آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

فواید بادام زمینی برای زنان چیست؟ مطمئنا پس از آشنایی با فواید این آجیل خوشمزه به خرید بادام زمینی و استفاده از آن در رژیم روزانه خود ترغیب خواهید شد. بادام زمینی منبع غنی پروتئین است و در کنار آن سایر مواد مغذی مثل اسیدهای چرب سالم، ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم و... موجب سلامتی بانوان خواهد شد.
فواید بادام زمینی برای زنان چیست؟

فوایدبادام زمینی برای زنان شما را شگفت زده خواهد کرد! اثرات بادام زمینی بر زنان شامل بهبود عملکرد جنسی، کمک به کاهش وزن، سلامت قلب، تنظیم سطح قند خون، سلامت استخوان ها، کاهش روند پیری و… است. قطعا این دلایل شما را مجاب به مصرف این دانه پر از خاصیت می کند. این مطلب به ۱۰ مورد از فواید بادام زمینی برای زنان می پردازد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ارزش غذایی بادام زمینی

هر ۱۰۰ گرم بادام درختی مقادیر زیر وجود دارد:

  • انرژی: ۵۷۰ کیلوکالری
  • کربوهیدرات: ۲۱ گرم (قند: ۰ گرم، فیبر: ۹ گرم)
  • چربی: ۴۸ گرم
  • پروتئین: ۲۵ گرم
  • ویتامین E: ۶.۶ میلی گرم
  • کلسیم: ۶۲ میلی گرم
  • فسفر: ۳۳۶ میلی گرم
  • منیزیم: ۱۸۴ میلی گرم
  • کلسیم: ۶۲ میلی گرم
  • روی: ۳.۳ میلی گرم

حال با ۱۰ مورد از خواص بادام زمینی برای زنان آشنا می شویم:

بادام زمینی به کاهش وزن کمک می کند

بادام زمینی یک میان وعده عالی و جایگزین مناسبی برای تنقلات ناسالم مثل چیپس و پفک است. خواص بادام زمینی برای لاغری به دلیل داشتن پروتئین، اسیدهای چرب سالم و فیبر است. از خواص بادام زمینی برای زنان می توان به این مورد اشاره کرد که این مغز کالری پایینی دارد.

همچنین به دلیل غنی بودن از فیبر، موجب احساس سیری طولانی مدت در شما شده و عدم تمایل به مصرف کالری در طول روز موجب کاهش وزن در شما خواهد شد. نتايج یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان داد، بانوانی که به طور منظم از بادام زمینی در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، ریسک افزایش وزن و چاقی در آن ها کمتر است.

بادام زمینی موجب بهبود عملکرد جنسی در بانوان می شود

بادام زمینی حاوی عناصر مهمی مثل منیزیم و منگنز و ویتامین B3 یا نیاسین می باشد. این مواد مغذی برای عملکرد جنسی در زنان و حتی مردان ضروری است. با مطالعات انجام شده بر عملکرد جنسی بانوان، نشان داده شد که نیاسین در تقویت میل جنسی موثر است. این مغز حاوی ویتامین E و فولات می باشد که هر دو برای سلامتی دستگاه تناسلی بانوان حیاتی هستند.

بادام زمینی از پیری زود رس جلوگیری می کند

یکی از فواید بادام زمینی برای زنان این است که حاوی رسوراترول می باشد. این ترکیب گیاهی دارای خواص ضد پیری است و موجب کاهش بیماری های قلبی شده و ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. این ماده می تواند فواید پوستی داشته باشد و با ویژگی های ضد پیری خود به شما در جذاب تر به نظر رسیدن کمک می کند.

علاوه بر این بادام زمینی حاوی ویتامین E می باشد که از سلول های پوست در برابر آسیب های اشعه فرابنفش، آفتاب سوختگی و استرس اکسیداتیو محافظت می کند. منیزیم موجود در بادام زمینی باعث خونرسانی بهتر در بدن می شود که همین موضوع موجب جریان خون بهتر زیر پوست شده و طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه می کند.

فواید بادام زمینی برای زنان چیست؟
یکی از خواص بادام زمینی برای زنان داشتن ترکیبی به نام رسوراترول است که دارای خواص ضد پیری می باشد.

بادام زمینی از دیابت نوع دو و دیابت بارداری جلوگیری می کند

طی مطالعه ای که نتایج آن در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، نشان داده شد که مصرف بادام زمینی و به خصوص کره بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افراد را کاهش می دهد.

علاوه بر این بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایینی است و موجب تعادل سطح قند خون در بدن می شود؛ بنابراين بادام زمینی یکی از خوراکی های سالم در زمان بارداری است.

تحقیقاتی بر رژیم غذایی زنانی که در معرض ابتلا به دیابت هستند، انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که افزودن بادام زمینی به وعده های غذایی این بانوان سبب شد تا میزان قند خون آن ها منظم شده و اشتهای آن ها کاهش یابد.

مقاله پیشنهادی : خواص پسته برای زنان

بادام زمینی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

در دوران بارداری به دلیل حضور جنین در بدن مادر، سیستم ایمنی بخش های مختلف خود را سرکوب می کند. به همین منظور لازم است با مصرف خوراکی های مفید به تقویت سیستم ایمنی بدن خود بپردازید.

بادام زمینی سرشار از روی، منیزیم، زینک، فسفر و منگنز است که مصرف آن در میان وعده های خود موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. این مغز بیشترین میزان اسید آمینه آرژنین را داراست که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود.

بادام زمینی به زیبایی و سلامت پوست و مو کمک می کند

سلامت و زیبایی پوست و مو یکی از خواسته های مهم بانوان است. یکی از فواید بادام زمینی برای زنان کمک به سلامت پوست و مو است. این دانه مغذی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C می باشد که موجب تولید کلاژن در بدن می شود. این ویتامین موجب سفتی و انعطاف پذیری پوست می شود و چین و چروک پوست را کاهش می دهد.

مصرف بادام زمینی گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و موجب خونرسانی بهتر به ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن ها خواهد شد. بادام زمینی حاوی ویتامین E است که موجب تقویت و سلامت پوست، مو و ناخن های شما خواهد شد.

بادام زمینی موجب بارداری سالم خواهد شد

یکی از فواید بادام زمینی برای زنان کمک به داشتن دوران بارداری سالم است. این مغز حاوی اسید فولیک است که وجود مقادیر کافی از آن در بدن، ریسک ابتلا به بیماری های مادرزادی مغزی و نخاعی در کودکتان را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. بیوتین موجود در بادام زمینی موجب رشد مطلوب جنین در بدن مادر خواهد شد.

بادام زمینی به دلیل غنی بودن از پروتئین، ویتامین های گروه B، آهن، پتاسیم، منیزیم و… موجب کاهش التهاب در مغز جنین و رشد مغزی بهتر آن خواهد شد. در واقع با مصرف بادام زمینی در دوران بارداری فرزند باهوش تری خواهید داشت. به این نکته توجه کنید که ممکن است

بادام زمینی برای بعضی از بانوان خطرناک باشد. مادرانی که سابقه اگزما، تب یونجه، آسم و آلرژی های مختلف دیگر را داشته اند، بهتر است درباره مصرف این آجیل با پزشک خود مشورت کنند.

فواید بادام زمینی برای زنان چیست؟
با مصرف بادام زمینی در دوران بارداری فرزند باهوش تری خواهید داشت.

بادام زمینی موجب بهبود خلق و خو خواهد شد

یکی از فواید بادام زمینی برای زنان غنی بودن از پروتئینی به نام تریپتوفان است. این اسید آمینه در تولید و ترشح هورمون سروتونین در بدن موثر بوده و موجب کاهش اضطراب، تنظیم خلق و خو، افزایش تمرکز و تنظیم اشتها می گردد.

بادام زمینی همچنین می تواند در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی در بانوان موثر باشد. منیزیم و ویتامین های گروه B در این آجیل به ایجاد آرامش در بدن کمک می کنند.

مصرف بادام زمینی موجب بهبود سلامت قلب می شود

تحقیقات نشان می دهد که ریسک مرگ ناشی از بیماری های قلبی در زنان نسبت به مردان بیشتر می باشد. یکی از فواید بادام زمینی برای زنان، غنی بودن آن از آمینواسید آرژنین می باشد.

ال آرژنین موجب افزایش جریان خون در رگ ها شده و این موضوع ممکن است به درمان بیماری های قلبی و عروقی کمک کند. بادام زمینی حاوی عنصر منیزیم است که موجب افزایش خاصیت ارتجاعی عروق شده و از فشار خون جلوگیری می کند.

بادام زمینی در سلامت استخوان ها تاثیر گذار است

همه زنان در معرض ابتلا به بیماری های استخوان مثل پوکی و شکستگی استخوان هستند. از خواص بادام زمینی برای زنان داشتن عنصر منیزیم است که باعث افزایش چگالی استخوان شده و به تشکیل کریستال های استخوانی کمک می کند‌.

منگنز موجود در بادام زمینی در ساخت آنزیم های مورد نیاز استخوان سازی کمک می کند  تراکم استخوان ستون فقرات را افزایش می دهد و از پوکی استخوان مخصوصا زنان یائسه جلوگیری می کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله خواص بادام زمینی برای استخوان را مطالعه فرمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله ۱۰ مورد از فواید بادام زمینی برای زنان  را بررسی کردیم. برای بهره مندی از خواص این آجیل می توانید روزانه یک مشت بادام زمینی مصرف کنید. همچنین می توانید این مقدار آجیل را در سالاد، بستنی، انواع شیرینی و غذاهای خود استفاده کنید.

بادام زمینی یک منبع عالی از مواد مغذی است اما باید توجه کنید برای تاثیرگذاری بیشتر  نباید میزان مصرف آن را افزایش دهید. مصرف زیاد بادام زمینی موجب افزایش وزن و مشکلات پوستی و گوارشی خواهد شد.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین زمان مصرف بادام زمینی  را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *