آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

همه ما می دانیم رژیم غذایی در تقویت حافظه موثر است! در بین مواد غذایی آجیل ها پرچم دار سلامت مغز هستند. شما را به خرید آجیل از سایتمان دعوت می کنیم، تا با مصرف انواع آجیل، حافظه خود را تقویت و از مبتلا شدن به آلزایمر جلوگیری کنید.
بهترین آجیل برای تقویت حافظه گردو است.

بهترین آجیل برای تقویت حافظه کدام است؟ آیا با خوردن انواع آجیل می توان از آلزایمر جلوگیری کرد؟ آیا خوردن آجیل سبب افزایش هوش می شود؟ مغز حدود ۲۰ درصد از کالری بدن را مصرف می کند؛ در نتیجه این اندام برای داشتن تمرکز به سوخت زیاد و قدرتمندی نیاز دارد. این مواد مغذی را می ‌توان در آجیل و خشکبار به وفور پیدا کرد تا از پیری مغز و ابتلا به زوال عقل جلوگیری کنیم. در این مقاله قصد داریم به این سه پرسش پاسخ دهیم؛ و آجیل ها و مواد غذایی موثر در سلامت مغز و تقویت حافظه را به شما معرفی کنیم.

پزشکان و کارشناسان تغذیه، همواره بر مصرف آجیل برای تقویت ذهن از دوران جنینی تا کهنسالی تاکید داشته اند. آن ها همواره به مادران باردار توصیه شده تا در وعده های روزانه خود از انواع آجیل، استفاده کنند. با رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش منظم در سنین کمتر، می توانیم قوه ادراک و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای سنین بالاتر، تقویت کنیم و از بروز آلزایمر جلوگیری کنیم.

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

رژیم غذایی مناسب برای افزایش قدرت ذهن و حافظه، باید حاوی مواد مغذی فراونی از جمله زیر باشد:

  • آهن: این عنصر مهم سبب بهبود عملکرد ذهن می شود. آهن در گوشت قرمز، غلات کامل، میوه های خشک و انواع آجیل، مانند پسته وجود دارد و سبب افزایش سطح انرژی و هوشیاری شما می شود.
  • ویتامین های گروه B: این گروه از ویتامین، سبب افزایش انرژی و جلوگیری از اثرات منفی استرس بر روی مغز می شود. این ویتامین ها در جگر، غلات کامل و آجیلی مثل بادام هندی وجود دارد.
  • امگا ۳: این ماده مغذی سبب تقویت سلول های مغز و افزایش تمرکز می شود. امگا ۳ در روغن های گیاهی، دانه های مغزی، مانند گردو و آبزیان وجود دارد.
  • استیل کولین: این ماده بسیار مهم در مواد غذایی مانند کاهو، کلم و کره بادام زمینی می ‌باشد که تاثیر بسزایی در افزایش قدرت حافظه دارد.
  • لسیتین : این ماده نوعی اسید چرب است؛ که برای تقویت و افزایش یادگیری و تمرکز بسیار مفید است. لسیتین در شیر، ذرت، زرده تخم مرغ، آجیل هایی مانند تخمه آفتابگردان و بادام زمینی، جو دو سر، گندم و جو وجود دارد.
  • آنتی اکسیدان ها:  آنتی اکسیدان سبب عملکرد بهتر سلول های عصبی می شوند. آن ها در مرکبات گوجه فرنگی، سبزیجات سبز برگ و… یافت می شوند.

بهترین مغز برای تقویت حافظه

انواع آجیل و خشکبار از جمله منابع بسیار مغذی ای هستند؛ که مصرف آن از دیرباز توصیه شده است. برای تشخیص بهترین مغزیجات برای تقویت حافظه باید با خواص و تاثیر انواع آجیل بر سلامت مغز، بیشتر آشنا شویم تا آن ها را در رژیم غذایی خود جای دهیم:

خواص گردو برای تقویت حافظه

گردو می تواند بهترین مغز برای تقویت حافظه باشد؛ زیرا حاوی مواد مهمی مانند روی، امگا ۳ که سبب عملکرد بهتر مغز می شود. با استفاده از گردو، فرآیند پیری و تخریب سلول های مغزی، کند می شود. گردو همچنین سبب سلامت مغز جنین می شود. با مصرف این مغز مفید، شما نوزادان باهوش‌ تری خواهید داشت. مطالعات انجام شده بر روی گردو، نشان می دهد که مصرف آن تاثیر بسزایی در افزایش یادگیری دارد. مصرف روزانه گردو از اختلالات شناختی جلوگیری می کند.

بهترین آجیل برای تقویت حافظه گردو است.
گردو حاوی مواد مهمی مانند روی، امگا ۳ است که سبب عملکرد بهتر مغز می شود.

خواص بادام زمینی برای تقویت حافظه

بادام زمینی حاوی ماده مغذی به نام پلی فنول میباشد؛ با مصرف آن این ماده به قسمتی از مغز که در یادگیری و حافظه موثر است نفوذ می یابد و باعث عملکرد بهتر آن ها می شود. به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، جریان خون به مغز را افزایش می دهد و به بهبود تفکر، استدلال و حافظه افراد مسن کمک می کند. بادام زمینی همچنین بیشترین مقدار پروتئین در بین سایر مغزها را دارد و حاوی سلنیوم است. این ماده سبب افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها و در نتیجه، بهبود عملکرد مغز می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله خواص بادام درختی مراجعه کنید.

 

خواص فندق برای سلامت مغز

مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز فندق ایرانی شور
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
مغز فندق ایرانی بوداده بی نمک
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
187,500 تومان - 625,000 تومان

فندق حاوی منگنز، تیامین و اسیدهای چرب است و در لیست بهترین آجیل برای تقویت حافظه قرار می گیرد. به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد بدن را از بین برده و مانع ابتلا به آلزایمر می شود. فندق همچنین خاصیت آرام بخشی و ضد اضطراب دارد و سطح استرس در افراد را کاهش می دهد. این مغز همچنین، خاصیت ضد سرطانی دارد و از ابتلا افراد به سرطان سینه و پروستات جلوگیری می کند. فسفر و ویتامین E موجود در آن به مبارزه با پارکینسون و آلزایمر می پردازد و سبب افزایش تمرکز می شود.

شما همچنین می توانید مقاله خواص فندق را مطالعه فرمایید.

خواص بادام هندی برای تقویت حافظه

280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۲۵
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۵۰
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۳۳

این آجیل مغذی، منبع سرشار از پروتئین، منیزیم، آهن و روی می باشد و به همین دلیل این آجیل تقویت کننده مغز است. بادام هندی، حاوی ماده ای به نام فسفاتیدیل سرین است. این ماده سبب انعطاف پذیری غشای سلولی می شود و یکی از مکمل های طبیعی برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه است. اسیدهای چرب موجود در آن، از پیری مغز جلوگیری می کنند و سبب ثبات خلق و خوی فرد می گردند.

بادام هندی بهترین آجیل برای تقویت حافظه است و سرشار از پروتئین، منیزیم، آهن و روی می باشد.

خواص کشمش برای تقویت ذهن

کشمش یک میوه خشک شده است و جز دسته مغزیجات قرار نمی گیرد، اما خواص بالای آن باعث می شود تا یکی از عنوان داران لیست بهترین آجیل برای تقویت حافظه قرار بگیرد. کشمش به دلیل دارا بودن عناصری مانند فسفر، منیزیم و کلسیم در تقویت حافظه و سلامت مغز بسیار موثر است. مصرف منظم و روزانه کشمش به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می کند. همچنین مصرف کشمش به مادران باردار توصیه می شود؛ زیرا سبب تقویت حافظه در نوزادان و کودکان می شود.

مطالعه مقاله پیشنهادی: بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید

خواص بادام درختی برای مغز

رکورد بیشترین میزان ویتامین E در بین مغزهای آجیل به بادام درختی می رسد. این ویتامین، روند پیری سلول های عصبی را کند می کند. مصرف بادام همچنین سطح استیل کولین در مغز را افزایش داده و به تقویت حافظه و جلوگیری از زوال عقل، کمک می کند. با این تفاسیر، بادام درختی یکی از عنوان دار ترین مغز ها در لیست بهترین آجیل برای تقویت حافظه قرار می گیرد.

ناموجود
297,000 تومان - 990,000 تومان
297,000 تومان - 990,000 تومان
ناموجود
214,500 تومان - 715,000 تومان
152,100 تومان - 507,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
ناموجود
285,000 تومان - 950,000 تومان

خواص تخمه کدو برای بهبود عملکرد مغز

با اینکه خمه کدو جز دسته آجیل ها قرار نمی گیرد و یک خشکبار محسوب می شود به دلیل مواد مغذی موجود در آن در لیست  بهترین مغز برای تقویت حافظه قرار می گیرد. تخمه کدو، سرشار از آنتی اکسیدان و منیزیم است که برای افزایش حافظه و یادگیری مفید است. مس موجود در آن به عملکرد بهتر سیگنال های عصبی کمک می کند. به دلیل وجود آهن در آن، خستگی ذهن را کاهش می دهد.

 نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی ۷ آجیل و خشکبار، برای تقویت حافظه و سلامت مغز پرداختیم و لیستی تحت عنوان بهترین آجیل برای تقویت حافظه به شما ارائه دادیم. همچنین برخی مواد موثر بر تقویت حافظه را معرفی کردیم. با وجود آشنایی خواص این هفت آجیل، از نظر شما بهترین مغز برای تقویت حافظه کدام است؟ آیا می توانید تصمیم بگیرید که کدام آجیل را بیشتر مصرف کنید؟ پیشنهاد ما به شما، خرید همه این آجیل ها تحت عنوان خرید آجیل مخلوط از سایت اصل تبریز است. تا علاوه بر خریدی آسان و بدون دغدغه، از همه خواص آن ها برای تقویت حافظه، بهره مند شوید.

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر چطور میتونم آجیل مورد نظرم رو خرید کنم ؟ محصولاتتون رو پیدا نمی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *