آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

سوغات تبریز را از کجا بخریم؟ آیا این سوغاتی ها خارج از تبریز دسترس هستند؟ برای خرید آجیل و سایر سوغاتی های خوشمزه این شهر زیبا، حتما نباید به تبریز سفر کرد؛ بلکه می توان آن را از تهران به صورت آنلاین با بالاترین کیفیت، خریداری کرد. با ما همراه باشید تا سوغات شهر تبریز را بشناسیم
سوغات تبریز را از کجا بخریم؟

شهر تبریز یکی از شهرهای توریستی ایران است که سوغات آن به دو دسته خوراکی و صنایع دستی تقسیم می شود. در این مقاله درباره تعدادی از سوغات متنوع تبریز مثل نوقا، شیرینی نخودچی، سماق و… صحبت می کنیم و برای تهیه آن، شما را به خرید از فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار اصل تبریز دعوت می کنیم.

سوغات تبریز را از کجا بخریم؟

محصولات شهر تبریز، آن قدر خوشمزه است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد؛ اما گاهی اوقات افراد به دلیل مشغله های زندگی نمی توانند به این شهر سفر کنند. یکی از بهترین راه ها برای تهیه این محصولات، خرید سوغات تبریز در تهران و به صورت آنلاین است که در هر نقطه از ایران، می توانید انواع مختلف آن مثل نوقا، بستنی خشک یا اریس، باسلوق گردویی و… را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

شیرینی های این شهر، تنوع بالایی دارد به طوری که از این شهر به عنوان پایتخت قنادی ایران یاد می شود. اگر قصد دارید برای دوستان، آشنایان و عزیزان خود انواع این شیرینی ها مثل نوقا، اریس، لوز، حلوا زنجبیلی و باسلوق تهیه کنید به فروشگاه اینترنتی اصل تبریز مراجعه کنید. فروشگاه ما تمامی این سوغات را گرد هم جمع کرده است تا تهیه آن برای شما به راحتی صورت بگیرد. با ما همراه باشید تا این محصولات را به شما معرفی کنیم.

فروشگاه ما ارائه دهنده انواع سوغات تبریز در تنوع زیر می باشد:

نوقا (لوکا)

نوقای تبریز یکی از لذیذترین و اصیل ترین شیرینی ها و سوغات تبریز است که با نام لوکا نیز شناخته می شود. این شیرینی بافت نرم و کشسانی دارد که در نگاه اول با گز اصفهان اشتباه گرفته می شود. این شیرینی خوشمزه از عسل یا شکر، سفیده تخم مرغ و آجیل تهیه شده است.

شیرینی نوقا در انواع مختلفی مثل ساده، وانیلی، پسته ای، گردویی، شکلاتی و آجیلی تهیه می شود که نوقای گردویی یکی از بهترین نوع نوقا در تبریز می باشد. این شیرینی به دلیل ماندگاری بالا، طعم مناسب و قیمت پایین بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. نوقا در تبریز جایگاه ویژه ای دارد و در اعیاد به خصوص عید نوروز استفاده می شود.

شیرینی اریس

این شیرینی یکی از خوشمزه ترین سوغات تبریز است که به آن اریس، سوت شیرینی سی یا ریس هم می گویند. این شیرینی را به عنوان جایگزینی برای قند به همراه چای استفاده می کنند. اریس از شیر، شکر و کره تشکیل شده و به صورت مستطیل های کوچک برش داده، تهیه می شود. فروشگاه اینترنتی اصل تبریز ارائه دهنده انواع اریس کره ای، اریس فله و اریس پسته ای می باشد.

سوغات تبریز را از کجا بخریم؟
اریس از شیر، شکر و کره تشکیل شده و به صورت مستطیل های کوچک برش داده، تهیه می شود.

سوهان کنجدی تبریز

شیرینی یا سوهان کنجدی، یکی از دل چسب ترین و خوشمزه ترین شیرینی های تبریز است که در مهمانی ها و اعیاد استفاده می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده سوهان کنجدی، کنجد و شکر است. این شیرینی به دلیل داشتن کنجد، دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است.

باسلوق گردویی

راحت الحلقوم یا باسلوق گردویی، یکی از سوغاتی های خوشمزه و مقوی تبریز است که در عید نوروز و شب یلدا مصرف می گردد. این شیرینی حالت ژله مانندی داشته و از نشاسته، شکر، گلاب، آب، کره، پودر ژلاتین، پودر نارگیل و مغز گردو تشکیل می شود. این شیرینی را می توانید در کنار چای مصرف کنید.

حلوای زنجبیلی

حلوای زنجبیلی یکی از سوغات تبریز است که در شهرهای آذری زبان از آن به عنوان شیرینی در کنار چای مصرف می کنند. این حلوا بسیار نرم و لطیف می باشد و به محض قرار دادن در دهان آب می شود. مواد تشکیل دهنده آن آرد گندم، پودر قند، کره و روغن جامد، گردو یا بادام خرد شده، پودر زنجبیل و پودر هل می باشد. به دلیل داشتن زنجبیل، طبیعتی گرم و مقوی داشته و ضد نفخ و تقویت کننده معده می باشد.

سماق تبریز

این ادویه جذاب از درختچه های کوچکی با همین نام به دست می آید و عطر طعم ملایم و ترش و رنگ قرمزی دارد. از خواص سماق تبریز می توان به کنترل و تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول خون، درمان پوکی استخوان، درمان درد عضلات، درمان آسم و اسهال و…اشاره کرد. این سوغات شهر تبریز دارای مقادیر مناسب ویتامین C و آنتی اکسیدان است که برای سلامتی بدن بسیار موثر است.

لوز زعفرانی تبریز

یکی از سوغات خوشمزه تبریز لوز تبریزی است که همتای آن در شهر یزد نیز یافت می شود. روش طبخ لوز تبریزی با لوز یزدی کاملا متفاوت است. این شیرینی دل چسب از مقدار فراوان زعفران، پود قند، پودر بادام، کرم کارتا، آب و مغز پسته تشکیل می شود. برای تهیه لوز تبریزی به فر نیاز نیست ودر بیشتر مجالس دیده می شود.

شیرینی نخودچی تبریز

این شیرینی اصیل و دل چسب از لحاظ کیفیت زبانزد است و بیشتر در عید نوروز و شب یلدا مورد استفاده واقع می شود. مواد تشکیل دهنده این شیرینی آرد نخودچی، شکر، هل و روغن صاف یا کره می باشد. شما می توانید این سوغات تبریز را از فروشگاه اصل تبریز تهیه کنید.

سوغات تبریز را از کجا بخریم؟
سوغات تبریز را از کجا بخریم؟ می توانید به وبسایت اصل تبریز مراجعه کنید و شیرینی نخودچی را به عنوان یکی از سوغات این شهر خریداری نمایید.

آجیل

یکی از سوغات معروف و پرطرفدار تبریز آجیل می باشد که از لحاظ کیفیت و تازگی بی نظیر است. سرانه مصرف محصولاتی مثل آجیل در تبریز بسیار بالاست و در اکثر اعیاد، مجالس و مراسمات استفاده می شود. جالب است بدانید یکی از سنت های شهر تبریز برای تازه عروس ها این است که در شب یلدا و عید نوروز آجیل و انواع هدایا را به خانه عروس می فرستند.

برای خرید اینترنتی آجیل و خشکبار به سایت اصل تبریز مراجعه کنید‌.

جمع بندی

در این مقاله به پرسش سوغات تبریز را از کجا بخریم؟ پاسخ دادیم و تعدادی از سوغات خوراکی معروف شهر زیبای تبریز را بررسی کردیم. شما با سفر به تبریز می توانید این خوراکی و شیرینی های خوشمزه را تهیه کنید اما اگر به هر دلیلی نتوانستید به آن جا سفر کنید، اصل تبریز در خدمت شماست تا سوغات تبریز را در کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت به دست شما برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *