آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

فواید آجیل برای کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر است؛ زیرا کودکان در سنین رشد هستند و به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند. خرید آجیل و مصرف آن در سلامتی حال و آینده کودکان موثر است. در این مقاله به بررسی خواص آجیل برای کودکان خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

فواید آجیل برای کودکان در سنین رشد بسیار زیاد و تاثیرگذار است. پزشکان مصرف روزانه یک مشت آجیل مخلوط  برای کودکان را توصیه کرده اند. مصرف منظم آجیل و خشکبار در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های مختلف سودمند می باشد. در ۶ ماه اول زندگی، شیر مادر، غذای اصلی کودک است و پس از آن به مرور غذاهای مکمل به آن اضافه می شوند. اهمیت خواص آجیل برای کودکان از آن جایی مشخص می شود که یکی از غذاهای مهم پس از ۶ ماهگی، حریره بادام می باشد.

همه والدین باید نسبت به تغذیه فرزندانشان حساسیت ویژه ای داشته باشند؛ زیرا رژیم غذایی مناسب در دوران کودکی، سلامتی آنان در آینده را تضمین خواهد کرد. مواد مغذی موجود در انواع آجیل، مثل پروتئین، انواع ویتامین، اسیدهای چرب سالم، عناصر مفید و آنتی اکسیدان ها در رشد و نمو کودکان تاثیر بسزایی دارد. از خواص آجیل برای کودکان می توان به تامین انرژی، سلامت قلب، سلامت گوارش، کمک به رشد سلول های مغز و… اشاره کرد.

تامین انرژی و افزایش قوای جسمی کودکان

کودکان برای فعالیت و بازی های مختلف به انرژی زیادی نیازمند هستند. انواع آجیل می توانند جایگزین مناسبی برای تنقلات ناسالم در کودکان باشند که علاوه بر جلوگیری از ضعف و خستگی آن ها، سبب افزایش قدرت ذهنی آنان نیز می شود.

تقویت سیستم ایمنی در کودکان

یکی از فواید آجیل برای کودکان، تقویت سیستم ایمنی به دلیل غنی بودن از مقادیر مناسب کلسیم و ویتامین E و ویتامین های گروه B می باشد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در آجیل، دارای خواص ضد سرطانی بوده و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش می دهد. این مواد مفید به مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن می پردازند و از بیماری های قلبی و از دست دادن و ضعف بینایی جلوگیری می کنند.

بهبود عملکرد مغز در کودکان

آجیل به دلیل غنی بودن از مواد مغذی، مثل اسیدهای چرب، فیبر و پروتئین در انجام فعالیت های ذهنی آسان تا پیچیده به کودکان کمک می کند. مقادیر بالای فسفر، اسیدهای چرب غیر اشباع مثل امگا ۳، ویتامین B، فولات، ویتامین E، مس، پتاسیم، سلنیوم و زینک به تقویت حافظه و افزایش ضریب هوشی کودکان کمک می کند. برای استفاده از این خواص آجیل برای کودکان باید انواع مختلف آن را در رژیم غذایی روزانه فرزند خود قرار دهید.

فواید آجیل برای کودکان بسیار زیاد است.
آجیل به دلیل غنی بودن از مواد مغذی، مثل اسیدهای چرب، فیبر و پروتئین در انجام فعالیت های ذهنی آسان تا پیچیده به کودکان کمک می کند.

رشد بهتر استخوان های کودک

آجیل غنی از کلسیم و منگنز می باشد که در افزایش تراکم استخوان کودکان، بسیار موثر می باشند و علاوه بر رشد بهتر از پوکی استخوان در سنین بالاتر نیز، جلوگیری می کنند. انواع آجیل فسفر لازم برای تقویت استخوان ها را فراهم می کنند و منیزیم موجود در آن ها به حفظ کلسیم در استخوان ها کمک می کند.

جلوگیری از اضافه وزن و چاقی

یکی از مهم ترین فواید آجیل برای کودکان، پر کردن حجم قابل توجهی از معده آن ها می باشد که مانع از پرخوری و خوردن تنقلات ناسالم مثل چیپس و پفک می شود. فیبر موجود در آجیل هایی مثل گردو، بادام، فندق و پسته بر بهبود عملکرد روده ها و هضم راحت تر غذا موثر می باشد و از مشکل شایع یبوست در کودکان، جلوگیری می کند.

مصرف آجیل همچنین، سبب کاهش سطح کلسترول خون و تری گلیسیرید شده و مقادیر بالای پروتئین موجود در آن، سبب کاهش چربی دور شکم و تناسب اندام می شود.

سلامت قلب و عروق در کودکان

یکی از فواید آجیل برای کودکان کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی به دلیل داشتن منابع فراوان اسیدهای چرب سالم است. مقادیر مناسب منیزیم موجود در آجیل، سبب بهبود گردش خون و انعطاف پذیری رگ های خونی می شود.

آجیل دارای مقادیر مناسب آهن می باشد که سبب افزایش هموگلوبین خون و درمان کم خونی ناشی از فقر در کودکان می شود. این عنصر مهم از خستگی، رنگ پریدگی و بی حالی کودک دلبند شما جلوگیری می کند و موجب سرحالی و شادابی او می شود.

برای اطلاع از قیمت آجیل مخلوط و خرید آن از فروشگاه اصل تبریز کلیک کنید.

خواص گردو برای کودکان

گردو حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین B6، تیامین، مس، فسفر، منیزیم، فولان و… است. یکی از خواص آجیل برای کودکان عدم داشتن گلوتن و سدیم و غنی بودن از کلسترول خوب در گردو می باشد. این مغز مفید حاوی یکی از مهم ترین اسیدهای چرب مفید به نام اسید آلفا لینولنیک که از اجزای تشکیل دهنده امگا ۳ است می باشد؛ که از بروز بیماری های قلبی و عروقی در کودکان، جلوگیری می کند. گردو به دلیل غنی بودن از گروه ویتامین B، پروتئین، زینک و امگا ۳ سبب تقویت سیستم ایمنی و سلامت مغز کودکان می شود.

مواد مغذی موجود در گردو در بهبود خلق و خو، کاهش نشانه های افسردگی و افزایش انرژی موثر می باشد و از بروز عارضه های مغزی مثل آلزایمر و فراموشی پیشگیری می ‌کند. امگا ۳ و فولات موجود در گردو، سبب تحریک سلول های مغز و افزایش فعالیت موثر آن ها می شوند؛ در نتیجه قدرت مغز افزایش پیدا کرده و عملکرد حافظه بهتر خواهد شد.

بنر خرید آجیل
برای خرید آجیل از فروشگاه اصل تبری اقدام کنید.

خواص پسته برای کودکان

این آجیل محبوب در کاهش کلسترول، کاهش خطر دیابت و بیماری‌های قلبی، تنظیم فشار خون و حفظ حرکات منظم روده، بسیار تاثیر گذار است. این دانه مغذی حاوی تیامین، ریبوفلاوین، B6، نیاسین و ویتامین های A و E می باشد. یکی از خواص پسته برای کودکان این است که پسته، سبب افزایش سطح انرژی در آنان شده و آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و B6 موجود در آن، بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن تاثیر گذارند.

پسته، سبب بهبود عملکرد سیستم عصبی شده افزایش فعالیت موثر مغز کودکان می شود. کلسیم موجود در پسته، در سلامت دندان های کودکان موثر است و قند کم آن برای پوسیدگی دندان ها مشکل ساز نیست. پتاسیم موجود دراین اجیل پر طرفدار سبب کنترل فشار خون در کودکان می شود که با مصرف یک گرم از آن حدود ۱۰۲۵ میلی گرم پتاسیم دریافت خواهید کرد.

برای خرید پسته آنلاین به فروشگاه اینترنتی اصل تبریز مراجعه نمایید و این محصول را با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید.

خواص بادام درختی برای کودکان

بادام به تنهایی پرچمدار فواید آجیل برای کودکان می باشد. این آجیل به دلیل داشتن فلزات قلیایی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شده و آنتی اکسیدان های مختلف موجود در آن ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف در کودک را کاهش می دهند. مقادیر فسفر و کلسیم  بادام سبب استحکام استخوان و دندان های کودک می شود.

ال کارنیتین موجود در بادام که یکی از مشتقات آمینو اسیدها است، به همراه ریبوفلاوین یا ویتامین B2، سبب رشد مغز، بهبود قدرت حافظه و افزایش تمرکز در کودکان می شوند. اسید های چرب لینولنیک و لینولئوم موجود در بادام، سبب کاهش التهابات بدن می شود و فیبر بالای آن، یبوست را تسکین می دهد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله خواص بادام درختی را مطالعه فرمایید. برای خرید بادام درختی به صورت آنلاین، می توانید به فروشگاه اصل تبریز مراجعه کنید.

خواص بادام زمینی برای کودکان

بادام زمینی، یکی از آجیل های پرطرفدار در میان کودکان است که سرشار از پروتئین، کربوهیدرات اسید فولیک، زینک، منیزیم، ویتامین های E، B، C و… است. ارزش غذایی این دانه مغذی بسیار بالاست و برای رشد جسمی و ذهنی کودکان در سن رشد بسیار مفید می باشد. بادام زمینی برای عضله سازی، تقویت قوای بدن و استحکام استخوان های کودک بسیار مفید می باشد و سبب کاهش اضطراب و تنش در کودکتان خواهد شد.

از جمله فواید آجیل برای کودکان این است که بادام زمینی سبب افزایش رشد موها و تقویت پیاز مو در آن ها می شود. این مغز سبب افزایش سرعت فرآیند اکسیژن رسانی به سلول های بدن و بافت های خونی می شود؛ در نتیجه سیستم ایمنی بدن را ارتقا می بخشد. برای خرید بادام زمینی و استفاده از خواص آن برای کودکان به وبسایت اصل تبریز مراجعه کنید.

خواص فندق برای کودکان

فندق یکی از مواد غذایی بسیار مقوی و انرژی زاست، که سرشار از مواد مغذی و معدنی مانند ویتامین E، گروه ویتامین B، ویتامین A، انواع آنتی اکسیدان، پروتئین، اسیدهای چرب و… می باشد. این آجیل به دلیل غنی بودن از ویتامین E به تقویت ماهیچه ها و عضلات کودکان کمک می کند.  ویتامین B موجود در فندق، در افزایش ضریب هوشی کودکان بسیار کمک کننده است.

از خواص آجیل برای کودکان داشتن منیزیم است که فندق به دلیل مقادیر بالای این عنصر، در تقویت دندان ها و استخوان های بدن موثر می باشد. مقادیر بالای فیبر در فندق، سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم بهتر غذای کودکان می شود. برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله خواص فندق برای کودکان را مطالعه فرمایید. برای اطلاع از قیمت و خرید مغز فندق خام به فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار اصل تبریز مراجعه کنید.

فواید آجیل برای کودکان بسیار زیاد است.
از خواص آجیل برای کودکان داشتن منیزیم است که فندق به دلیل مقادیر بالای این عنصر، در تقویت دندان ها و استخوان های بدن موثر می باشد.

نحوه مصرف آجیل برای کودکان

همانطور که اشاره کردیم، انواع آجیل دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن کودکان هستند. در کودکان زیر پنج سال، به دلیل ناتوانی در بلع و خوردن آجیل، بهتر است تا انواع آن را به صورت آسیاب شده مصرف کنند؛ تا از خطر خفگی جلوگیری شود. از آجیل های معرفی شده می توان در انواع دسر، شیرینی، سالاد، نوشیدنی، معجون و غذا استفاده کرد.

باید توجه کنید که مصرف آجیل ممکن است برای برخی از کودکان سبب ایجاد واکنش های آلرژیک شود؛ بنابراین اگر برای اولین بار قصد استفاده از آن را برای کودکانتان دارید ابتدا با پزشک مشورت کرده و سپس با مقادیر کم شروع به مصرف نمایید.  برای بهره مندی از فواید آجیل برای کودکان، باید از آن به اندازه و در حد اعتدال مصرف شود تا سبب مسمومیت و افزایش وزن نگردد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی فواید آجیل برای کودکان پرداختیم و خواص آجیل هایی مانند بادام درختی، پسته، بادام زمینی، فندق و گردو را بررسی کردیم. آجیل ها یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین میان وعده ها می باشند که حتی کودکان بد غذا به مصرف آن ها علاقه مند می باشند. افزودن انواع آجیل به رژیم غذایی کودکان، به دلیل رابطه مستقیم آن ها با سلامت مغز و قلب و رشد و نمو جسم، ضروری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *