آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

مصرف برخی مغزها، از طریق کاهش اشتها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، به لاغری کمک می‌کند. شما می‌توانید با خرید آجیل مخلوط، شامل انواع آجیل رژیمی مانند پسته و بادام درختی، فرایند کاهش وزن خود را تسهیل کنید!
آجیل رژیمی

علاوه بر گرفتن رژیم‌های غذایی سخت و ورزش، استفاده از آجیل‌های رژیمی نیز برای کاهش وزن مفید است. بر خلاف بسیاری از روش‌های لاغری و دارو‌های شیمیایی مصرف آجیل‌های رژیمی برای لاغری هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. بسیاری از قرص‌های چربی سوز، کبد را دچار مشکل می‌کند و  فرد را بیمار می‌کند. مغزیجات کمک می‌کنند رژیم غذایی سالمی داشته باشید. با استفاده از آجیل‌های رژییمی می‌توانید مشکل اضافه وزن خود را حل کنید.

اهمیت گنجاندن آجیل در رژیم غذایی

داشتن تغذیه نادرست فرد را دچار چاقی یا لاغری بیش ازحد می‌کند. روزانه به جای استفاده از تنقلات پرکالری، فست فود و میان وعده‌های ناسالم  مانند: کیک؛ بیسکوییت؛ چیپس؛ شکلات؛ بیسکوییت از مغزیجات استفاده کنید تا چربی‌های مضر جذب بدن‌تان نشود.

خوراکی‌های ناسالم، قند و چربی را بالا می‌برد و افراد را دچار بیماری‌هایی مانند سکته یا فشارخون بالا می‌کند. حمل و نگهداری آجیل بسیار راحت است بنابراین می‌توانید به راحتی آن را در دانشگاه یا محیط کار مصرف کنید. مغزیجات درکنار خواص زیادی که دارند، کالری بالایی نیز دارند. بنابراین استفاده بی‌رویه آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

لاغری با مصرف آجیل

اگر قصد دارید به صورت طبیعی لاغر شوید توصیه می‌شود از آجیل‌های لاغر کننده استفاده کنید. مغزیجات، پروتئین و فیبر زیادی دارند به همین دلیل انرژی شما را در طول روز تأمین می‌کند و برای کاهش وزن مفید هستند. صبح ها آجیل بخورید زیرا احساس سیری طولانی مدتی برای شما ایجاد می‌کند.

علاوه بر صبحانه، مصرف آجیل برای میان وعده نیز به کاهش وزن کمک می‌کند. از فواید آجیل برای لاغری  و کاهش وزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود عمل دفع
  • پاکسازی بدن و دفع سموم
  • راحت کردن هضم غذا
  • کاهش اشتها
  • جلوگیری از تجمع چربی دور شکم
  • کاهش احساس نیز به مصرف مواد قندی و مضر
آجیل رژیمی
مغزیجات بدلیل منابع کافی از پروتئین و فیبر انرژی لازم در طول روز را برای شما به ارمغان می آورند.

در بین مغزیجات، هر کدام کالری متفاوتی دارند به همین دلیل باید به میزان کالری که در طول روز دریافت می‌کنید دقت کنید. هم چنین توصیه  می‌شود به جای آجیل بو داده از آجیل خام استفاده کنید زیرا آجیل بو داده میزان زیادی نمک دارد و موجب بالا رفتن فشار خون و افزایش وزن شما می‌شود. آجیل‌های رژیمی متابولیسم بدن را بالا می‌برند و روند سوختن چربی‌ها را سریع‌تر می‌کنند.

معرفی آجیل رژیمی لاغری

پسته: در بین مغز‌‌های خوراکی، پسته کم‌ترین میزان کالری را دارد.

بادام درختی: بادام درختی سرشار از پروتئین است و برای کاهش چربی‌های دور شکم مفید است. این مغز دارای چربی غیر اشباع است و برای کاهش کلسترول بد مفید است. حتی اگر نتوانید همراه با مصرف بادام زمینی ورزش کنید، بازهم برای کاهش وزن مفید است. بادام درختی منجر به افزایش گردش خون می‌شود بنابراین اگر سن بالایی دارید و نمی‌توانید ورزش کنید توصیه می‌شود از این مغز استفاده کنید.

گردو: گردو منبع غنی از چربی‌های غیر اشباع است و برای حفظ سلامت قلب مفید است. این مغز مانع ایجاد لخته خون در رگ‌ها می‌شود و از بیماری‌های قلبی، عروقی جلوگیری می‌کند. مصرف روزانه سه عدد گردو برای درمان چاقی مفید است.

بادام هندی:بادام هندی سرشار از منیزیم است و مقدار زیادی چربی و پروتئین دارد. منیزیم موجب بالارفتن متابولیسم بدن می‌شود و برای حفظ تعادل چربی‌ها و قند‌ها مفید است. مصرف روزانه 28گرم بادام هندی، 80 درصد نیاز شما به منیزیم را رفع می‌کند.

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی کالری زیادی دارد. روزانه مصرف 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به لاغر شدن افراد کمک می‌کند، زیرا انرژی مورد نیاز آن‌ها را در طول روز تأمین می‌کند. این خوراکی علاوه بر افراد چاق برای افراد لاغر نیز مفید است. اگر لاغر هستید می‌توانید با کره بادام زمینی انواع شیک‌های خوشمزه را درست کنید و روزانه چند قاشق از آن بخورید. کره بادام زمینی به مرور زمان کالری  را بالا می‌برد و موجب چاق شدن شما می‌شود.

کره پسته: کره پسته یک چاق کننده سالم و بی ضرر است و استفاده زیاد از آن در طول روز منجر به چاقی می‌شود. اگر قصد دارید وزن اضافه کنید توصیه می‌شود از این خوراکی استفاده کنید.  مصرف کنترل شده کره پسته برای افراد چاق و مبتلا به دیابت نیز مفید است. افراد چاق می‌توانند کره پسته را به میزان کمی بدون اضافه کردن شکر مصرف کنند.  استفاده از کره پسته برای تقویت هوش و حافظه مفید است و به بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند.

 

آجیل برزیلی: آجیل برزیلی سرشار از فیبر و پروتئین است. همان طور که اشاره شد فیبر و پروتئین، هردو برای کاهش وزن مفید هستند. آجیل برزیلی هم چنین به افزایش متابولیسم بدن و چربی‌سوزی کمک زیادی می‌کند. آجیل برزیلی هم چنین منبع خوبی از سلنیوم، منیزیم، فسفر و تیامین است که برای کاهش وزن مؤثر است.

آجیل رژیمی
موثرترین مغزها برای لاغری

کدام آجیل لاغر‌کننده است؟

آجیل رژیمی، به مغزهایی اطلاق می‌شود که فیبر فراوان و چربی کمی دارند؛ با توجه به اینکه چربی‌های موجود در انواع آجیل، معمولا در گروه اسیدهای چرب امگا ۳ و یا چربی‌های غیراشباع و سالم قرار می‌گیرند، بنابراین مصرف به اندازه آن‌ها، می‌تواند نیاز بدن را تامین کرده و از تجمع چربی پیشگیری به عمل آورد.

از طرفی، مغزهایی مانند پسته، که در زمره آجیل رژیمی قرار می‌گیرند، به دلیل برخورداری از فیبر بالا، اشتهای افراد را کاهش می‌دهند. از این رو، خوردن پسته در میان وعده، به کاهش حجم غذای مصرفی در وعده اصلی کمک می‌کند. تکرار این فرایند در نهایت، منجر به لاغری می‌گردد. بادام درختی، بادام هندی، فندق و گردو نیز در گروه اجیل رژیمی قرار می‌گیرند، که علاوه بر تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن، اشتهای کاذب را از بین می‌برند!

آجیل برای لاغری شکم

از بین انواع آجیل رژیمی، مغزهای زیر می‌توانند برای لاغری شکم مصرف شوند:

  • پسته
  • گردو
  • بادام درختی
  • آجیل برزیلی
  • فندق
  • بادام زمینی

هر یک از این آجیل‌ها، حجم بالایی از فیبر، آهن، کلسیم و اسیدهای چرب مفید دارند؛ به همین دلیل، از افزایش کلسترول بد خون پیشگیری کرده، و نیاز بدن به املاح معدنی را فراهم می‌سازند. با وجود فیبر کافی در این نوع مغزها، عملکرد دستگاه گوارش در تجزیه چربی‌ها و دفع مواد زائد، بهبود پیدا می‌کند؛ همین مساله به طور مستقیم، بر لاغری و کاهش وزن با کمترین آسیب تاثیرگذار خواهد بود.

آجیل رژیمی
برخی آجیل ها بطور ویژه سبب بهبود عملکرد چربی سوزی می گردند.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید از آجیل برای کاهش وزن استفاده کنید در مصرف آن احتیاط کنید زیرا مصرف بیش از اندازه مغزیجات، کالری دریافتی شما را بالا می‌برد و روند کاهش وزن شما را دچار مشکل می‌کند. زیاده روی در مصرف آجیل، کلسترول خون شما را بالا می‌برد و  منجربه چاقی می‌شود.

 

اگر به دنبال خرید آجیل باکیفیت و درجه یک هستید می‌توانید با شماره: 02188561305  تماس بگیرید و در اسرع وقت آجیل مرغوب خود را از فروشگاه اینترنتی اصل تبریز دریافت کنید.

منابع

https://www.medicinenet.com

https://www.ndtv.com/food

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *