آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

تاثیر انواع آجیل بر سلامتی پوست و مو در علم پزشکی، ثابت شده است. همه مغزیجات و آجیل ها دارای املاح معدنی و ویتامین هایی هستند که سبب درخشان شدن پوست و رشد بهتر و لطافت مو می‌شوند. همراه ما باشید تا خواص آجیل برای پوست و مو را برای شما برشمریم؛ تا به شما در خرید حضوری و خرید آجیل آنلاین کمک کرده باشیم.
فواید آجیل برای مو بسیار زیاد است

خواص آجیل برای پوست و مو بر کسی پوشیده نیست! این خوراکی های پرطرفدار، علاوه بر تاثیر مثبت در سلامتی بدن بسیار مقوی می باشد. آجیل حاوی پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر، املاح معدنی و… است که بر سلامتی پوست و مو، بسیار موثر هستند.

مصرف انواع آجیل، برای رشد وبرطرف کردن شکنندگی مو، ریزش آن و همچنین برای درخشان کردن و لطافت پوست ضروری می باشد. فواید آجیل برای پوست و مو، آنقدر زیاد است که پس از خواندن این مقاله تصمیم می گیرید، تا حتماً روزانه مقداری آجیل مصرف کنید؛ تا پوست سالم و شفاف و موهایی پرپشت و لطیف داشته باشید.

داشتن پوست و موی سالم، علاوه بر مراقبت هایی مانند استفاده از انواع ماسک، کرم و لوسیون، نیازمند رژیم غذایی مناسبی است که حاوی مواد مغذی و فیبر باشد؛ و از غذا و میان وعده های دارای چربی مضر و اشباع استفاده نشود.

پزشکان و متخصصین تغذیه، استفاده از آجیل ها را در رژیم مناسب برای سلامت پوست و مو به عنوان یک میان وعده مقوی و خوشمزه، پیشنهاد می دهند. در ادامه همراه ما باشید تا چندی از خواص آجیل برای پوست و مو را با هم برشمریم؛ تا به جای استفاده از دارو های شیمیایی از آجیل به عنوان یک داروی ارگانیک و طبیعی، استفاد کنید!

ویتامین ها و مواد مغذی موثر در سلامتی پوست و مو

از آن جایی که متوجه شدیم آجیل بر سلامت پوست و مو تاثیر گذار است؛ باید با ویتامین ها و مواد مغذی موثر بر سلامتی پوست و مو هایمان نیز، آشنا شویم تا آجیل های مناسب برای پوست و مو را پیدا کنیم. برای تقویت پوست و مو، بدن به چند ماده مهم و اساسی زیر نیازمند است:

روی یا Zinc

روی یکی از عناصر مهم در سلامت پوست و مو می باشد. چنانچه این عنصر در بدن کم باشد، سبب ریزش مو می شود؛ در واقع روی به عملکرد بهتر فولیکول های مو که وظیفه رشد و نگهداری مو را دارند؛ کمک می کند.

از خواص روی برای پوست، این که از ضایعات پوستی جلوگیری می کند و مانع زبری، خشکی و اگزمای پوست می شود؛ و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند. خواص آجیل برای پوست و مو از آن جایی مشخص می شود که بادام هندی، بادام درختی و بادام زمینی، حاوی این ماده اساسی برای سلامتی پوست و مو می باشند.

آهن

وجود آهن در بدن، سبب اکسیژن رسانی به بافت های مختلف از جمله پوست و ریشه موها می شود؛ همچنین آهن در عمل سنتز کلاژن، موثر است و مانع ریزش مو نیز می شود. تیرگی و فرورفتگی زیر چشم را برطرف می کند؛ و سبب می ‌شود تا پوستی بدون رنگ پریدگی و شاداب داشته باشید.

کمبود آهن در بدن، سبب لایه لایه شدن، شکنندگی و تشکیل ناخن های نازک می گردد. ای ویژگی ها تاثیر خواص آجیل برای پوست، مو و ناخن را به شما نشان می دهد.

مجموعه ویتامین های B

از جمله ویتامین های موثر در سلامت پوست، مو و ناخن، این ویتامین ها هستند. این ویتامین ها از سفید شدن مو جلوگیری می کنند و در بادام هندی موجود هستند. این ویتامین ها همچنین سبب جوانسازی پوست می‌شوند و از شکنندگی ناخن ها جلوگیری و با جوش های پوستی مبارزه می کنند. از جمله خواص آجیل برای پوست صورت و مو وجود این مجموعه ویتامین در بادام هندی، پسته، تخم آفتابگردان و تخم کدو می باشد.

ویتامین E

یکی از مهم ترین ویتامین ها برای پوست و مو ویتامین E می باشد. ریشه های مو با دریافت این ماده مغذی به حداکثر رشد خود، دست می یابند. کمبود ویتامین E سبب شکنندگی و ریزش مو می شود. از فواید این ویتامین برای پوست، جوانسازی و جلوگیری از بیماری های پوستی و پیری زود رس می باشد. از جمله فواید آجیل برای پوست و موها این است که مغز تخمه آفتابگردان، منبع غنی ای از این ویتامین است؛ البته ویتامین E در پسته و بادام نیز وجود دارد.

امگا ۳

امگا ۳، یکی از اسید های چرب مفید، برای بدن است که فواید زیادی برای بدن و همچنین پوست دارد. امگا ۳ از پوست در برابر اشعه مضر UV محافظت و از جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می کند. این اسید چرب، مانع قرمزی خارش و خشکی پوست می شود؛ در نتیجه علائم پسوریازیس و درماتیت اتوپیک را کاهش میدهد. مغز گردو، سرشار از امگا ۳ است و خود به تنهایی، نشان دهنده خواص آجیل برای پوست می باشد.

فواید آجیل برای مو بسیار زیاد است.
از فواید آجیل برای پوست داشتن امگا ۳ است؛ که از آن در برابر اشعه مضر UV محافظت و از جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می کند.

فواید آجیل برای پوست و مو

همانطور که در بالا اشاره کردیم انواع آجیل، تاثیر بسیار مثبتی بر روی سلامت پوست مو و ناخن دارند. حال به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین آجیل های مناسب برای پوست و مو می پردازیم:

گردو

گردو حاوی ماده مغذی سلنیوم می باشد؛ این ماده اساسی مانع از ریزش مو و کچلی می شود. اگر روزانه ۱۰ عدد گردو مصرف کنید، نیاز روزانه بدن شما به سلنیوم، تامین می شود. همانطور که گفتیم، گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ به عنوان ماده ه ای مغذی، برای قوی تر شدن مو است. گردو سبب سفت شدن بافت و منافذ پوست نیز، می گردد؛ جوش ها را درمان می کند و سبب نرمی و لطافت پوست می شود.

بادام

ناموجود
297,000 تومان - 990,000 تومان
297,000 تومان - 990,000 تومان
ناموجود
214,500 تومان - 715,000 تومان
152,100 تومان - 507,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
ناموجود
285,000 تومان - 950,000 تومان

با خوردن بادام به صورت مرتب، به مرور جوش و آکنه های صورت شما، کم رنگ تر می شود. این آجیل خوشمزه، حاوی مقادیر زیادی ویتامین E می ‌باشد. به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است، روند پیری پوست را کند می کند و سبب جوانسازی پوست می شود.

روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده پوست عالی، استفاده می شود. این روغن باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه و اگزما می شود و تیرگی و پف زیر چشم را، بهبود می بخشد. خواص بادام نمونه‌ای از فواید آجیل برای پوست و مو است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله خواص بادام درختی مراجعه کنید.

فندق

مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز فندق ایرانی شور
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
مغز فندق ایرانی بوداده بی نمک
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
187,500 تومان - 625,000 تومان

فندق حاوی مواد مغذی فراوانی است که سبب تقویت فولیکول ها، ریشه و پیاز مو می شود. این آجیل خوش طعم در لطافت و شادابی موی شما، موثر است و خوردن روزانه آن از خشکی مو جلوگیری می نماید. فندق همچنین، سبب افزایش رشد مو می شود. به دلیل این که سرشار از ویتامین E است، روند پیری زودرس را به تاخیر می اندازد و همچنین به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی نیز، عمل می کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله خواص فندق را مطالعه فرمایید.

پسته

ناموجود
پسته کله قوچی خام جعبه ترمه
826,300 تومان - 2,238,000 تومان
ناموجود
پسته کله قوچی شور جعبه ترمه
826,300 تومان - 2,238,000 تومان
ناموجود
پسته احمد آقای خام جعبه ترمه
700,000 تومان - 1,878,000 تومان
ناموجود
پسته احمد آقای شور جعبه ترمه
700,000 تومان - 1,878,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری بوداده بی نمک جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری خام جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری شور جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان
ناموجود
پسته احمدآقایی خام کادویی
879,000 تومان - 1,758,000 تومان

از خواص آجیل برای پوست، این است که پسته به دلیل وجود سلنیوم و ویتامین E التهاب را کاهش می دهد؛ در نتیجه باعث بهبود جوش و آکنه های پوستی می شود؛ همچنین سبب کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست می گردد. به دلیل وجود اسید های چرب در پسته، موی شما تقویت و رشد بیشتری خواهند داشت.

کمبود بیوتین در بدن باعث ریزش مو می گردد؛ ولی پسته به دلیل غنی بودن از بیوتین، مانع ریزش موی شما می شود. پسته سبب می ‌شود تا مو مرطوب تر شده و خاصیت ارتجاعی آن را، بهبود می بخشد.

بادام هندی

280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۲۵
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۵۰
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۳۳

بادام هندی حاوی مس و آهن است و مانع ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود. به دلیل وجود روی و سلنیوم در آن، سبب شفاف شدن پوست شما می ‌شود و جوش های صورتتان را از بین می برد. از فواید آجیل برای پوست، این است که بادام هندی به دلیل وجود ویتامین های گروه B، از ریزش و سفیدی موی شما جلوگیری می کند.

فواید آجیل برای پوست و مو زیاد است
با مصرف مغز تخمه آفتابگردان، پوستی نرم، سالم و درخشان خواهید داشت.

مغز تخمه آفتابگردان

این آجیل سرشار از ویتامین E می باشد؛ که از پوست شما در برابر آسیب های مختلف، مثل آفتاب سوختگی و اگزما مراقبت می کند. این آجیل خوشمزه و پرطرفدار، سرشار از عنصر مفید مس می باشد؛ که سبب تولید ملانین در بدن می شود و از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند.

با مصرف مغز تخمه آفتابگردان شما به خواص آجیل برای پوست، پی می برید زیرا با مصرف آن پوستی نرم، سالم و درخشان خواهید داشت.

حسن ختام

در این مقاله، درباره ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای پوست و مو صحبت کردیم و شش آجیل، برای سلامت پوست و مو معرفی کردیم. توانستیم شما را با فواید آجیل برای پوست و مو، آشنا کنیم. شما می توانید علاوه بر مراقبت های روتین پوست و مویتان، آجیل را به رژیم غذایی خود، اضافه نمایید.

خواص آجیل برای پوست صورت و مو به دلیل وجود منابع مغذی موجود در آن، می باشد. باید توجه کنید که مصرف بیش از اندازه آن ها برای سلامتی شما مضر است. از آجیل ها به اندازه مناسب استفاده کنید؛ تا هم پوست و موی شما و هم بدنتان از خواص آن بهره مند گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *