آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

مصرف آجیل در صبحانه چه فوایدی دارد؟ آیا تاکنون به خرید آجیل و مصرف آن در صبحانه فکر کرده اید؟ صبحانه مهم ترین وعده غذایی است که باید در آن از مواد خوراکی مقوی استفاده کنید. پیشنهاد می شود که انواع آجیل را در صبحانه خود بگنجانید تا از خواص فراوان آن، بهره مند شوید. در ادامه به بررسی فواید مصرف آجیل در صبحانه می پردازیم؛ با ما همراه باشید.
فواید مصرف آجیل در صبحانه بسیار زیاد است.

مصرف آجیل در صبحانه به عنوان یکی از سالم ترین و محبوب ترین مواد غذایی، مزایای بسیاری دارد. ممکن است شما در وعده صبحانه، تمایلی به خوردن خوراکی های سنگین نداشته باشید یا به علت کمبود وقت وعده صبحانه را حذف کنید. اما صبحانه بسیار مهم است و می تواند چگونگی روز شما را رقم بزند! در چنین شرایطی بهترین پیشنهاد مصرف انواع آجیل در این وعده می باشد که فوایدی مثل بهبود سلامت قلب، کاهش وزن، افزایش انرژی، تنظیم قند خون، پیشگیری از سرطان و زوال عقل و… دارد.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا درباره این فواید بیشتر صحبت کنیم.

مزایای خوردن آجیل در صبحانه

در مقاله بهترین زمان مصرف آجیل اشاره کردیم که بهترین زمان مصرف آجیل صبح و هنگام صبحانه می باشد. خوردن آجیل هایی مثل بادام، گردو، پسته، بادام هندی، فندق و… در صبحانه می تواند در سلامت بدن شما موثر واقع شود. در ادامه فواید مصرف آجیل در صبحانه را بررسی می کنیم:

1. بهبود سلامت قلب

آجیل ها سرشار از اسیدهای چرب سالم هستند که برای بدن ضروری تلقی می شوند. چربی های مفید در سلامت قلب و کاهش کلسترول بد و چربی خون کمک کننده هستند و عروق را پاکسازی کرده و مانع از ایجاد لخته خون می شوند؛ در نتیجه از بروز سکته قلبی جلوگیری می کنند.

2. افزایش انرژی

وقتی برای صرف صبحانه وقت کافی ندارید بهترین گزینه خوردن آجیل است. مصرف آجیل در صبحانه می تواند انرژی شما را افزایش دهد و به شما در انجام درست فعالیت های روزانه تان کمک کند. آجیل ها سرشار از مواد مغذی و معدنی مثل آهن، ویتامین ها، پروتئین، کلسیم، آنتی اکسیدان، منیزیم، پتاسیم، اسیدهای چرب و… هستند و نیاز بدن را برطرف می کنند.

3. کاهش وزن

اگر دچار اضافه وزن هستید می توانید از آجیل ها در وعده صبحانه استفاده کنید. آجیل سرشار از پروتئین و فیبر خوراکی است که اگر آن را در صبحانه مصرف کنید، با ایجاد احساس سیری تمایل به خوردن در شما کمتر خواهد شد. فیبر خوراکی سرعت جذب گلوکز در بدن را کاهش داده و موجب سیری طولانی مدت در شما خواهد شد. فیبر همچنین به هضم آسان تر و پاکسازی روده بزرگ از باکتری ها کمک می کند.

فواید مصرف آجیل در صبحانه بسیار زیاد است.
فیبر خوراکی موجود در آجیل سرعت جذب گلوکز در بدن را کاهش داده و موجب سیری طولانی مدت و در نتیجه کاهش وزن در شما خواهد شد.

4. پیشگیری از زوال عقل و سرطان

دانشمندان کشف کرده اند که مواد غذایی که در آن ها به طور طبیعی آنتی اکسیدان وجود دارد، به حفظ سلامت و پیشگیری از آسیب به سلول های بدن کمک می کنند. به دلیل وجود مواد غذایی ناسالم، مواد شیمیایی ناشی از آلودگی هوا، مواد شوینده و… و همچنین استرس، ممکن است سلول های بدن آسیب دیده و حتی تخریب شوند.

آنتی اکسیدان ها با اتصال به مواد شیمیایی مضر و تخریب آن ها به حفظ سلامت سلول های بدن کمک می کند. آنتی اکسیدان ها با مبارزه با رادیکال های آزاد از انواع سرطان و بیماری های مغزی مثل زوال عقل و فراموشی جلوگیری می کنند. آجیل ها منبع غنی آنتی اکسیدان ها هستند.

5. تنظیم قند خون

مصرف آجیل در صبحانه منجر به پیشگیری از دیابت نوع دو خواهد شد. استاد علوم تغذیه، پروفسور ریچارد دی. ماتس بیان می کند: پس از گرسنگی که در طول خواب متحمل می شویم، بدن تا حدودی به انسولین مقاومت نشان می دهد. علت این موضوع این است که در این مدت، بدن کربوهیدراتی برای سوزاندن ندارد؛ به همین دلیل برای تامین انرژی در طول شب به سراغ ذخیره چربی اش می رود.

به این ترتیب اولین وعده غذایی پس از بیدار شدن از خواب، بدن شما را نیز بیدار می کند تا به وعده غذایی دوم، پاسخ بهتری بدهد. به این مسئله اثر وعده غذایی دوم می گویند. یکی از بهترین مواد غذایی برای پاسخ مناسب به وعده دوم، آجیل و خشکبار می باشد.

آجیل با ايجاد این اثر، منجر به حفظ سطح قند خون می شود. جالب است بدانید این موضوع برای مدت زمان کوتاهی نیست و حتی تا پس از وعده نهار ادامه دارد. چربی آجیل، جذب کربوهیدرات های دریافتی از صبحانه را کم کرده و درنتیجه قند خون شما نوسان چندانی نخواهد داشت.

بنر خرید آجیل
برای خرید آجیل از فروشگاه اصل تبریز روی بنر بالا کلیک کنید.

سایر مزایای مصرف آجیل در صبحانه

  • فولات موجود در آجیل از ایجاد نقص عصبی در نوزادان در حال رشد پیشگیری می کند.
  • سطح کلسترول خوب خون افزایش می یابد.
  • عملکرد روده ها و سیستم گوارشی بهبود می یابد و از یبوست پیشگیری می کند.
  • تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند.
  • خوردن گردو به دلیل داشتن امگا۳ منجر به سم زدایی و پاکسازی کبد می شود.
  • با کاهش سطح استرس اکسیداتیو التهابات بدن را کاهش می دهد.
  • مصرف آجیل در صبحانه مناسب ترین زمان جذب مواد مغذی موجود در آن است.
  • خوردن آجیل در صبحانه به شادابی و طراوت پوست و موی شما کمک می کند.
  • خوردن آجیل در صبحانه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

    فواید مصرف آجیل در صبحانه بسیار زیاد است.
    مصرف آجیل در صبحانه مناسب ترین زمان جذب مواد مغذی موجود در آن می باشد.

صبحانه های سالم با استفاده از آجیل

برای مصرف آجیل در صبحانه می توانید از آن به صورت معمولی به اندازه یک مشت مصرف کنید یا از فواید آجیل، با یک لقه ی نان و پنیر و گردو بهره مند شوید. تعدادی از صبحانه های سالم با استفاده از آجیل به صورت زیر هستند.

  • ساندویچ کره بادام زمینی به همراه موز و آجیل: یکی از خوراکی های خوشمزه و مقوی برای وعده صبحانه این ساندویچ است. بر روی یک نان تست، کره بادام زمینی یا هر نوع کره ی در دسترس بمالید، سپس موز ورقه شده و مقداری آجیل بر روی آن قرار دهید و میل کنید.
  • اوتمیل: مقداری بلغور جو دوسر را با شیر مخلوط کرده و در مایکروویو یا بر روی گاز بپزید. سپس به آن عسل، موز، آجیل های مختلف، دارچین و هر خوراکی دیگری که به آن علاقه دارید اضافه کنید.
  • معجون: برای درست کردن یک معجون مقوی برای صبحانه به ارده، کره بادام زمینی، شیره، عسل و انواع مغزیجات نیاز دارید. تمامی این مواد را با هم مخلوط کنید و میل کنید.
  • ساندویچ پنیر و فندق: روی دو تکه نان تست سبوس دار پنیر بمالید و مقداری پودر فندق روی آن بریزید. سپس چند برگ ریحان تازه و چند حلقه گوجه فرنگی را روی آن ها قرار دهید و نوش جان کنید.

توجه کنید که این صبحانه های خوشمزه چاق کننده هستند پس در خوردن آن دقت کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی فواید مصرف آجیل در صبحانه پرداختیم و چند صبحانه مقوی با استفاده از آجیل را به شما معرفی کردیم. همه آجیل ها برای وعده صبحانه مفید هستند اما مصرف گردو و بادام بیشتر تاکید شده است. به این نکته توجه کنید که در مصرف آجیل اعتدال را رعایت کنید؛ زیرا خوردن بیش از حد آن، منجر به عوارض مختلفی مثل مشکلات گوارشی، افزایش وزن و… خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم مقالات بهترین زمان خوردن بادام درختی و خواص بادام درختی ناشتا را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *