آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

یکی از سوالات رایجی که اغلب مردم، درباره خواص آجیل می‌پرسند این است، که آیا آجیل برای معده خوب است؟ و اینکه مصرف آجیل چه تاثیری بر درمان رفلاکس معده یا زخم معده دارد؟ تحقیقات نشان می‌دهند که آجیل به دلیل فیبر بالایی که دارد، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند؛ یعنی خرید آجیل و مصرف آن برای رفلاکس معده یا زخم معده، می‌تواند مفید باشد!
آجیل برای معده

مصرف آجیل برای اسید معده خوب است؛ زیرا آن را کنترل می‌کند! اما مصرف بیش از حد آن نیز می‌تواند مشکل آفرین باشد. البته این مساله، نه تنها برای آجیل، بلکه برای انواع مواد غذایی برقرار است. با این حال، در اثر مصرف بیش از اندازه آجیل، حجم چربی (هر چند سالم) دریافتی زیاد شده و احتمال رفلاکس یا زخم، افزایش می‌یابد.

آجیل برای رفلاکس معده خوبه یا مضر؟

آجیل برای رفلاکس معده مفید است؛ علت این مساله، به بالا بودن فیبر مغزها، مخصوصا بادام و پسته، مربوط می‌شود. ضمن اینکه انواع مغزها، دارای اسیدهای چرب سالم و پروتئین بالایی هستند، که به حفظ سلامت دستگاه گوارش، از جمله معده، کمک می‌کنند. آجیل می‌تواند اسید اضافی معده را جذب کرده و میزان اسیدی بودن معده را کاهش دهد. این موضوع منجر به کاهش رفلاکس خواهد شد و ناراحتی معده را التیام بخشد.

پسته برای رفلاکس معده

یکی از بهترین خواص پسته برای رفلاکس معده، این است که این ماده غذایی، خواص اسیدی بسیار کمی دارد. به همین دلیل، بیماران مبتلا به رفلاکس اسیدی معده، می‌توانند آن را به عنوان میان وعده مصرف کرده، و احتمال بروز رفلاکس را کاهش دهند. البته بالا بودن فیبر پسته نیز، هم باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود، و هم اسید اضافی معده را جذب خواهد کرد!

برای اطلاع از قیمت پسته و خرید آن از اصل تبریز کلیک کنید.

آجیل برای معده
مصرف پسته باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.

گردو برای رفلاکس معده

علی رغم خواص آجیل برای معده و رفلاکس، اما گردو یکی از مغزهایی است که می‌تواند سوزش سر دل را تحریک کند! علت بروز این حالت نیز این است، که حدود ۶۵ درصد از وزن گردو را چربی تشکیل می‌دهد، که می‌تواند رفلاکس را تشدید کند! بنابراین با اینکه این ماده غذایی خواص بی‌نظیری دارد، اما بهتر است افرادی که در حال حاضر به رفلاکس معده مبتلا هستند، آن را مصرف نکنند.

بادام زمینی برای رفلاکس معده

بادام درختی و بادام زمینی، از جمله مغزهای مفید برای رفلاکس معده به حساب می‌آیند. درباره مصرف کره بادام زمینی و تاثیر آن بر رفلاکس معده نیز، بررسی‌هایی انجام شده است؛ اما هنوز این ماده، به عنوان محرک رفلاکس معده به حساب نمی‌آید. با این حال، به دلیل چربی‌های موجود در کره، ممکن است علی رغم مزایای آجیل برای معده، خوردن کره بادام زمینی چندان برای رفع رفلاکس مفید نباشد.

آجیل برای معده
بادام زمینی برای معده مفید است اما کره آن به دلیل چربی‌های موجود چندان مناسب نیست.

آجیل برای زخم معده خوبه یا مضر؟

هر ماده غذایی، که مقدار فیبر کافی داشته باشد، می‌تواند به بهبود زخم و التهاب معده کمک کند. مصرف آجیل برای زخم معده خوب است؛ زیرا انواع مغزها حجم بالایی از فیبر دارند، که می‌تواند به بهبود عملکرد معده و کاهش التهاب آن کمک کند؛ بنابراین آجیل برای زخم معده خوبه!

بادام هندی برای زخم معده

در بادام هندی، مقادیر فراوانی از ویتامین‌ها، پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر وجود دارند. از این رو، مصرف آن برای تسکین درد معده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است. البته با توجه به اینکه انواع چربی، صرف نظر از سالم و غیر سالم بودن، می‌توانند بیماری‌هایی مانند رفلاکس معده و زخم معده را تشدید کنند، بنابراین توصیه می‌شود که بادام هندی را به اندازه مصرف کنید؛ زیرا تنها در این صورت است که می‌توانید از خواص این آجیل برای معده بهره‌مند شوید. شما می توانید برای خرید بادام هندی درجه یک از فروشگاه اصل تبریز از لینک مربوطه اقدام کنید.

آجیل برای معده
مصرف به اندازه بادام هندی خواص آن را برای معده حفظ می کند.

بادام درختی برای زخم معده

تجربه نشان می‌دهد که ویتامین‌ها و پروتئین‌های خاصی که در بادام وجود دارند، می‌توانند میزان التهاب معده را کاهش داده و از بروز خونریزی معده جلوگیری کنند! بنابراین، مصرف آجیل برای معده (از جمله بادام درختی)، می‌تواند به عنوان یک ماده ضد اسید و ضد پپتیک در نظر گرفته شود، که در طولانی مدت از تشدید زخم معده، جلوگیری خواهد کرد.

وجود آنتی اکسیدان‌های قوی، مانند ویتامین E در بادام درختی نیز، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ این مزیت، میزان مقاومت در برابر زخم را افزایش خواهد داد. البته بهتر است بادام درختی خام مصرف کنید تا بیشترین خاصیت را داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت بادام درختی و خرید آن از اصل تبریز از لینک مربوطه اقدام کنید.

مضرات بادام زمینی برای معده

اگر بادام زمینی به اندازه کافی مصرف شود، مضرات خاصی برای معده در بر ندارد. ضمن اینکه این ماده غذایی، می‌تواند رطوبت اضافی معده را جذب کرده و به سلامت آن کمک کند. از طرفی، مصرف فیبرهای محلول یا چسبناک، می‌تواند به درمان التهاب ناشی از زخم معده کمک کند. به همین دلیل می‌توان از کره بادام زمینی نیز برای بهبود زخم معده استفاده کرد.

با این حال، کره به دلیل داشتن حجم بالای چربی، می‌تواند تاثیر معکوس نیز داشته باشد. به همین دلیل، باید درباره مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. ضمن اینکه در هر بار مصرف نیز، به مقدار بسیار محدود از کره استفاده نمایید؛ البته به این شرط که به بادام زمینی، حساسیت نداشته باشید!

بهترین آجیل برای معده چیست؟

با اینکه تمامی مغزها، خواص خوبی برای دستگاه گوارش و معده دارند، اما بهتر است پسته، بادام، گردو و بادام هندی را به شکل خام مصرف کنید، تا بتوانید از خواص آجیل برای معده به بهترین شکل بهره ببرید. برای خرید آجیل مخلوط با کیفیت نیز می‌توانید از اصل تبریز کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

اینکه آیا برای معده خوب است یا مضر، به چند فاکتور بستگی دارد. در حالت کلی، به دلیل فیبر فراوانی که در انواع مغزها وجود دارند، مصرف آجیل برای اسید معده خوب است و به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند. با این حال، برای درمان رفلاکس معده و زخم معده، بهتر است از مصرف بیش از حد مغزهای چرب خودداری کرده، و ترجیحا انواع آجیل را به صورت خام مصرف نمایید. در واقع، آجیل برای رفلاکس معده خوب است؛ با این شرط که به اندازه مصرف شود. همین تاثیر را نیز می‌تواند برای زخم معده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *