آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص بادام هندی برای زنان به دلیل غنی بودن از مواد مغذی است. این آجیل سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب سالم، پتاسیم، منیزیم، روی، مس و کلسیم است؛ بنابراين خرید بادام هندی و قرار دادن آن در رژیم غذایی برای سلامت بانوان ضروری است. در ادامه همراه ما باشید تا به ۱۰ مورد از بهترین فواید بادام هندی برای زنان بپردازیم.
خواص بادام هندی برای زنان چیست؟

آیا درباره خواص بادام هندی برای زنان می دانستید؟  بادام هندی بومی برزیل است ولی در حال حاضر در بسیاری از نقاط مختلف دنیا کاشته می شود. این آجیل تاثیر مثبتی بر سلامتی بانوان داشته و فواید بی نظیری مثل بهبود سلامت قلب، بهبود خلق و خو، حفظ سلامت استخوان ها، تنظیم سطح قند خون در بارداری، رشد مطلوب جنین در بارداری، تقویت سیستم ایمنی و… دارد.

در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از فواید بادام هندی که همه بانوان باید درباره آن بدانند آورده شده است.

ارزش غذایی بادام هندی

هر ۱۰۰ گرم بادام هندی حاوی مقادیر زیر می باشد:

  • انرژی: ۵۵۳ کیلوکالری
  • چربی کل: ۴۴ گرم
  • کربوهيدرات: ۳۰ گرم (فیبر خوراکی: ۳.۳ گرم، قند: ۶ گرم)
  • پروتئین: ۱۸ گرم
  • پتاسیم: ۶۶۰ میلی ‌گرم
  • سدیم: ۱۲ میلی ‌گرم
  • منیزیم: ۲۹۲ میلی‌ گرم
  • کلسیم: ۳۷ میلی‌ گرم
  • آهن: ۶.۷ میلی گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم

حال به بررسی مزایای بادام هندی بر سلامت بانوان می پردازیم:

بهبود خلق و خو

یکی از خواص بادام هندی برای زنان این است که حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که بدن برای تولید هورمون سروتونین از آن استفاده می کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که در تنظیم خلق و خو، کاهش اضطراب، تنظیم اشتها و افزایش تمرکز موثر است.

خوردن بادام هندی موجب کاهش علائم اضطراب و افسردگی شده و می تواند در کاهش علائم خلقی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی و عدم تعادل هورمونی مفید واقع شود.

رشد مطلوب جنین در دوران بارداری

بادام هندی سرشار از مواد مغذی بسیاری مثل اسیدهای چرب غیر اشباع، آنتی اکسیدان، ویتامین های مختلف، پروتئین و عناصر معدنی مختلفی مثل مس، کلسیم، پتاسیم، روی و… است که همگی با رشد مطلوب جنین ارتباط دارند. اسیدهای چرب موجود در بادام هندی، بر تشکیل و رشد شبکیه چشم جنین موثرند و موجب رشد بهتر مغز او نیز می شوند.

مس موجود در بادام هندی به شکل کیری سیستم قلب و عروق و همچنین سیستم اسکلتی و عصبی جنین کمک می کند. مصرف پروتئین موجب یک بارداری سالم در بانوان خواهد شد و وجود آن در رژیم غذایی مادران باردار به خصوص در سه ماهه سوم بارداری ضروریست. پروتئین حتی پس از زایمان علاوه بر تولید بیشتر شیر مادر، پروتئین شیر را نیز افزایش می دهد.

بهبود سلامت قلب

مطالعات نشان داده است که ریسک مرگ ناشی از بیماری های قلبی در زنان بیشتر از مردان است. به همین دلیل داشتن رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب، بسیار مهم است. بادام هندی می تواند موجب سلامت قلب و رگ های شما شود.

در این آجیل عنصر مهم منیزیم وجود دارد که به ارتجاعی شدن عروق خونی و کاهش ریسک ابتلا به فشارخون بالا کمک می کند. میزان کلسترول بادام هندی ۰ است و همه این موارد به نوبه خود می توانند در سلامت قلب موثر باشند.

خواص بادام هندی برای زنان چیست؟
یکی از خواص بادام هندی برای زنان بهبود سلامت قلب و عروق می باشد.

تنظیم سطح قند خون در بارداری

قند بارداری یکی از بیماری های شایع در این دوران است که در افراد دارای اضافه وزن بیشتر بوده، اما معمولا پس از اتمام دوران بارداری رفع می شود. باید بدانید همه مادران باردار ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری باشند! بنابراین مصرف مواد غذایی که ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند، ضروری است.

یکی از خواص بادام هندی این است که مواد مغذی موجود در آن به تعادل سطح قند خون کمک کند. چربی های سالم و پروتئین موجود در بادام هندی موجب کاهش جذب قند در بدن می شود. فیبر موجود در آن نیز از افزایش سطح قند خون جلوگیری می کند.

بادام هندی دارای شاخص گلیسمی پایینی است که آن را به یک خوراکی کاملا سالم در دوران بارداری تبديل می کند. اگر در دوران بارداری هستید برای مصرف این آجیل با پزشک خود مشورت کنید.

تقویت سیستم ایمنی

بادام هندی حاوی دو ماده معدنی مهم به نام مس و روی است که هر دو در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن موثرند. مس و روی برای تولید گلبول های سفید که به مبارزه با باکتری و عفونت ها می پردازند؛ ضروری هستند. روی دارای عملکرد آنتی اکسیدانی بوده و به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند.

بادام هندی حاوی ویتامین C و E نیز می باشد که هر دو بر عملکرد بهتر سیستم ایمنی تاثیر مثبت دارند. در دوران بارداری به دلیل حضور جنین در بدن مادر، بسیاری از قسمت های سیستم ایمنی سرکوب می شوند به همین منظور مصرف بادام هندی برای افزایش کارایی آن ضروری است.

کمک به کاهش وزن

بادام هندی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب سالم است که در کاهش وزن موثرند. پروتئین موجود در بادام به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و اسیدهای چرب سالم نیز موجب ایجاد احساس سیری و حتی چربی سوزی می شوند.

فیبر موجود در این آجیل نیز موجب احساس سیری شده و از مصرف کالری بیشتر در طول روز جلوگیری می کند و همین موارد مانع از افزایش وزن در بانوان می شوند.

سلامت پوست و مو

یکی از مهم ترین خواسته ی بانوان سلامت پوست و موهایشان است. از مهم ترین خواص بادام هندی برای زنان کمک به سلامت پوست و مو می باشد. این آجیل حاوی روی است که به رشد مطلوب مو کمک می کند. مس موجود در این آجیل مانع از ریزش مو شده و ریشه مو را تقویت می کند.

مس با افزایش تولید ملانین از سفیدی زود رس مو جلوگیری کرده و موجب بهبود تولید کلاژن و الاستین می شود. کلاژن و الاستین نوعی پروتئین ساختاری هستند که به پوست خاصیت ارتجاعی می دهند؛ بنابراین مصرف بادام هندی موجب شادابی و طراوت پوست شما خواهد شد. بادام هندی سرشار از سلنیوم است که در کاهش شوره سر تاثیر بسزایی دارد.

خواص بادام هندی برای زنان چیست؟
مس موجود در بادام هندی مانع از ریزش مو شده و ریشه مو را تقویت می کند.

کمک به سلامت استخوان ها

اکثر زنان در معرض ابتلا به بیماری های استخوانی مثل پوکی استخوان و آرتریت هستند. یکی از خواص بادام هندی برای زنان، کمک به سلامتی استخوان ها به دلیل داشتن کلسیم، مس و منیزیم است. بادام هندی حاوی مقادیر مناسب کلسیم است که برای سلامت استخوان ضروریست.

مس به حفظ تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی و شکستگی استخوان لگن کمک می کند. دریافت مقدار کافی منیزیم نیز ارتباط مستقیمی با افزایش تراکم استخوان و کاهش ریسک ابتلا به پوکی استخوان در بانوان یائسه دارد. منیزیم در جذب بهتر کلسیم و ویتامین دی در بدن نیز موثر است.

کاهش التهابات

بادام هندی یک خوراکی مفید برای کاهش التهابات بدن است. علت این خاصیت وجود روی در این آجیل می باشد. این ماده معدنی به کاهش تولید سیتوکین های التهابی کمک می کند و در درمان بیماری هایی مثل آرتریت موثر است. افزایش التهابات در دوران بارداری می تواند سبب رشد غیر طبیعی مغز و افزایش ریسک ابتلا به بیماری های روانی در کودکان شود.

کاهش ریسک ابتلا به کم خونی

یکی از بیماری های شایع در جامعه که در بانوان به دلیل قاعدگی و زایمان بیشتر دیده می شود؛ کم خونی ناشی از فقر آهن است. یکی از خواص بادام هندی برای زنان کمک به درمان این مشکل به دلیل غنی بودن از آهن و ویتامین C است. آهن یک ماده اساسی در تولید گلبول های قرمز است و ویتامین C نیز منجر به جذب بهتر آهن در بدن می شود.

بانوان باید چند عدد بادام هندی در روز مصرف کنند؟

پاسخ این سوال به کالری مورد نیاز یک زن در روز بستگی دارد. اما پزشکان توصیه کرده اند که روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم آجیل مصرف کنید. شما می توانید بادام هندی را به تنهایی مصرف کنید و یا از آن در دسر، شیرینی و سالاد ها استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در باره ۱۰ مورد از خواص بادام هندی برای زنان صحبت کردیم. این آجیل فواید مختلفی برای بانوان دارد؛ از بهبود خلق و خو تا کمک به کاهش وزن! اگر به دنبال یک میان وعده سالم و خوشمزه هستید ما به شما بادام هندی را پیشنهاد می کنیم.

دقت کنید که زیاده روی در مصرف یک خوراکی در افزایش تاثیر مثبت آن نه تنها فایده ای ندارد، بلکه موجب عوارض گوارشی و اصافه وزن خواهد شد. پس در مصرف این آجیل خوشمزه اعتدال را رعایت کنید.

به شما توصیه می کنیم مقاله خواص بادام درختی برای زنان را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *