آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

بهترین آجیل برای بدن سازی چیست؟ خرید آجیل مخلوط یا هر یک از دانه های مغذی و قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه به دلیل غنی بودن از مواد مفید، برای چربی سوزی و فرم دهی عضلات در بدن سازی بسیار مفید می باشد.‌ در این مطلب می خواهیم در مورد بهترین آجیل و خواص و نحوه مصرف آن ها برای بدن سازی صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.
بهترین آجیل برای بدنسازی دارای پروتئین بالاییست.

انتخاب بهترین آجیل برای بدن سازی به دلیل خواص هر یک از مغزیجات، بسیار مشکل است. انواع آجیل به دلیل غنی بودن از پروتئین، ویتامین های مختلف، آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب سالم و مواد معدنی، دارای خواص بسیار زیادی برای بدن و به خصوص تناسب اندام می باشند.

اگر در ابتدای مسیر ورزش و بدن سازی هستید، شاید فکر کنید که نباید از آجیل های پرچرب در رژیم غذایی خود، استفاده کنید. اما تحقیقات مشخص کرده که همه چربی ها برای بدن مضر نیستند و چربی های مفید علاوه بر تاثیر مثبت در سلامت و عملکرد بدن، سبب چربی سوزی و کاهش وزن نیز می شوند.

استفاده به اندازه و مناسب از انواع آجیل به دلیل داشتن چربی های غیراشباع و سالم به کاهش کلسترول خون کمک می کند. ضروری است تا همه ورزشکاران و بدن سازان از آجیل در وعده ها یا میان وعده های خود استفاده کنند.

بهترین روش برای استفاده از آجیل در رژیم غذایی بدن سازان محاسبه کالری آن ها می باشد. در ادامه تعدادی از بهترین آجیل برای بدن سازی را بررسی خواهیم کرد‌.

برای دریافت کد تخفیف در مناسبت های مختلف شماره خود را وارد نمایید

خواص آجیل برای بدن سازی

همه ما می دانیم که تناسب اندام، تنها با ورزش کردن امکان پذیر نیست و باید در کنار آن از یک رژیم غذایی مناسب، استفاده کرد تا با رعایت کردن حد مجاز کالری مورد نیاز بدن، همه مواد مورد نیاز بدن تامین شود. آجیل ها به دلیل داشتن بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن، برای ورزشکاران مناسب هستند.

آجیل ها سرشار از فیبر خوراکی هستند که با جذب بیشتر آب بدن، سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت و مانع از پرخوری می شوند. کربوهیدرات موجود در آجیل، سبب تامین انرژی لازم برای بدن می شود و از خستگی و ضعف در ورزشکاران جلوگیری می کند.

اسیدهای چرب موجود در آجیل برای سلامت بدن و قلب ورزشکاران بسیار ضروری است. کلسیم، منیزیم و ویتامین E موجود در انواع آجیل، از اسپاسم و گرفتگی عضلات پس از انجام ورزش های سنگین، جلوگیری می کنند.

برای اطلاع از قیمت آجیل مخلوط و خرید آن از فروشگاه اصل تبریز کلیک کنید.

بهترین آجیل برای بدنسازی دارای پروتئین بالاییست.
اسیدهای چرب موجود در آجیل برای سلامت بدن و قلب ورزشکاران بسیار ضروری است.

آجیل های مناسب بدن سازی

برای بهره مندی از خواص آجیل برای بدن سازی باید از انواع با پروتئین بالای آن استفاده کرد؛ تا به رشد و ترمیم سلول های عضلات کمک کنند. با معرفی تعدادی از مغزها شما می توانید بهترین آجیل برای بدن سازی را انتخاب کنید یا به صورت آجیل مخلوط مورد نظر خود تز آن ها استفاده نمایید:

بادام زمینی برای بدن سازی

بادام زمینی، دارای مقادیر قابل توجهی از انواع مواد مغذی ضروری است و برای بدن سازی بسیار مفید می باشد. این آجیل خوشمزه که البته جز دسته حبوبات محسوب می شود حاوی مقادیر فراوانی پروتئین است که همه بدن سازان از آن در وعده های مختلف روزانه خود، استفاده می کنند.

بادام زمینی حاوی مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید، اسید های آمینه و پلی فنول هاست که برای بدن بسیار مفید هستند. کربوهیدرات کم و پروتئین بالای بادام زمینی، سبب ایجاد اندامی بی نقص در شما می شود و شاید این دانه مغذی، انتخاب شما به عنوان بهترین آجیل برای بدن سازی باشد.

می توان از بادام زمینی به صورت بو داده شده یا خام و یا کره آن استفاده کرد. ارزش غذای هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی به صورت زیر می باشد:

  • انرژی: ۵۶۷ کیلوکالری
  • قند: ۴ گرم
  • فیبر خوراکی: ۹ گرم
  • چربی کل: ۴۹ گرم
  • پروتئین: ۲۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۶ گرم

برای خرید بادام زمینی از فروشگاه اصل تبریز کلیک کنید.

بادام درختی برای بدن سازی

بادام درختی یک آجیل خوشمزه و پرطرفدار است که با وجود این که از بادام زمینی، پروتئین کمتری دارد اما مواد مغذی موجود در آن، بیشتر است. بادام درختی، متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد؛ در نتیجه در کاهش چربی های بدن بسیار موثر می باشد.

از بادام می توان به صورت خام و بو داده و همین طور شیر بادام استفاده کرد. این نوشیدنی مغذی، سبب ترمیم عضلات و ماهیچه های ورزشکاران پس از ورزش های سنگین می شود.

مطالعات علم تغذیه، نشان می دهد که مصرف روزانه ۴۰ گرم بادام، در کاهش وزن و چربی های دور شکم موثر است. بادام همچنین حاوی مواد مغذی فراوانی مانند ریبوفلاوین، ویتامین E، منیزیم، کلسیم، زینک و فسفر است که همگی، آن را تبدیل به بهترین آجیل برای بدن سازی کرده‌اند.

هر ۱۰۰ گرم بادام درختی خام حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۵۷۶ کیلوکالری
  • کربوهیدرات: ۲۱.۶۹ گرم
  • پروتئین: ۲۱.۲۲ گرم
  • قند: ۳.۸۹ گرم
  • فیبر: ۱۲.۲ گرم
  • چربی کل: ۴۹.۴۲ گرم

برای خرید بادام درختی خام از فروشگاه اصل تبریز کلیک کنید.

 پسته برای بدن سازی

پسته دارای کالری کمتری نسبت به سایر آجیل هاست و میزان پروتئین و فیبر آن زیاد می باشد. از خواص آجیل برای بدن سازی این است که پسته دارای مواد مغذی مانند تیامین، ویتامین B6، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز و زینک می باشد. پسته سبب تنظیم فشار خون و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

در پسته میزان زیادی آهن و ویتامین E وجود دارد که برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است. پسته غنی از چربی های غیراشباع و فیبر است که برای بدن سازان بسیار مناسب است.

پسته را می توان به صورت خام و بوداده و یا در نوشیدنی ها و غذاهای مختلف استفاده کرد؛ اما بیشترین میزان خواص پسته برای ورزشکاران در کره پسته وجود دارد. با وجود این خواص، پسته در لیست بهترین آجیل برای بدن سازی قرار می گیرد.

هر ۱۰۰ گرم پسته دارای مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۵۶۲ کیلو کالری
  • قند: ۷.۶۶ گرم
  • چربی: ۴۵.۳۹ گرم
  • پروتئین: ۲۰ گرم
  • کربوهیدرات: ۲۸ گرم
  • فیبر: ۱۰ گرم

برای خرید مغز پسته و اطلاع از قیمت آن از فروشگاه اینترنتی اصل تبریز کلیک کنید.

فندق برای بدن سازی

فندق نسبت به سایر آجیل های معرفی شده، دارای مقادیر کمتری از پروتئین است؛ اما خواص و فواید آن برای سلامتی بدن بسیار زیاد است. فندق بدون شک یکی از بهترین آجیل برای بدن سازی شناخته می شود.

فندق به دلیل غنی بودن از فیبر، سبب احساس سیری کاذب در شما خواهد شد؛ در نتیجه از پرخوری و ولع به غذا جلوگیری می کند.

فندق حاوی مقادیر مناسبی منیزیم، کلسیم و پتاسیم است که در کاهش و رفع گرفتگی عضلات پس از ورزش و تمرین های سنگین بسیار تاثیرگذار است. ترکیبات موجود در این آجیل خوشمزه و پرخاصیت، سبب کاهش سطح استرس در شما می شود.

فندق به کاهش کلسترول خون بسیار کمک می کند. برای اطلاع بیشتر درباره خواص این آجیل مقوی، می توانید به مقاله خواص فندق در همین وب سایت مراجعه نمایید.

هر ۱۰۰ گرم فندق حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۶۲۸ کیلوکالری
  • چربی کل: ۶۱ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۷ گرم
  • قند: ۴.۳ گرم
  • فیبر: ۱۰ گرم
  • پروتئین: ۱۵ گرم

برای اطلاع از قیمت مغز فندق درجه یک و خرید آن از فروشگاه اصل تبریز کلیک کنید.

بهترین آجیل برای بدنسازی دارای پروتئین بالاییست.
فندق بهترین آجیل برای بدن سازی است که حاوی مقادیر مناسبی منیزیم، کلسیم و پتاسیم است و در رفع گرفتگی عضلات پس از ورزش موثر است.

بادام هندی برای بدن سازی

بادام هندی یکی از مغذی ‌ترین آجیل هاست که  در افزایش انرژی بدن بسیار موثر است. این آجیل روغنی، حاوی مقادیر بسیار زیادی فسفر است که حدود ۲۸ گرم از آن، یک چهارم نیاز روزانه بدن به فسفر را تامین می کند.

بادام هندی همچنین حاوی مقادیر مناسبی از آهن، تیامین،‌ منگنز، زینک، اسیدهای چرب، منیزیم، ویتامین c و کلسیم می باشد.

هر ۱۰۰ گرم بادام هندی حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۵۵۳ کیلوکالری
  • چربی کل: ۴۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۳۰ گرم
  • فیبر: ۳.۳ گرم
  • پروتئین: ۱۸ گرم
  • قند: ۶ گرم

برای خرید بادام هندی از فروشگاه اینترنتی اصل تبریز، کلیک کنید.

گردو برای بدن سازی

گردو به دلیل مقادیر مناسب اسید چرب سالمی مثل امگا ۳، برای سلامتی قلب و کاهش چربی های انباشته شده در عروق بسیار مفید است. گردو به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، مانع از بروز مشکل در مفاصل می شود.

گردو دارای مواد مغذی مثل آهن، کلسیم، مس منیزیم، فسفر، زینک و ویتامین B6 می باشد. این آجیل، سبب افزایش انرژی می شود و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

هر ۱۰۰ گرم گردو حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۶۵۴ کیلوکالری
  • کربوهیدرات: ۱۴ گرم
  • فیبر: ۷ گرم
  • چربی کل: ۶۵ گرم
  • قند: ۲.۶ گرم
  • پروتئین: ۱۵ گرم

بهترین زمان مصرف آجیل در رژیم غذایی مناسب بدن سازی

بعد از این که تعدادی از بهترین آجیل برای بدن سازی را بررسی کردیم، باید درباره نحوه مصرف آن ها در رژیم غذایی نیز بدانیم. بهترین و مناسب ترین زمان مصرف مواد غذایی، بستگی به قد و وزن و شاخص توده بدنی شما دارد.

متخصص علوم تغذیه یا مربی بدنسازی شما با در نظر گرفتن این عوامل بهترین زمان مصرف مواد غذایی و میزان مصرف آن را، برای شما در نظر می گیرد. در واقع با در نظر گرفتن میزان کالری مجاز روزانه رژیم غذایی مناسب شما را تنظیم می کند.

بهترین آجیل های خام که برای بدن سازی مناسب هستند

مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز پسته خام
398,000 تومان - 1,326,000 تومان
۵٫۰۰
پسته کله قوچی خام
318,000 تومان - 1,059,000 تومان
پسته اکبری دستچین خام
313,500 تومان - 1,045,000 تومان
۵٫۰۰
پسته احمد آقایی خام
282,000 تومان - 939,000 تومان
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۵۰
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۳۳
66,000 تومان - 220,000 تومان

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تعدادی از بهترین آجیل برای بدن سازی و خواص آن ها پرداختیم. انواع آجیل تاثیر بسیار مثبتی در سلامت عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی دارند. شما می توانید از مغزیجات به روش های مختلفی استفاده کنید.

برای مثال می توانید آجیل را به همراه کمی ماست یونانی و عسل میل کنید یا از کره آن استفاده نمایید. برای بهره مندی از خواص آجیل برای بدن سازی باید طبق رژیم تنظیم شده توسط متخصص تغذیه یا مربی خود عمل کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره آجیل، می توانید به مقاله خواص آجیل در همین وب سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *