آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص شیر بادام برای مردان، سبب شده تا جایگزین پرطرفدار و مناسبی برای شیر گاو باشد. خرید بادام درختی و تهیه شیر بادام از آن موجب بهبود عملکرد قلب، پیشگیری از سرطان پروستات، سلامت پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی و... در آقایان می شود. در ادامه همراه ما باشید تا درباره این خواص صحبت کنیم.
خواص شیر بادام برای مردان بسیار زیاد است.

خواص شیر بادام برای مردان به عنوان شیری بدون لاکتوز و کلسترول آنقدر زیاد است که علاوه بر افراد گیاهخوار، در بین افراد با رژیم غذایی معمولی هم محبوب و پرطرفدار است. خواص این شیر گیاهی برای مردان در پیشگیری از سرطان پروستات، پیشگیری از بیماری های قلبی، تقویت قوای جنسی، عضله سازی و تقویت پوست و مو می باشد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا درباره این خواص بیشتر صحبت کنیم.

شیر بادام چیست؟

شیر بادام مغذی و کم کالری از ترکیب بادام آسیاب شده و آب حاصل می شود که ظاهری شبیه به شیر و طعم سبک و آجیلی دارد و برای افرادی که به لبنیات حساسیت دارند بسیار مناسب است. این نوشیدنی گیاهی حاوی کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین D و ویتامین E است. به دلیل پرطرفدار بودن شیر بادام، برند های تجاری مختلف انواع ویتامین و مواد معدنی مختلف را به محصول اضافه می کنند تا مصرف کنندگانی که از لبنیات استفاده نمی کنند، بتوانند به راحتی شیر بادام را با شیر گاو جایگزین کنند.

این ماده غذایی دارای ارزش غذایی بسیار بالاییست و طعم مطبوعی دارد. وجود انواع ویتامین ها، پروتئین، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب سالم و آنتی اکسیدان در شیر بادام، سبب شده تا به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیر گاو تبدیل شود. البته باید این نکته را در نظر گرفت که این نوشیدنی خوش طعم نسبت به شیر گاو و لبنیات، میزان کلسیم و پروتئین بسیار کمتری داشته و نمی تواند جایگزین کاملی برای شیر گاو باشد.

طرز تهیه شیر بادام

شیر بادام دارای طبعی گرم است و نوشیدنی مناسبی برای فصول سرد سال است. با اضافه کردن عسل به شیر بادام می توان انرژی مورد نیاز بدن در طول روز را تامین کرد. این نوشیدنی به دلیل فیبر خوراکی موجود در آن برای رفع مشکلات گوارشی و یبوست است. تهیه این نوشیدنی گیاهی  بسیار راحت است. برای تهیه یک لیوان از آن حدود ۳۰ عدد بادام را در آب بخیسانید و سپس پوست آن ها را جدا کنید. سپس آن را با یک لیوان آب در مخلوط کن بریزید و پس از میکس شدن آن را از یک صافی رد کنید تا مایعی شیری رنگ و یک دست حاصل شود.

ارزش غذایی شیر بادام

ارزش غذایی هر ۲۴۰ میلی لیتر یا یک فنجان شیر بادام ساده و بدون افزودنی عبارت است از:

  • انرژی: ۳۹ کیلو کالری
  • فیبر خوراکی: ۰.۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۳.۵ گرم
  • پروتئین: ۱ گرم
  • چربی: ۳ گرم
  • کلسیم: ۲۴٪ نیاز روزانه
  • ویتامین E: ۱۱۰٪ نیاز روزانه
  • پتاسیم: ۴٪ نیاز روزانه
  • ویتامین D: ۱۸٪ نیاز روزانه
خواص شیر بادام برای مردان بسیار زیاد است.
هر ۲۴۰ میلی لیتر شیر بادام حاوی ۳۹ کیلوکالری انرژی است.

خواص شیر بادام برای مردان در بدنسازی

با وجود میزان پایین پروتئین در شیر بادام، این نوشیدنی دلچسب برای تقویت عضلات ورزشکاران بسیار مناسب است. شیر بادام سرشار از ویتامین های گروه B، مثل ویتامین B2 یا ریبوفلاوین و آهن است که همگی در تقویت و بهبود ماهیچه و عضلات بدن موثرند. این شیر کالری بسیار پایینی دارد و درصد کلسترول آن صفر است؛ در نتیجه برای افرادی که در رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است.

پتاسیم موجود در آن برای کاهش درد عضلانی پس از ورزش های سنگین بسیار موثر است. ویتامین D با ضعف عضلانی بدن، خستگی و سطح انرژی و در نتیجه عملکرد ورزشکاران در ارتباط است که این شیر گیاهی یکی از منابع این ویتامین مهم است. البته توجه کنید که شیر بادام خانگی حاوی این ویتامین نیست.

خواص شیر بادام در پیشگیری از سرطان پروستات

یکی از مواد مهم برای مبارزه با سلول های سرطانی، آنتی اکسیدان ها هستند. یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها ویتامین E می باشد که در شیر بادام به میزان فراوانی یافت می شود و مصرف یک لیوان از آن تمام نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برطرف می کند. ویتامین E دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد که در کاهش ریسک ابتلا به سرطان، کاهش چربی خون و بیماری های قلبی مفید است. یکی از خواص شیر بادام برای مردان کاهش خطر ابتلا به سرطان هایی مثل پروستات و سرطان روده که سومین سرطان شایع در میان مردان است می شود.

اگر مشکلات جنسی دارید حتما توصیه میکنیم مقاله  فواید پسته برای مردان را مطالعه کنید.

خواص شیر بادام برای مردان با تقویت پوست و مو

شیر بادام حاوی مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب اشباع است. این مواد مغذی بر سلامت پوست و مو بسیار تاثیر می گذارند. ویتامین E به محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید و لطافت، نرمی و افزایش رشد مو کمک می کند. شیر بادام سبب کاهش آکنه، جوش های پوستی و شفاف و درخشان شدن پوست می شود و رطوبت کافی را به پوست می رساند.

خواص شیر بادام برای مردان با سلامت قلب

میزان بیماری های قلبی در مردان نسبت به زنان بیشتر است در نتیجه مردان باید از لحاظ رژیم غذایی، تغذیه ای متناسب با تقویت و بهبود سیستم قلب و عروق داشته باشند. شیر بادام یکی از محصولات گیاهی است که گنجاندن آن برای سلامت قلب مفید و ضروری است. میزان کلسترول صفر و چربی پایین شیر بادام، داشتن اسیدهای چرب سالم و همچنین غنی بودن آن از ویتامین E و میزان پایین سدیم در آن، درصد ابتلا به بیماری‌ های قلبی، پرفشاری خون، چاقی و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

خواص شیر بادام برای مردان بسیار زیاد است.
یکی از خواص شیر بادام برای مردان، سلامت قلب به دلیل کلسترول صفر، اسیدهای چرب سالم و چربی پایین است.

خواص شیر بادام با تقویت اعصاب در مردان

امروزه سبک زندگی ناسالم و دغدغه های مختلف یکی از عوامل ایجاد اضطراب و استرس در افراد است. یکی از خواص شیر بادام برای مردان، تاثیر مثبت آن بر سیستم اعصاب مرکزی و جلوگیری از اختلال در آن، به دلیل غنی بودن از پتاسیم، ویتامین های گروه B، آهن و فسفر می باشد. مواد مغذی موجود در این نوشیدنی مغذی، برای کاهش استرس در افراد موثر است. کلسیم موجود در شیر بادام به ترشح ملاتونین یا هورمون خواب کمک می کند و موجب خوابی آرام در شما می شود.

فواید شیر بادام در تقویت قوای جنسی در آقایان

شیر بادام حاوی ماده مهم سلنیم است. سلنیم نقش موثری در بهبود قوای جنسی داشته و کمبود آن در بدن موجب کاهش کیفیت اسپرم و باروری می شود. این ماده معدنی موجب بهبود تولید و تحرک اسپرم در مردان شده و قدرت باروری را افزایش می دهد. آجیل بادام به افزایش گردش خون و درمان نعوظ کمک می کند.

جمع بندی

در این مقاله درباره خواص شیر بادام برای مردان صحبت کردیم. این نوشیدنی پر خاصیت سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است و برای افراد وگان و افرادی که به لاکتوز آلرژی دارند مناسب است. اگر شیر بادام را در خانه تهیه می کنید آن را در ظرفی شیشه ای در بسته ریخته و در یخچال نگهداری کنید. برای خرید بادام درختی خام برای تهیه شیر بادام، به وبسایت فروشگاه اصل تبریز مراجعه کنید. دقت کنید که اصل تبریز شعبه دیگری ندارد.

 

شیر بادام چگونه تهیه میشود؟

برای تهیه یک لیوان شیر بادام حدود ۳۰ عدد بادام را در آب بخیسانید و پوست آن ها را جدا کنید. سپس آن را با یک لیوان آب در مخلوط کن بریزید و پس از میکس شدن آن را از یک صافی رد کنید تا مایعی شیری رنگ حاصل شود.

خواص شیر بادام برای مردان چیست؟

کاهش خطر ابتلا به سرطان هایی مثل پروستات و سرطان روده که سومین سرطان شایع در میان مردان است می شود از خواص شیر بادام برای مردان است.

فواید شیر بادام در تقویت قوای جنسی در آقایان چیست؟

شیر بادام موجب بهبود تولید و تحرک اسپرم در مردان شده و قدرت باروری را افزایش می دهد. آجیل بادام به افزایش گردش خون و درمان نعوظ کمک می کند.

2 پاسخ

  1. خواص شیر بادام برای اعصاب بی نظیره من استفاده میکنم هرچندوقت یکبار آروم تر شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *