آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

بهترین زمان مصرف آجیل چه هنگامیست؟ خرید آجیل و خوردن آن در ساعات مناسب به بهره گیری حداکثری از خواص بی شمار آن کمک می کند. ما در این مقاله درباره زمان طلایی مصرف آجیل، به ویژه در بارداری و بدنسازی و برای چاقی صحبت می کنیم. با ما همراه باشید!
بهترین زمان مصرف آجیل صبح است.

بهترین زمان مصرف آجیل، بنا به توصیه پزشکان در ساعات ابتدایی صبح، در کنار صبحانه و یا ناشتا است. آجیل یکی از سالم ترین و مغذی ترین مواد خوراکی است که می توان همیشه از آن استفاده کرد. آجیل ها حاوی انواع ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب سالم، مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و… هستند که به تقویت عضلات، کاهش فشار خون، پیشگیری از دیابت، استحکام استخوان ها و… کمک می کند. با مصرف انواع آجیل در زمان و مقدار مناسب، شاهد تاثیر مثبت آن در سلامتی خود خواهید بود.

بهترین زمان خوردن آجیل چه هنگامیست؟

ممکن است برای افرادی که انواع آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند این سوال پیش بیاید که بهترین زمان مصرف آجیل چه موقعیست؟

خوردن آجیل در صبح:

بهترین و مناسب ترین زمان برای جذب حداکثری تمام مواد مغذی موجود در آجیل صبح ها می باشد. وقتی آجیل را به همراه صبحانه یا ناشتا مصرف کنید سطح کلسترول بد خون شما کاهش یافته و در نتیجه از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می شود. خوردن آجیل در صبح سبب سم زدایی خوب کبد می شود و انرژی لازم در طول روز را تامین کرده و با ایجاد احساس سیری کاذب مانع از خوردن خوراکی های ناسالم می شود.

در سال های گذشته درباره تاثیر مصرف آجیل در صبح، بررسی های زیادی انجام شده است که نشان می دهد مصرف آجیل در صبح و به صورت ناشتا سبب متعادل نگه داشتن سطح قند خون می شود. علت این موضوع این است که بدن به جای مصرف کربوهیدرات چربی های موجود در آجیل را مصرف می کند و همین عدم استفاده از کربوهیدرات مانع از افزایش سطح قند خون می شود. این تعادل در سطح قند خون، تنها شامل چند ساعت پس از میل کردن صبحانه نیست! بلکه این پایداری حتی تا پس از وعده ظهر نیز ادامه دارد!!

یکی از بهترین آجیل ها برای مصرف در صبح، بادام درختی می باشد که سبب کاهش کلسترول بد خون، تعادل قند خون، افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن و… می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بهترین زمان خوردن بادام درختی را مطالعه کنید. مصرف پسته در صبح نیز سبب تقویت سیستم ایمنی، لاغری، سلامت گوارش و… می شود. خوردن گردو با پنیر در صبحانه نیز، دارای خواص بسیاری چون پاکسازی کبد، تامین انرژی بدن، تقویت حافظه، تقویت سیستم ایمنی و… می شود.

بهترین زمان مصرف آجیل صبح است.
بهترین و مناسب ترین زمان برای جذب حداکثری تمام مواد مغذی موجود در آجیل صبح ها می باشد.

خوردن آجیل در عصر:

پس از وعده صبح، بهترین زمان مصرف آجیل عصرهاست؛ زیرا بدن در این زمان بیشترین انرژی را برای فعالیت های خود می طلبد. خوردن پسته، انجیر ، بادام هندی و فندق در عصر به بدن کمک می کند تا به بازیابی انرژی پس از یک روز طولانی کمک کند. این آجیل ها برای میان وعده عصر بسیار مناسب اند و به رفع گرسنگی شما تا وعده شام کمک می کنند. منگنز موجود در آجیل ها به رفع خستگی عضلانی شما پس از فعالیت های روزانه کمک می کند.

خوردن آجیل در شب:

یکی از بهترین آجیل های برای مصرف در شب، گردو می باشد. این آجیل سرشار از فیبر و امگا 3 است که در سلامت گوارش و هضم غذا کمک می کنند. مصرف گردو در شب یبوست را از بین برده و موجب دفع راحت می شود. دقت کنید اگر قصد خوردن این آجیل در شب را دارید حداکثر 3 عدد گردوی متوسط میل کنید تا خواب راحتی داشته باشید. دقت کنید آجیلی مثل بادام هندی برای مصرف در شب مناسب نیست؛ زیرا  موجب سنگینی معده شده و انرژی زیاد آن موجب ایجاد اختلال در خواب شما خواهد شد.

بهترین زمان مصرف آجیل در بارداری

یکی از بهترین و سالم ترین مواد غذایی در طول بارداری انواع آجیل می باشد؛ البته به شرطی که به آن ها حساسیت نداشته باشید! تحقیقات علمی بسیاری در رابطه با خوردن آجیل در بارداری انجام شده که نشان می دهد کودکانی که مادرانشان در 3 ماهه اول بارداری آجیل مصرف کرده اند، در تست های سنجش عملکرد شناختی، حافظه فعال و ظرفیت توجه، بهترین نتایج را از خود نشان داده ند.

در واقع بهترین زمان خوردن آجیل دربارداری، سه ماهه اول می باشد؛ زیرا حاوی منابع فراوانی از مواد غذایی است که به رشد جنین بسیار کمک می کند. البته برای سلامت مادر و جنین بهتر است تا آجیا تا آخر بارداری مصرف شود. این خوراکی خوشمزه برای بانوان بارداری که دارای تهوع بارداری هستند نیز بسیار مناسب است. بهتر است در این دوران از ترکیبات مختلف آجیل استفاده کنید تا از تمام خواص آن ها بهره مند شوید.

بهترین زمان مصرف آجیل برای کودکان

آجیل به دلیل، ریز مغذی‌ها و انرژی فراوانی که دارد، بهتر است در ساعات اولیه صبح مصرف شود. حتی بهترین زمان مصرف آجیل برای کودکان نیز، در صبح و همراه با صبحانه است؛ زیرا انرژی مورد نیاز آن‌ها را برای طول روز تامین کرده، و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تقویت می‌سازد. البته کودکان می‌توانند در ساعات میانی روز نیز، از خواص آجیل بهره‌مند گردند.

معمولا برای ایجاد تنوع می‌توانید برخی از مغزیجات، مانند پسته و گردو را همراه با صبحانه و بادام درختی، بادام هندی، کشمش، فندق و مانند آن‌ها را در ساعات میانی روز، به کودک خود بدهید. این موضوع را باید بر اساس علایق و تمایل فرزند خود برای خوردن انواع آجیل، برنامه‌ریزی کنید. در حالت کلی، آجیل‌های چرب و سنگین بهتر است در ساعات اولیه روز مصرف شوند تا زمان کافی برای هضم آن‌ها داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به فواید آجیل برای کودکان حتما مقاله لینک داده شده را بخوانید.

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی

آجیل ها یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای تامین انرژی و رفع خستگی حین ورزش برای بدنسازان هستند و موجب تقویت عملکرد شما در ورزش های هوازی می شوند. بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی به رژیم غذایی شما بستگی دارد و شما باید قبل از مصرف آن با متخصص تغذیه یا مربی خود مشورت کنید. اما به طور کلی بهترین زمان خوردن این خوراکی خوشمزه برای بدنسازان صبح ها و همراه وعده صبحانه می باشد.

بهترین زمان مصرف آجیل صبح است.
بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی به رژیم غذایی شما بستگی دارد و شما باید قبل از مصرف آن با متخصص تغذیه یا مربی خود مشورت کنید.

چه موقع آجیل بخوریم تا چاق شویم؟

ممکن است بعضی از ما با کمبود وزن مواجه باشیم و بخواهیم به شاخص توده بدنی مناسبی برسیم. همه ما این را می دانیم که مصرف آجیل به دلیل کالری و چربی بالا موجب چاقی می شود. البته باید بگوییم که بیشتر چربی های تشکیل دهنده آجیل از نوع سالم هستند و اگر قصد چاق شدن با مصرف آجیل را دارید باید از کمی بیشتر از حد معمول، که طبق توصیه پزشکان روزانه یک مشت آجیل است؛ مصرف کنیم.

برای تاثیر بیشتر می توانید از آجیل های کره ای، شور وشیرین استفاده کنید. به طور کلی اگر قصد دارید چاق شوید هر ساعتی از روز می توانید این خوراکی محبوب را میل کنید.

کلام آخر

در این مقاله درباره بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی، بارداری و برای چاقی صحبت کردیم. اطلاع از بهترین زمان خوردن آجیل ها به شما کمک می کند تا به بهترین شکل از خواص آن ها بهره مند شوید. آجیل یک خوراکی مفید برای تمامی سنین است و الزامی برای مصرف آن در ساعات خاصی وجود ندارد و هر وقت که احساس گرسنگی کردید می توانید آن را میل نمایید. بهتر است به جای استفاده از آجیل های بو داده و شور از آجیل های خام و بدون نمک استفاده کنید.

2 پاسخ

    1. ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین به همین خاطر مجموعه اصل تبریز برای تشکر از همراهی شما کد تخفیف 5 درصدی روی کل خرید برای شما در نظر گرفته tabriz402 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *