آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

آیا می دانستید مصرف برخی آجیل ها برای کم کاری تیروئید مفید می باشد؟ وجود ترکیباتی مانند ید و سلنیوم در برخی آجیل ها مانند پسته، گردو، بادام درختی و آجیل برزیلی، تاثیر زیادی بر درمان و پیشگیری مشکلات تیروئید دارد. برای آشنایی بیشتر با این مغزیجات و خرید آجیل با ما همراه باشید.
بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید چیست؟

بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید چیست؟ آیا مصرف آجیل بر مشکلات تیروئید تاثیر گذار است؟ اگر مبتلا به کم کاری تیروئید هستید، علاوه بر درمان دارویی، می‌ توانید از توصیه های طب سنتی استفاده کنید؛ و آجیل های موثر در درمان کم کاری تیروئید را استفاده نمایید. این آجیل ها عبارتند از پسته، گردو، آجیل برزیلی، فندق و بادام زمینی و بادام درختی که به علت دارا بودن ماده سلنیوم و ید، تاثیر شگرفی در درمان این مشکل دارند‌. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی مصرف این چند آجیل برای کم کاری تیروئید بپردازیم.

بادام درختی و کم کاری تیروئید

بادام درختی، دارای مواد مغذی از جمله ید، سلنیوم، منیزیم و روی می باشد که در درمان کم کاری تیروئید موثر هستند. این مغز بادام پر خاصیت، همچنین دارای ویتامین E است؛ که سبب کم شدن التهاب در بدن می شود و در درمان گواتر و کم کاری تیروئید موثر است. خوردن روزانه ۱۰ تا ۲۵ عدد بادام برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، بسیار مفید می باشد.

ناموجود
297,000 تومان - 990,000 تومان
297,000 تومان - 990,000 تومان
ناموجود
214,500 تومان - 715,000 تومان
152,100 تومان - 507,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
ناموجود
285,000 تومان - 950,000 تومان

بادام زمینی و تیروئید کم کار

یکی از سوالات رایجی که بسیاری از افراد درباره آجیل مناسب برای کم کاری تیروئید دارند، این است که آیا بادام زمینی برای تیروئید مضر است؟ در پاسخ باید گفت بله! در اصل، با وجود این که بادام زمینی خواص فراوانی برای بدن دارد، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند بر جذب ید تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است بیماران مبتلا به کم‌کاری تیروئید، تا حد امکان از این نوع آجیل استفاده نکنند. همچنین مصرف کره بادام زمینی نیز می‌تواند علائم کم کاری تیروئید در بیمار را تشدید نماید.

 

بادام از انواع بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید است.
با استفاده از برخی آجیل ها میتوانید کم کاری تیروئید خود را درمان کنید.

فندق و کم کاری تیروئید

یکی از مهم‌ترین ریز مغذی‌هایی که در مغز فندق به وفور یافت می‌شود، سلنیوم است که تاثیر ویژه‌ای بر عملکرد غده تیروئید دارد؛ درست مانند عنصر ید! در واقع، فندق را به دلیل وجود این ماده مغذی، می‌توان یک آجیل مناسب برای کم کاری تیروئید معرفی نمود. البته نه به این معنا که تنها با مصرف آن بتوان این بیماری را درمان کرد؛ بلکه استفاده از آن در کنار داروهای تخصصی پزشک، توصیه می‌شود. البته مقدار مصرف فندق و ترکیبات آن، باید حساب شده و به اندازه باشد؛ زیرا مصرف بیش از حد این نوع آجیل، می‌تواند عوارضی را برای فرد در پی داشته باشد.

گردو منبعی غنی و موثر بر کم کاری تیروئید

آزمایش های پزشکان، مشخص کرده است که تراکم سلنیوم در غده تیروئید، نسبت به سایر اعضای بدن بیشتر است. علاوه بر ید، این ماده با ارزش نقش مهمی در سنتز هورمون های موثر در متابولیسم بدن دارد. گردو منبع سرشار سلنیوم است و سبب تقویت عملکرد تیروئید می گردد. باید بدانید که کمبود سطح سلنیوم با بیماری گواتر یا تورم تیروئید در ارتباط است.

مغز گردو همچنین سبب کاهش التهاب در بدن می شود در نتیجه مصرف گردو به میزان مناسب، سبب کاهش التهاب غده تیروئید می گردد؛ البته اگر دچار عارضه کم کاری تیروئید هستید، باید به پزشک مراجعه کنید و از رژیم غذایی مخصوص برای درمان و همچنین استفاده از گردو در آن، مطلع شوید.

تاثیر پسته بر کم کاری تیروئید

ناموجود
پسته کله قوچی خام جعبه ترمه
826,300 تومان - 2,238,000 تومان
ناموجود
پسته کله قوچی شور جعبه ترمه
826,300 تومان - 2,238,000 تومان
ناموجود
پسته احمد آقای خام جعبه ترمه
700,000 تومان - 1,878,000 تومان
ناموجود
پسته احمد آقای شور جعبه ترمه
700,000 تومان - 1,878,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری بوداده بی نمک جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری خام جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان
ناموجود
پسته اکبری شور جعبه ترمه
820,000 تومان - 2,210,000 تومان
ناموجود
پسته احمدآقایی خام کادویی
879,000 تومان - 1,758,000 تومان

با توجه به اینکه با کم کاری تیروئید و علل و علائم آن آشنا شدیم، به معرفی بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید می پردازیم. همانطور که می دانید رژیم غذایی، تاثیر زیادی بر سلامت تیروئید دارد. در مورد خواص پسته به عنوان یک آجیل سرشار از منابع مغذی، زیاد شنیده ایم؛ اما تا به حال در مورد تاثیر آن بر روی تیروئید اطلاع داشته اید؟ این آجیل خوش طعم به دلیل دارا بودن ویتامین E و انواع آنتی اکسیدان ها به کاهش التهاب در بدن و در نتیجه کاهش التهاب غده تیروئید کمک می کند.

ید یکی از عناصر موثر در کم کاری تیروئید می باشد؛ با وجود اینکه پسته منبع غنی از ید نیست، اما مقدار ید موجود درآن آن قابل قبول است. شما می توانید در کنار منابع دارای ید و دارویی که پزشکتان تجویز کرده است، از پسته برای بالا بردن سطح ید در بدن خود استفاده کنید. پسته همچنین دارای مقادیر بالایی سلنیوم است؛ که بر کم کاری تیروئید ناشی از کمبود سلنیوم، تاثیر گذار است.

پسته یکی از انواه بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید می باشد.
از پسته برای بالا بردن سطح ید در بدن خود استفاده کنید.

 

آجیل برزیلی و خواص آن بر کم کاری تیروئید

آجیل برزیلی درخت بومی ای است که از درخت های جنگل آمازون در برزیل، بولیوی و پرو تولید و تهیه می شود. این آجیل منبع غنی فیبر، سلنیوم و پروتئین است. این آجیل دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی قلب و بهبود عملکرد مغز دارد و غنی ترین منبع سلنیوم و بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید است.

جالب است بدانید یک عدد آجیل برزیلی حاوی ۶۸ تا ۹۱ میکروگرم سلنیوم می باشد و در واقع خوردن یک دانه آجیل برزیلی میزان سلنیوم مورد نیاز روزانه بدن، که ۵۵ میکروگرم است را تامین می کند. این دانه مفید، همچنین خاصیت ضد التهابی دارد و به کاهش التهابات در بدن از جمله التهاب تیروئید، کمک می نماید. سلنیوم همچنین سبب افزایش باروری و درمان عفونت ها می شود و ضد سرطان و بیماری های قلبی می باشد.

دیگر خشکبار و مغزیجات برای تیروئید کم کار

غیر از مواردی که قبل‌تر نام بردیم، برخی دیگر از خشکبار و مغزها نیز در لیست آجیل مناسب برای کم کاری تیروئید قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

خرما و کم کاری تیروئید

مهم‌ترین ماده‌ای که می‌تواند عملکرد غده تیروئید را تنظیم نماید، ید است که این ماده، به وفور در خرما دیده می‌شود؛ بنابراین، با مصرف خرما می‌توانید به درمان کم کاری تیروئید کمک کنید!

انجیر و کم کاری تیروئید

انجیر خشک نیز از آن گروه مواد غذایی است که یک روش کمکی برای درمان بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، به حساب می‌آید. مواد معدنی موجود در انجیر خشک، به این افراد کمک می‌کند تا اثربخشی داروها را بیشتر کرده، و عوارض ناشی از کم کاری تیروئید به حداقل برسد.

کشمش و کم کاری تیروئید

کشمش نیز یک آجیل مناسب برای کم کاری تیروئید است؛ زیرا حجم بالایی از سلنیوم در این ماده غذایی وجود دارد، که به عملکرد هر چه بهتر غده تیروئید کمک می‌کند! مصرف روزانه تعداد کافی کشمش، علاوه بر بهبود کم کاری تیروئید، انرژی کافی را نیز در اختیار فرد قرار می‌دهد.

سوالات متداول

بادام هندی برای تیروئید کم کار ضرر دارد؟

خیر؛ اتفاقا سلنیوم موجود در بادام هندی، عملکرد غده تیروئید را تنظیم کرده و التهاب و کم کاری آن را برطرف می‌کند. و حتی برخی از پزشکان درمان کم کاری تیروئید با گردو را توصیه می کنند.

آیا گردو برای تیروئید ضرر دارد؟

خیر؛ گردو یک آجیل مناسب برای کم کاری تیروئید است که به دلیل سلنیوم فراوان، می‌تواند به درمان این اختلال کمک کند.

آیا کره بادام زمینی برای تیروئید مضر است؟

از آنجا که بادام زمینی به ید اجازه جذب کامل نمی‌دهد، بنابراین هم خود این آجیل، و هم کلیه ترکیبات ساخته شده از آن، برای کم کاری تیروئید مضر هستند.

آیا بادام زمینی برای تیروئید کم کار ضرر دارد؟

بله؛ زیرا این نوع آجیل، یک مانع برای جذب ید در بدن و غده تیروئید است، و همین موضوع، می‌تواند تاثیر منفی بر تیروئید کم کار بگذارد.

سخن پایانی

کم کاری تیروئید از جمله بیماری هایی است که اگر کنترل و درمان نشود، می تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد. در این مقاله ۴ آجیل مغذی و مناسب به عنوان بهترین آجیل برای کم کاری تیروئید را معرفی و خواص آن ها را بررسی کردیم. این آجیل ها دارای منابع ید و سلنیوم و ویتامین E هستند. برای استفاده بهتر از این آجیل ها، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید؛ زیرا ممکن است استفاده از هر کدام از آجیل ها، سبب تداخل دارویی شود.

4 پاسخ

  1. با خوندن این مطلب برای خرید پسته مشتاق تر شدم. از کجا میتونم پسته درجه یک تهیه کنم؟

  2. مقاله مفیدی بود! ممنون از شما .. تصمیم دارم خرید آجیل چهار مغز رو از فروشگاه شما انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *