آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

بادام درختی در بدنسازی و ساخت عضله موثر است؟ با خرید بادام درختی خام و استفاده از آن در میان وعده ها می توانید از خواص عضله سازی آن در بدنسازی استفاده کنید. مقادیر بالای پروتئین، کلسیم، منیزیم، روی و... بادام، آن را به آجیلی پرخاصیت برای بدنسازی تبدیل کرده است.

بادام درختی در بدنسازی و ساخت عضلات تاثیرگذار است. این خواص به علت سرشار بودن از پروتئین، ویتامین E، منیزیم، کلسیم، آهن، منگنز، پتاسیم و… است‌. برای مثال:

  • کلسیم موجب عملکرد مناسب بافت ماهیچه ای
  • آهن موجب اکسیژن رسانی به سلول های عضلانی
  • پروتئین سبب عضله سازی
  • ویتامین E برای ریکاوری عضلات

می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی خواص بادام زمینی در بدنسازی بپردازیم.

پروتئین بادام درختی در بدنسازی

یکی از مهم ترین مواد مغذی در بدنسازی پروتئین می باشد. نقش پروتئین در بدنسازی پیشگیری از تحلیل عضلات، ساخت عضلات جدید و حفظ عضلات قبلی می باشد.

علاوه بر این، مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم، رشد عضلات، کنترل اشتها و ترمیم ریز آسیب ها کمک می کند. بادام سرشار از این ماده مغذی مهم است. هر ۱۰۰ گرم بادام خام حاوی ۲۱.۶۷ گرم پروتئین می باشد.

فواید بادام درختی در بدنسازی با اسیدهای چرب سالم (غیر اشباع)

استفاده از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب سالم در بدنسازی بسیار موثر است. یکی از خواص بادام درختی در بدنسازی داشتن این مواد مغذی می باشد. اسیدهای چرب سالم موجب کاهش وزن و چربی سوزی می شوند. البته به شرطی که کالری بیشتری نسبت به کالری روزانه خود مصرف نکنید.

استفاده از رژیم های غذایی کم چرب، موجب خشکی پوست و سطح انرژی پایین در بدنسازان می شود. اما بادام نقطه مقابل این علائم است! یکی از فواید بادام درختی در بدنسازی این است که هر ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۴۹.۴۲ گرم چربی می باشد که تنها ۳.۷ گرم آن چربی اشباع یا مضر می باشد.

فواید آهن بادام درختی در بدنسازی

یکی از فواید بادام درختی برای بدنسازی غنی بودن آن از عنصر مهم آهن است. آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن در خون ایفا می کند و در تامین انرژی مورد نیاز در طول فعالیت های ورزشی موثر است.

کمبود آهن، موجب کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن می شود که در انجام صحیح حرکات ورزشی و بدنسازی مشکل ایجاد می کند و موجب احساس خستگی و بی حوصلگی در بدنسازان خواهد شد. هر ۱۰۰ گرم بادام حاوی ۳.۷۲ میلی گرم آهن می باشد.

برای دریافت کد تخفیف در مناسبت های مختلف شماره خود را وارد نمایید

ویتامین E و افزایش سرعت ریکاوری عضلات

ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم است. آنتی اکسیدان ها موجب کاهش مقدار آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد در بدن می شوند. وجود رادیکال های آزاد در بدن موجب اختلال در رشد عضلات و ریکاوری، ضعف در عملکرد و ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود.

با خوردن این ویتامین سرعت رشد عضلات و ریکاوری افزایش پیدا می کند و موجب خون رسانی بهتر به عضلات می شود. هر ۱۰۰ گرم بادام حاوی ۲۶.۲ میلی گرم ویتامین E می باشد. یکی از خواص بادام در بدنسازی در هر ۱۰۰ گرم تامین ۱۷۵٪ نیاز روزانه بدن به این ویتامین می باشد.

بادام درختی در بدنسازی دارای فواید بسیاری است.
ویتامین E سرعت رشد عضلات و ریکاوری افزایش می دهد و موجب خون رسانی بهتر به عضلات می شود.

کلسیم بادام و استحکام استخوان ها

کلسیم یکی از عناصر ضروری برای بدنسازان می باشد. بادام یکی از منابع عالی کلسیم است که در هر ۱۰۰ گرم آن، ۲۷۰ میلی گرم از این عنصر وجود دارد. کلسیم بادام در بدنسازی موجب افزایش تراکم و بازسازی استخوان می شود.

وجود کلسیم برای انقباض عضلات و حرکت بدن ضروری است. علاوه بر این کلسیم موجب کاهش علائم هیپوکلیسمی مثل سوزن سوزن شدن انگشتان، گرفتگی عضلات، آریتمی قلب و تشنج می شود.

روی موجود در بادام درختی ماده معدنی انرژی زا

یکی از فواید بادام درختی در بدنسازی حاوی روی است. زینک یا روی یک عنصر مهم در بدنسازی می باشد که در تولید و ترشح هورمون رشد و تستوسترون دخالت مستقیم دارد. با مصرف روی سطح تستوسترون در مردان افزایش می یابد.

علاوه بر این محیط هورمونی مناسبی را در جهت رشد عضلات با استفاده از تمرینات ورزشی ایجاد می کند. روی موجب ریکاوری بهتر عضلات بدن می شود که هر ۱۰۰ گرم بادام دارای ۳.۰۸ میلی گرم از این عنصر می باشد.

منیزیم بادام کاهش دهنده گرفتگی عضلات

منیزیم یکی دیگر از عناصر مهم در بدنسازی می باشد. این عنصر یکی از پرکاربردترین و معروف ترین مواد معدنی مهم در میان بدنسازان است. وجود منیزیم برای تبدیل قند به انرژی و تولید انرژی سلولی ضروری است. همچنین در سنتز پروتئین و بهبود عملکرد سیستم عصبی نیز نقش مهمی دارد.

منیزیم بادام درختی در بدنسازی در انقباض عضلات و کاهش درد و گرفتگی ماهیچه ها موثر است و سبب بهبود عملکرد ورزشکاران می شود. هر ۱۰۰ گرم بادام حاوی ۲۶۸ میلی گرم منیزیم است.

بادام و مقادیر بالای فسفر در آن

مقدار فسفر موجود در هر ۱۰۰ گرم بادام ۴۸۴ میلی گرم است. این عنصر برای انقباض عضلات و فعالیت های عصبی ضروریست و در ترکیبات انرژی زای بدن مثل ADP، ATO و بافر قرار دارد.

کمبود این ماده معدنی در بدن منجر به بروز علائمی مانند خستگی، درد استخوان و قدرت عضلانی کم می شود و در نهایت موجب کاهش حجم عضلات و کاهش سطح انرژی خواهد شد.

بادام درختی منبع عالی پتاسیم

عنصر پتاسیم موجود در بادام برای انقباض عضلات ضروریست. این عنصر از کاهش قدرت عضلانی و از دست دادن عضلات جلوگیری می کند. پتاسیم از اسیدی شدن متابولیک که منجر به کاهش توده عضلانی می شود؛ جلوگیری می کند. علائم کمبود کلسیم در بدن شامل موارد زیر می باشد:

  • ضعف و خستگی
  • درد و گرفتگی عضلات
  • تنفس دشوار
  • تغییر خلق و خو
  • خشکی عضلات

هر ۱۰۰ گرم بادام درختی، حاوی ۷۰۵ میلی گرم پتاسیم است که ۱۵٪ نیاز روزانه بدن به آن را تامین می کند.

بادام درختی در بدنسازی دارای فواید بسیاری است.
یکی از خواص بادام درختی در بدنسازی داشتن عنصر پتاسیم است که از کاهش قدرت عضلانی جلوگیری می کند.

بهترین زمان مصرف بادام درختی در بدنسازی چه هنگامی است؟

بهترین زمان مصرف بادام در بدنسازی صبح در کنار صبحانه یا ناشتا و بین وعده های غذایی به عنوان میان وعده می باشد‌. البته اگر رژیم خاصی را در دوره بدنسازی خود رعایت می کنید، برای زمان مصرف آن بهتر است با مشاور تغذیه یا مربی خود مشورت کنید.

مقدار مصرف بادام درختی برای بدنسازی چقدر می باشد؟

پزشکان مصرف یک اونس بادام یعنی ۲۸ گرم و یا ۲۳ عدد بادام خام را توصیه می کنند. این مقدار بادام در کاهش وزن و عضله سازی بدنسازان موثر است. خوردن بادام موجب احساس سیری و عدم تمایل به مصرف کالری بیشتر می شود.

مواد مغذی در هر 100 گرم بادام درختی

 کالری   579
 پروتئین  21.67 گرم
 چربی  49.42 گرم
 کلسیم  270 میلی‌گرم
 آهن  3.72 میلی‌گرم
 منیزیم  268 میلی‌گرم
 پتاسیم  705 میلی‌گرم

جمع بندی

یکی از مواد غذایی مهمی که هر بدنساز باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهد بادام می باشد. خواص بادام درختی در بدنسازی به علت وجود مواد مغذی است که در طول مقاله به آن ها اشاره کردیم.

شما می توانید از بادام در اشکال مختلفی مثل نوع خام، شیر بادام، سالاد و یا به همراه ماست یونانی استفاده کنید و از فواید آن برای بدنسازی بهره مند شوید. برای خرید بادام درختی می توانید به فروشگاه اینترنتی اصل تبریز مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در باره خواص انواع آجیل در بدنسازی، مقاله بهترین آجیل برای بدنسازی را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *