتامین E بسیار زیادی می باشد از ریزش موی خود جلوگیری کنید.

  • بادام از نقص های عصبی جنین جلوگیری می کند

اگر بادام خام را یک شب قبل از مصرف بخیسانید و پس از کندن پوست، آن را میل نمایید، بهترین منبع اسید فولیک برای رشد مغز و سیستم عصبی کودک شما خواهد بود. اسید فولیک برای رشد سلول های نوزاد و طناب نخاعی بسیار مفید است.

مطالعه مقاله پیشنهادی: خواص بادام درختی

خواص بادام درختی خام برای کودکان

بادام برای سلامتی کودکان، بسیار مفید است. این آجیل یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای کودکان می باشد؛ زیرا حاوی مواد مغذی ضروری برای رشد آن است. خواص بادام برای کودکان و نوزادان، آن قدر زیاد است که مصرف حریره بادام از شش ماهگی برای نوزادان، توصیه می شود. حریره بادام برای رشد استخوان های کودک بسیار مفید است و سبب وزن گیری او می شود.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: روزانه چند عدد بادام درختی بخوریم؟

  • بادام سبب استحکام استخوان کودکان می شود

کودکان به دلیل این که در سن رشد هستند به مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر برای رشد و تقویت استخوان هایشان نیازمند می باشند. بادام منبع غنی از فسفر و کلسیم است که با قرار دادن این ماده غذایی با ارزش در رژیم غذایی کودکتان، استحکام دندان ها و استخوان های او را تضمین می کنید.

  •  افزایش انرژی یکی از خواص بادام درختی خام است

بادام به دلیل سرشار بودن از موادی مغذی مانند منگنز، آهن، مس، ریبوفلاوین و ویتامین B، که در متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثرند؛ سبب افزایش انرژی در کودک شما می شود.

خواص بادام درختی خام بسیار زیاد است.
یکی از خواص بادام خام برای کودکان افزایش سطح انرژی آن هاست.
  • بادام درختی سلامت مغز و هوش کودکان را افزایش می دهد

آنتی اکسیدان موجود در بادام به سلامت مغز در کودک کمک می کند. آنتی اکسیدانی مانند ریبوفلاوین، از بیماری آلزایمر یا فراموشی و همچنین مرگ سلول های عصبی مغز جلوگیری می‌کند. ریبوفلاوین سبب افزایش قدرت تمرکز و حافظه کودک شما می شود. برای اطلاع بیشتر در مورد تاثیر آجیل بر حافظه مقاله بهترین آجیل برای تقویت حافظه را مطالعه نمایید.

  • بادام کنترل کننده وزن کودک

اگر کودک شما اضافه وزن دارد، باید به رژیم غذایی او بادام درختی را اضافه نمایید؛ زیرا مصرف بادام سبب کاهش و کنترل وزن می شود. کودکان معمولاً علاقه زیادی به تنقلات ناسالم دارند. اگر روزانه بادام مصرف کنند سبب ایجاد احساس سیری در آن ها و مانع از پرخوری می شود. برای  آگاهی بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله خواص بادام درختی برای لاغری مراجعه کنید.

حسن ختام

در این مقاله به بررسی خواص بادام درختی خام، برای معده، بارداری و کودکان پرداختیم و تعدادی از خواص مهم آن را بر شمردیم. البته خواص بادام به همین جا ختم نمی‌شود. بادام برای کنترل سطح قند خون، پیشگیری از سرطان، کنترل فشار خون و… مفید است. با وجود تمامی این خواص باید دقت کنید که مثل سایر مواد غذایی باید به اندازه مصرف شود تا دچار مشکلات ناشی از زیاده روی در آن نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *