آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

بهترین زمان مصرف بادام زمینی بر اساس نیازهای مختلف افراد متفاوت است. با خرید بادام زمینی و زمان بندی مناسب برای قرار دادن آن در میان وعده های خود می توانید از آن برای لاغری، چاقی و در تمرینات بدنسازی استفاده کنید. با ما همراه باشید تا طریقه و بهترین زمان مصرف این آجیل خوشمزه را بررسی کنیم.
بهترین زمان مصرف بادام زمینی به نوع رژیم شما بستگی دارد.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی به نوع رژیم شما بستگی دارد. این آجیل یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار است که مصرف آن بسیاری از مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کند. بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین، آنتی اکسیدان، عناصر معدنی مهم مثل آهن و کلسیم و… است. برای بهره گیری هرچه بیشتر از این خواص، باید برای لاغری آن را در صبح، در بدنسازی پس از تمرین مصرف کرد. و اگر قصد چاق شدن دارید می توانید از آن در زمان دلخواه خود استفاده کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

ارزش غذایی بادام زمینی

در هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی مقادیر زیر وجود دارد:

  • انرژی: ۵۶۷ کیلوکالری
  • چربی کل: ۴۹ گرم
  • چربی اشباع: ۷ گرم
  • کربوهیدرات کل: ۱۶ گرم
  • فیبر خوراکی: ۹ گرم
  • قند: ۴ گرم
  • پروتئین: ۲۶ گرم
  • پتاسیم: ۷۰۵ میلی گرم
  • کلسیم: ۹۲ میلی گرم
  • منیزیم: ۱۶۸ میلی گرم
  • آهن: ۴.۶ میلی گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم
  • سدیم: ۱۸ میلی گرم
66,000 تومان - 220,000 تومان
135,000 تومان - 450,000 تومان
ناموجود
48,000 تومان - 160,000 تومان
87,500 تومان - 175,000 تومان
۵٫۰۰
ناموجود
52,500 تومان - 175,000 تومان
۵٫۰۰

بهترین زمان مصرف بادام زمینی برای لاغری

بادام زمینی به دلیل غنی بودن از فیبر خوراکی، موجب ایجاد احساس سیری در شما می شود و از خوردن کالری های مختلف جلوگیری می کند. علاوه بر این، بادام زمینی موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و بدن برای تامین انرژی از چربی های مازاد استفاده می کند و موجب لاغری در افراد می شود. طریقه مصرف بادام زمینی برای لاغری، مصرف حداکثر ۳۰ عدد از آن در طول روز است.

به عقیده دانشمندان بهترین زمان مصرف بادام زمینی، صبح به صورت ناشتا یا در کنار صبحانه و یا میان وعده صبح حدود ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است. علت این موضوع، این است که بدن در صبح، آماده دریافت حداکثری خواص بادام زمینی می باشد. البته بهتر است این آجیل خوشمزه را تقسیم کنید و در چند مرحله میل کنید. برای لاغری سریع و سلامت تر بهتر است در کنار مصرف بادام زمینی، به انجام ورزش های سبک نیز بپردازید.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی به نوع رژیم شما بستگی دارد.
به عقیده دانشمندان بهترین زمان مصرف بادام زمینی، صبح به صورت ناشتا یا در کنار صبحانه و یا میان وعده صبح حدود ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی در بدنسازی

بادام زمینی منبع غنی از پروتئین است و در عضله سازی، افزایش جذب پروتئین در بدن و چربی سوزی نقش موثری دارد. بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان به علت این خاصیت بادام زمینی، از آن در رژیم خود استفاده می کنند. این آجیل انرژی لازم برای ورزشکاران را تامین می کند و موجب احساس سیری برای مدت طولانی تری می شود. بهترین زمان مصرف بادام زمینی در بدنسازی، بعد از ورزش و پایان تمرین است.

برای دریافت کد تخفیف در مناسبت های مختلف شماره خود را وارد نمایید

مصرف این آجیل پس از ورزش به رفع خستگی، ضعف و سرگیجه کمک می کند. اگر بادام زمینی را قبل یا حین ورزش مصرف شود مانع تجزیه چربی های مازاد در بدن می شود. البته بسیاری از ورزشکاران به جای مصرف بادام زمینی از کره آن در رژیم غذایی خود استفاده می کنند که این خوراکی پرطرفدار خواص بادام زمینی را در خود حفظ کرده است و برای سلامت بدن بسیار مفید است. میزان مصرف کره بادام زمینی برای ورزشکاران حداکثر دو قاشق غذاخوری در روز است که بهتر است در وعده صبحانه استفاده شود.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی برای چاقی

میزان چربی در هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی، ۴۹ گرم است که چربی اشباع یا ناسالم آن ۷ گرم است و بیشتر آن را چربی های سالم تشکیل می دهد. با این حال استفاده بیش از اندازه هر نوع چربی، موجب افزایش وزن و چاقی خواهد شد. اگر قصد دارید چاق شوید می توانید روزانه دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در وعده صبحانه مصرف کنید. اگر می خواهید بادام زمینی خام مصرف کنید بهتر است حداکثر ۳۰ عدد در طول روز و در بازه زمانی دلخواه خود میل کنید. مصرف بیشتر از این میزان ممکن است موجب ایجاد حساسیت، خارش و گر گرفتگی در شما شود.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی به نوع رژیم شما بستگی دارد.
اگر قصد دارید چاق شوید،
حداکثر ۳۰ عدد بادام زمینی در طول روز و در بازه زمانی دلخواه خود میل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین زمان مصرف بادام زمینی برای چاقی، لاغری و در بدنسازی صحبت کردیم. دقت کنید که اگر در رژیم غذایی خاصی هستید یا بیماری زمینه ای دارید قبل از مصرف بادام زمینی با پزشک خود مشورت کنید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله های خواص بادام زمینی برای استخوان و خواص کره بادام زمینی برای مردان را مطالعه کنید.

 

بهترین زمان مصرف بادام زمینی برای لاغری چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف بادام زمینی، صبح به صورت ناشتا یا در کنار صبحانه و یا میان وعده صبح حدود ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی در بدنسازی چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف بادام زمینی در بدنسازی، بعد از ورزش و پایان تمرین است. اگر بادام زمینی را قبل یا حین ورزش مصرف شود مانع تجزیه چربی های مازاد در بدن می شود.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی برای چاقی چه زمانی است؟

برای چاقی میتوانید روزانه دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در وعده صبحانه مصرف کنید. یا اینکه حداکثر ۳۰ عددبادام زمینی خام در طول روز میل کنید.

8 پاسخ

    1. برای چاقی در طول روز هر زمانی که مایل باشید میتونید مصرف کنید ولی برای لاغری تا ساعت 10 صبح و ناشتا و بجای صبحانه میتونید مصرف کنید و همچنین باید ورزش سبک هم داشته باشید.
      ممنون از شما برای همراهی ما
      کد تخفیف 5 درصدی روی کل خرید برای شما در نظر گرفته شد tabriz402
      🙂

        1. هیچ ماده ی غذایی با خوردن آن نمیتوان گفت که لاغر میکند. همه خوراکی ها کالری دارند و شما باید در حد نیاز استفاده کنید ولی چون مغزیجات سرشار از پروتیین و فیبر است با خوردن آن احساس سیری میکنید و از ریزه خواری جلوگیری می شود و در نهایت باعث لاغری می شود. اگر شب ها شما سیر باشید و بادام زمینی بخورید قطعا باعث چاقی می شود. پس بهتره صبح ها بخورید تا در طول روز بتونید کالری آن را بسوزانید.

  1. با سلام
    شما هم برای چاقی هم لاغری گفتید در روز ۳۰ عدد بادام زمینی مصرف بشه، حالا مصرف این ۳۰ عدد باعث چاق شدن میشه یا لاغری؟ یعنی همون ناشتا مصرف کردن باعث لاغری میشه؟

    1. برای چاقی در طول روز هر زمانی که مایل باشید میتونید مصرف کنید ولی برای لاغری تا ساعت 10 صبح و ناشتا و بجای صبحانه میتونید مصرف کنید و همچنین باید ورزش سبک هم داشته باشید.
      ممنون از شما برای همراهی ما
      کد تخفیف 5 درصدی روی کل خرید برای شما در نظر گرفته شد tabriz402
      🙂

  2. من در اینستاگرام میبینم بلاگرای ورزش و تغذیه از کره بادام زمینی خیلی استفاده می کنند. ایا برای لاغری مفیده؟ و بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری چه موقع است ؟

    1. ببینید خیلی نباید استفاده کنید چون به هر حال کالری داره ولی به عنوان صبحانه کامل میتونید استفاده کنید و چون خیلی سیر میکنه باعث جلوگیری از ریزه خواری میشه و باعث لاغری میشه. برای لاغری شما باید کالری شماری انجام بدید و در نقصان کالری قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *