آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

حتما تاکنون هنگام خرید میوه خشک، به اسلایس‌های زیبا و قرمز رنگ پرتقال خشک، در بین ترکیب میوه‌ها دقت کرده‌اید. به نظر شما خواص پرتقال خشک چیست و چرا بهتر است آن را مصرف کنیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.
خواص پرتقال خشک

یکی از محبوب‌ترین انواع میوه خشک زمستانی، که با طعم ترش و شیرین خود طرفداران زیادی دارد، پرتقال خشک شده است. از مهم‌ترین فواید پرتقال خشک، می‌توان به کلسیم فراوان، فیبر کافی و ویتامین A اشاره کرد؛ بر همین اساس، افراد می‌توانند برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها و همچنین، محافظت از پوست و چشم خود، از فواید پرتقال خشک بهره ببرند. ویتامین C در اسلایس‌های پرتقال خونی خشک، هر گونه التهاب را در بدن برطرف می‌کند.

خواص پوست پرتقال خشک

پوست پرتقال، به دلیل فیبر فراوان، ویتامین C و پلی فنول‌هایی که در خود ذخیره کرده است، یک ماده غذایی ارزشمند به حساب می‌آید! با این حال، معمولا به دلیل تلخ بودن بیش از حد طعم آن، دور ریخته می‌شود. اگر می‌خواهید از خواص پوست پرتقال استفاده کنید، می‌توانید آن را به صورت خشک شده بخورید.

جالب است بدانید که حجم ویتامین سی موجود در پوست پرتقال، ۳ برابر بیشتر از میوه آن است! ضمن اینکه برای افراد مبتلا به یبوست، مصرف پوست پرتقال خشک، حدود ۴ برابر فیبر بیشتری به بدن می‌رساند! سایر مواد مغذی و املاح موجود در پوست پرتقال خشک شده به قرار زیر هستند:

  • پروویتامین آ
  • ریبوفلاوین
  • تیامین
  • فولات
  • ویتامین B6
  • کلسیم
  • پلی فنول

پوست پرتقال سه برابر میوه آن ویتامین C دارد!

ماده پلی فنول که در پوست پرتقال به وفور یافت می‌شود، برای مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های مزمن، مانند دیابت نوع ۲، چاقی و بیماری آلزایمر مفید هستند! اگر نمی‌توانید طعم پوست پرتقال تنها را تحمل کنید، خوردن چیپس پرتقال خشک با پوست، کمک می‌کند تا بدون هیچ گونه احساس ناخوشایندی، از خواص پرتقال خشک شده و پوست آن بهره ببرید. برای خرید میوه خشک پرتقال یا میوه خشک مخلوط می‌توانید همین حالا، سفارش خود را از طریق فروشگاه ما (اصل تبریز) ثبت نمایید.

خواص پرتقال خشک
مصرف پوست پرتقال خشک برای مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های مزمن، مانند دیابت نوع ۲، چاقی و بیماری آلزایمر موثر است.

خواص پرتقال خونی خشک یا همون پرتقال خونی

پرتقال خونی خشک نیز، مانند پرتقال معمولی، خواص ویژه‌ای دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرشار از انواع ویتامین است

پرتقال خونی خشک، مقدار فراوانی ویتامین سی دارد، که به ترمیم و رشد بافت‌های بدن کمک می‌کند. همچنین، ویتامین C، در جذب مواد معدنی از جمله آهن، نقش تعیین‌کننده دارد. بهبود زخم‌ها و تقویت استخوان و دندان نیز به ویتامین سی نیاز دارند. برای تقویت سیستم گردش خون و همچنین، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هم می‌توان از ویتامین سی موجود در پرتقال خونی بهره برد.

ویتامین A یکی دیگر از خواص پرتقال خشک خونی است، که به افزایش سلامت پوست، کاهش خطر آکنه و پیشگیری از سایر مشکلات پوستی کمک می‌کند؛ ضمن اینکه برای حفاظت از سلامت چشم‌ها در برابر مشکلات مربوط به افزایش سن، می‌توان از ویتامین آ استفاده کرد؛ اتفاقا این نوع ویتامین، در پرتقال خونی خشک به وفور یافت می‌شود.

خواص پرتقال خشک
سرشار از ویتامین سی مفید برای ترمیم و رشد بافت‌های بدن و بهبود زخم‌ها و تقویت استخوان و دندان

کلسیم فراوان

کلسیم، مهم‌ترین ماده معدنی برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها است. یکی از خواص پرتقال خشک خونی، وجود کلسیم در اسلایس‌های آن است، که نیاز بدن به این ماده را برطرف می‌کند.

پرتقال خونی مقدار فراوانی کلسیم دارد؛ پس برای استخوان مفید است.

خواص دمنوش پرتقال خشک

پرتقال خشک را می‌توان به شیوه‌های مختلفی مصرف نمود. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن، از فواید پرتقال خشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید، نوشیدن دمنوش این خوراکی محبوب است. البته ناگفته نماند که شما با درست کردن دمنوش پرتقال خشک، می‌توانید هم از خواص میوه و هم از خواص پوست آن استفاده کنید.

از مهم‌ترین خواص دمنوش پرتقال خشک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقابله با بیماری‌های فصلی؛ از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا
  • کنترل دیابت و قند خون
  • بهبود فشار خون بالا
  • مقابله با انواع سرطان؛ به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های زیاد
  • کمک به کاهش وزن
  • درمان واریس با استفاده از خواص ضد التهابی
  • سم زدایی کبد
  • کاهش نفخ شکم
  • دفع مایعات اضافی بدن

برای بهتر شدن طعم دمنوش و استفاده هر چه بیشتر از خواص میوه خشک پرتقال، می‌توانید از عسل، دارچین و زنجبیل برای طعم‌دار کردن دمنوش خود استفاده کنید.

خواص پرتقال خشک
دمنوش پرتقال خشک نوشیدنی گوارا و پرخاصیت

دمنوش پرتقال خشک بخورید تا پوست سالمی داشته باشید!

ارزش غذایی پرتقال خشک

در جدول زیر، تمامی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی پرتقال خشک درج شده است:

انرژی ۶۳ کیلوکالری
کربوهیدرات 15.50 گرم
پروتئین 1.3 گرم
چربی 0.3 گرم
آب 82.30 گرم
فیبر 4.5 گرم
ویتامین A ۱۳ میکروگرم
ویتامین C ۷۱ میلی‌گرم
فولات ۳۰ میکروگرم
کلسیم ۷۰ میلی‌گرم
منیزیم ۱۴ میلی‌گرم
فسفر ۲۲ میلی‌گرم
پتاسیم ۱۹۳ میلی‌گرم
سدیم ۲ میلی‌گرم

آشنایی با ارزش غذایی پرتقال خشک، به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز بتوانید از خواص آن بهره‌مند شوید؛ ضمن اینکه شما با آگاهی کامل درباره خواص میوه خشک پرتقال، می‌توانید آن را همراه با سایر میوه‌ها مصرف کنید تا از خواص سیب خشک، آلوی خشک، آناناس خشک و مانند آن‌ها نیز استفاده کرده و تمامی نیاز روزانه بدن خود را به انواع املاح معدنی و ویتامین‌ها، فراهم نمایید.

مطالعه مقاله پیشنهادی : خواص سیب خشک

جمع‌بندی

از مهم‌ترین خواص پرتقال خشک، می‌توان به ویتامین A و C، فیبر و کلسیم اشاره کرد. خوردن اسلایس‌های خشک شده پرتقال خونی نیز، برای بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق و همچنین، پاکسازی کبد بسیار مفید است. حتی خواص میوه خشک پرتقال و دمنوش پرتقال خشک، از جمله ویتامین A موجود در آن‌ها، به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف و چشمانی سالم داشته باشید!

برای بهره‌مندی از فواید پرتقال خشک، می‌توانید آن را به عنوان میان وعده یا همراه با سالاد مصرف کنید. ترکیب آن با سایر میوه‌های خشک نیز نیاز بدن به انواع املاح معدنی را برطرف خواهد کرد؛ از خواص پوست پرتقال خشک نیز غافل نشوید!

منابع

https://naturalmoreish.com.au

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *