آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص شیربادام برای پوست صورت سبب شده تا بیشتر از گذشته در رژیم غذایی افراد جای بگیرد. با بادام درختی خام و تهیه شیر بادام از آن پوستی شفاف و بدون آکنه داشته باشید. این شیر به دلیل مقادیر مناسب کلسیم و انواع مواد مغذی، یکی از شیرهای گیاهی محبوب، در سراسر دنیاست. با ما همراه باشید تا فواید شیربادام برای پوست را بررسی کنیم.
خواص شیربادام برای پوست به دلیل داشتن ویتامین E است.

خواص شیربادام برای پوست آن قدر زیاد است که از آن با نام معجون زیبایی یاد می شود. فواید شیربادام برای پوست صورت عبارتست از: از بین برنده آکنه و جوش صورت، جلوگیری کننده از پیری پوست، آبرسانی به پوست و خاصیت ضد آفتابی! همه این موارد در کنار خواص این شیر گیاهی، برای بدن باعث شده تا روز به روز به تعداد طرفداران آن اضافه شود. برای بررسی خواص این نوشیدنی خوش طعم برای پوست، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه بر صورت

بادام درختی سرشار از اسیدهای چرب سالم است که با تنظیم و کنترل چربی بدن و در کنار آن کنترل چربی پوست، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. شیربادام حاوی مقادیر فراوانی ویتامین E  می باشد که از آن با نام ویتامین پوست یاد می شود. در واقع دلیل اصلی خواص شیربادام برای پوست، به دلیل غنی بودن آن از ویتامین E  می باشد. بسیاری از مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه سبب التهاب می شوند. تحقیقات و بررسی های علمی ثابت کرده است که این ویتامین، سبب کاهش التهاب در بزرگسالان می شود.

خواص شیربادام برای پوست به دلیل داشتن ویتامین E است.
بادام درختی سرشار از اسیدهای چرب سالم است که با تنظیم و کنترل چربی بدن و در کنار آن کنترل چربی پوست، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند.

جوان سازی و جلوگیری از چین و چروک پوست

این خاصیت شیربادام نیز به دلیل غنی بودن آن از ویتامین E  می باشد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که سبب بهبود گردش خون و از بین رفتن رادیکال های آزاد بدن می شود. طبق نتایج مطالعاتی در سال 2013 ویتامین E  و سایر آنتی اکسیدان ها یک درمان مناسب برای به تاخیر انداختن چین و چروک پوست صورت هستند.

علاوه بر این شیر بادام حاوی مقادیر فراوانی از فلاونوئیدهایی مثل کائمفرول و اپی کاتچین است که از اکسیداسیون پوست جلو گیری می کند. اکسیداسیون پوست، موجب از بین بردن ساختار کلاژن های پوستی شده، خاصیت ترمیم شوندگی پوست را کاهش می دهد و التهاب را در پوست صورت افرایش می دهد. اکسیداسیون پوست باعث ایجاد جوش، آکنه، چین و چروک، شل شدگی و افتادگی پوست می شود. شیربادام یک نوشیدنی مغذی برای کاهش اکسیداسیون است و سبب جوان سازی پوست می شود.

ضد آفتاب طبیعی برای پوست صورت

یکی دیگر از خواص شیربادام برای پوست صورت، خاصیت ضد آفتابی آن می باشد. مواد خوراکی حاوی ویتامین E ، مانند یک پوشش از پوست در برابراشعه مضر UV یا ماوراء بنفش محافظت می کنند. دانشگاه ایالتی اورگان طی بررسی های متعدد عنوان می کند که ویتامین E  از آسیب های پوستی ناشی از تابش نور آفتاب بر پوست جلوگیری می کند؛ اما باید به این نکته توجه کرد که این ویتامین به تنهایی ضد آفتاب نیست.

این ویتامین می تواند به تسکین خارش و سوزش بر اثر آفتاب سوختگی کمک کند و آثار ناشی از آن را کاهش دهد. با این حال بهترین راه پیشگیری از آفتاب سوختگی، استفاده از ضد آفتاب و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید است. ویتامین E  موجود در شیربادام در کاهش بیمار اگزما، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست موثر است.

رطوبت رسانی به پوست

دانشمندان بر این باورند که محصولات حاوی ویتامین E  موجب رطوبت رسانی به پوست می شوند. اما آن ها ارتباطی بین خوردن این ویتامین و رطوبت رسانی به پوست پیدا نکرده اند و می توان از آن به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کرد. ماسک شیربادام یک آبرسان طبیعی و سالم برای پوست است که سرشار از ویتامین E  می باشد و موجب شفافيت پوست شما خواهد شد.

خواص شیربادام برای پوست به دلیل داشتن ویتامین E است.
یکی از خواص شیربادام برای پوست رطوبت رسانی به آن به دلیل داشتن ویتامین E است.

خواص شیربادام برای مو

در کنار خواص شیربادام برای پوست، نباید خواص آن برای مو را فراموش کرد. شیربادام سرشار از ویتامین های مختلف و کلسیم، فسفر، منیزیم، اسیدهای چرب سالم و… است که همگی بر سلامت موها تاثیر گذارند. شیربادام منجر به افزایش استحکام موها شده و مصرف منظم آن، منجر به کاهش ریزش و تقویت موهای شما خواهد شد. ویتامین E  و اسیدهای چرب سالم موجود در شیربادام، موجب نرمی و لطافت موهای شما شده و در کاهش مو خوره موثر است.

مطالعه مقاله پیشنهادی: خواص بادام درختی

نحوه تهیه و مصرف شیربادام

نصف لیوان بادام درختی را برای یک شب در آب بخیسانید و پس از آن پوست بادام ها را جدا کنید. حال دو لیوان آب را به همراه بادام ها درون مخلوط کن ریخته و میکس کنید. پس از این که بادام ها کاملا خرد شدند، مایع را از یک صافی یا پارچه نخی عبور دهید تا شیربادام شفاف حاصل شود. برای بهرمندی از خواص شیربادام برای پوست صورت، می توانید به این ترکیب موز و مقداری عسل اضافه کنید. به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده باید شیربادام را زود مصرف کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ۴ مورد از خواص شیربادام برای پوست پرداختیم. این نوشیدنی خوش طعم برای استحکام استخوان ها، لاغری، گوارش و هضم، تقویت عضلات و… نیز مفید است. پس بهتر است آن را را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و سلامتی بدن خود را تضمین کنید. برای خرید بادام درختی می توانید به فروشگاه اینترنتی اصل تبریز مراجعه کنید و این شیر گیاهی را مطابق دستور  تهیه کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله های خواص شیربادام برای لاغری و خواص شیر بادام برای مردان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *