آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

خواص شیربادام برای لاغری آن را به یک نوشیدنی گیاهی پرطرفدار تبدیل کرده است. با بادام درختی خام و تهیه شیربادام از آن، نوشیدنی مغذی و کم کالری ای خواهید داشت که مصرف آن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا تاثیر شیربادام بر لاغری را بررسی کنیم.
خواص شیربادام برای لاغری بسیار زیاد است.

خواص شیربادام برای لاغری به دلیل کالری پایین، داشتن مقادیر پروتئین بالا، مقادیر فراوان اسیدهای چرب سالم، غنی بودن از فیبر، هضم آسان، افزایش متابولیسم بدن و درصد کلسترول صفر می باشد. این شیر گیاهی مقدار کمی کربوهیدرات داشته که درصد بیشتری از آن را فیبر خوراکی تشکیل داده است؛ درنتیجه برای افراد مبتلا به دیابت نیاز مفید است.

شیر بادام حاوی مواد مغذی مثل ویتامین A، ویتامین E، زینک، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است و مصرف آن برای سلامت بدن توصیه می شود. در ادامه به بررسی فواید شیربادام و لاغری و کاهش وزن ناشی از آن می پردازیم.

 

فواید شیربادام و لاغری

شاید یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت شیربادام، کاهش وزن و لاغری باشد. علاوه بر این شیربادام فاقد لاکتوز می باشد و برای افراد وگان نیز مناسب است. طعم مطبوع و آجیلی این شیر آن را به یک جایگزین برای شیر گاو تبدیل کرده است. البته این شیر گیاهی نسبت به لبنیات دارای مقادیر مواد مغذی کمتری است و نمی توان آن را به یک جایگزین کامل برای شیر گاو تبدیل کرد. خواص شیربادام برای لاغری به صورت زیر می باشد:

شیربادام کالری پایینی دارد

انرژی شیربادام حدود ۳۹ کیلوکالری است و از شیر گاو حدود ۵۰٪ کمتر می باشد. از آن جایی که همه افراد در رژیم غذایی مخصوص لاغری به دنبال مواد غذایی کم کالری هستند و کالری دریافتی خود را پیگیری می کنند؛ شیربادام یک گزینه مناسب برای این رژیم است.

برای دریافت کد تخفیف در مناسبت های مختلف شماره خود را وارد نمایید

مقادیر مواد مغذی موجود در این شیر گیاهی  بسیار بیشتر از میزان کالری آن می باشد و می توانید بدون نگرانی بابت کالری دریافتی، شیربادام را مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که جایگزینی یک لیوان شیر گاو با یک لیوان شیربادام در سال، موجب حدود ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن در دراز مدت می شود.

خواص شیربادام برای لاغری بسیار زیاد است.
انرژی شیربادام حدود ۳۹ کیلوکالری است و از شیر گاو حدود ۵۰٪ کمتر می باشد.

شیربادام حاوی مقدار قند کمی است

یکی از قابل توجه ترین خواص شیربادام برای لاغری، میزان قند پایین آن می باشد. این محصول یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن و کنترل قند خون است. پس از خوردن شیربادام به دلیل میزان کربوهیدرات پایین آن، تغییر و افزایش ناگهانی قند خون در بدن شما اتفاق نخواهد افتاد.

مطالعه مقاله پیشنهادی: خواص بادام درختی

البته لازم به ذکر است نوع تجاری این محصول ممکن است خالص نباشد و از افزودنی هایی که بعضا حاوی قند هستند در آن استفاده شود؛ بنابراين بهتر است خودتان آن را تهیه کنید. اگر قصد خرید انواع تجاری شیربادام شیرین نشده را دارید بهتر است قبل از خرید، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید.

میزان کلسترول شیر بادام صفر است

شیربادام محصولی حیوانی نیست به همین دلیل فاقد کلسترول است. این محصول به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید خون کمک می کند؛ موجب سلامت قلب شده و برای افراد دارای اضافه وزن مفید است. این نوشیدنی حاوی ویتامین E که یک آنتی اکسیدان قدرتمند نیز می باشد؛ است. این ویتامین موجب کاهش سطح کلسترول مضر در بدن می شود و در لاغری تاثیرگذار است.

شیر بادام سرشار از چربی های سالم است

اکثر افراد فکر می کنند که چربی ها عامل چاقی و اضافه وزن هستند. برای تغییر این عقیده، باید بگوییم که به طور کلی دو نوع چربی درمواد غذایی وجود دارد: چربی سالم یا غیر اشباع و چربی ناسالم یا اشباع. مصرف مواد غذایی حاوی چربی های غیر اشباع موجب کاهش چربی های مازاد بدن می شوند. یکی از خواص شیربادام برای لاغری، غنی بودن آن از این چربی هاست.

شیر بادام موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود

همه مواد غذایی که موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند، سبب لاغری و چربی سوزی می شوند. بادام خام به طور طبیعی موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود و بدن برای تامین انرژی لازم برای متابولیسم، از چربی های مازاد بدن استفاده می کند.

شیربادام هضم آسانی دارد

یکی از عوامل موثر بر چاقی در درازمدت، عدم هضم راحت غذا و یبوست است. شیر بادام با تاثیر بر عملکرد سیستم گوارشی موجب بهتر عمل کردن حرکات روده می شود و بر عمل دفع تاثیر مثبت دارد. شیربادام حاوی فیبر خوراکی نیز است. این ماده موجب ایجاد احساس سیری در فرد شده و از مصرف کالری بیشتر در طول روز جلوگیری می کند؛ در نتیجه مانع از پرخوری شده و باعث کاهش وزن می شود.

خواص شیربادام برای لاغری بسیار زیاد است.
یکی از خواص شیربادام برای لاغری هضم آسان و غنی بودن از فیبر خوراکی است.

مقادیر مناسبی از پروتئین در شیر بادام وجود دارد

هرچند که شیر گاو دارای مقادیر پروتئین بیشتری نسبت به شیر بادام است و نمی توان آن را جایگزین این شیر گیاهی کرد؛ اما پروتئین موجود در شیربادام نیز به تقویت و حجم گیری ماهیچه های بدن کمک می کند و موجب چربی سوزی نیز می شود.

ارزش غذایی شیربادام

ارزش غذایی شیر بادام به ازای هر فنجان از آن (معادل ۲۴۰ میلی لیتر) به صورت زیر است:

  • انرژی: ۳۹.۳ کیلوکالری
  • پروتئین: ۱.۰۵ گرم
  • کربوهيدرات: ۳.۴۳ گرم
  • چربی: ۲.۵۲ گرم
  • فیبر: ۰.۵ گرم
  • کلسیم: ۳۷٪ نیاز روزانه
  • ویتامین ای: ۱۱۰٪ نیاز روزانه
  • پتاسیم: ۴٪ نیاز روزانه
  • ریبوفلاوین: ۲٪ نیاز روزانه
  • منیزیم: ۲٪ نیاز روزانه

طرز تهیه شیر بادام در خانه

با وجود اینکه خرید شیر بادام از فروشگاه، آسان تر است، اما با تهیه آن در خانه از طبیعی و سالم تر بودن آن مطمئن و از خواص شیربادام برای لاغری بهره مند خواهید شد. برای تهیه شیربادام تنها به دو ماده نیازمندیم: بادام و آب! ابتدا حدود یک دوم فنجان بادام خام را به مدت یک شب در آب بخیسانید؛ سپس پوست آن ها را جدا کنید.

حال بادام را با دو فنجان آب در مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا همه بادام ها خرد شوند. در انتها مایع را از یک صافی یا پارچه نخی نازک عبور دهید تا شیر یک دست و صافی حاصل شود. شما می توانید از این شیر در تهیه بستنی و اسموتی استفاده کنید و یا آن را به قهوه یا غلات صبحانه اضافه کنید.

برای خرید بادام درختی برای تهیه شیربادام به فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار اصل تبریز مراجعه کنید. (اصل تبریز شعبه دیگری ندارد)

سخن پایانی

در این مقاله درباره خواص شیربادام برای لاغری صحبت و نحوه اثر آن را بررسی کردیم. شیربادام یک گزینه گیاهی سبک و کم کالری است که برای لاغری مناسب است و برای افرادی که به لاکتوز آلرژی دارند نیز مناسب می باشد. دقت کنید که در کنار مصرف شیربادام برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. صرفا پیروی از یک رژیم غذایی به مدت طولانی موجب لاغری نمی شود و باید از انواع گروه های غذایی به میزان مناسب در رژیم خود استفاده و همراه با آن به طور منظم ورزش کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله خواص شیر بادام برای مردان را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *