آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

آجیل هندی از کجا بخرم؟ محتویات این آجیل چیست؟ آجیل هندی دارای چه خواصی است؟ آیا خرید آجیل آنلاین هندی امکان پذیر است؟ ممکن است این سوالات برای همه افرادی که درمورد این آجیل شنیده اند و قصد خرید آن را دارند پیش بیاید؛ در این مقاله به این سوال ها پاسخ خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

آجیل هندی از کجا بخرم؟ در ابتدا باید با این آجیل و ترکیبات آن آشنا شویم. آجیل هندی یکی از میان وعده های هندی است که با نام های بومی مثل چیودا، چاناچور و چودو شناخته می شود. برای تهیه این آجیل، ادویه های مختلف هندی و بومی استفاده می شود که یکی از آن ها ادویه ویژه ای با نام پودر سامبار یا آسافوتیدا است. در این مقاله به بررسی محتویات این آجیل و خواص آن می پردازیم و شما را به خرید از فروشگاهمان دعوت خواهیم کرد.

آجیل هندی از چه ترکیباتی تشکیل می شود؟

در آجیل هندی از مواد خشک طبیعی و ادویه استفاده شده است که شامل نخود معمولی، بادام زمینی، نخود فرنگی، دال عدس بو داده، ذرت، برنج بو داده، آرد نخود (رشته های ریز موجود در آجیل)، روغن نباتی و باقالی می باشد که هر کدام دارای طعم و مزه متفاوت و خاصی هستند. تمامی این مواد با ترکیبی از ادویه جاتی مثل دانه خردل و گشنیز و نمک، ترکیب و طعم دار می شوند و به عنوان یک میان وعده خوشمزه، مصرف می شوند.

رشته های خوشمزه و ترد آجیل هندی از ترکیب آرد نخودچی با زیره سبز، زردچوبه، فلفل قرمز، بیکینگ پودر، تخم گشنیز سابیده شده، نمک و آب تشکیل می شود. این رشته ها زیر دندان حس خوبی داشته و بسیار ریز هستند. روند تولید آن ها بسیار سخت می باشد که پس از تهیه مخلوط غلیظی از مواد تشکیل دهنده رشته، آن را از ظرفی سوراخ دار عبور می دهند و سرخ می کنند.

آجیل هندی از کجا بخرم؟
آجیل هندی شامل نخود معمولی، بادام زمینی، نخود فرنگی، دال عدس بو داده، ذرت، برنج بو داده، آرد نخود، روغن نباتی و باقالی می باشد.

آجیل هندی از کجا بخرم؟

آجیل هندی به دلیل طعم جدید و متفاوت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و از کودکان تا بزرگسالان، علاقمند به مصرف آن می باشند. این آجیل یکی از گزینه های جذاب برای پذیرایی از مهمانان شما می باشد. این آجیل ممکن است در دسترس شما نباشد یا وقت کافی برای مراجعه حضوری به فروشگاه های آجیل و خشکبار نداشته باشید.

برای خرید آجیل هندی می توانید به سایت های فروش آجیل آنلاین مثل فروشگاه اصل تبریز مراجعه کنید و آن را در این فروشگاه در وزن های مختلف ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۵۰ گرمی و یک کیلوگرمی، به صورت بسته بندی شده و با بالاترین کیفیت، تهیه کنید و در مجالس و مهمانی ها یا در کنار خانواده به عنوان میان وعده سرو کنید.

همچنین برای خرید آجیل مخلوط یا آجیل چهار مغز کلیک کنید.

خواص آجیل هندی

  • باقالی موجود در آجیل هندی، غنی از پروتئین است و سبب تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن می شود. ترکیبات موجود در باقالی از پوکی استخوان جلوگیری می کنند و مقوی قلب می باشند.
  • بادام زمینی به کار برده شده در آجیل هندی، غنی از مواد مغذی مثل پروتئین، کلسیم، آنتی اکسیدان، کربوهیدرات، اسیدهای چرب و… است که برای سلامت بدن بسیار موثر می باشند. منیزیم موجود در این آجیل، سبب خونرسانی بهتر در بافت های مختلف بدن خواهد شد. بادام زمینی سبب تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت نوع دو می شود.
  • آجیل هندی حاوی نخود فرنگی است که غنی از کلسیم بوده و بر استحکام و سلامت استخوان ها بسیار موثر است. فیبر فراوان موجود در نخود فرنگی، سبب ایجاد احساس سیری کاذب و مانع از پرخوری می شود. نخود فرنگی به دلیل غنی بودن از پروتئین، برای قلب مفید است و سبب کاهش کلسترول خون می شود.
  • ذرت موجود در آجیل هندی، غنی از منیزیم، فسفر، منگنز، زینک و مس است. این غله مغذی، حاوی آنتی اکسیدان های مفید لوتئین و زیگانتین است که در سلامت چشم، بسیار موثر هستند. ذرت از بیماری دیورتیکولی که یک بیماری روده ای است پیشگیری می کند و در درمان یبوست و بواسیر موثر است.
  • دال عدس یکی از اجزای آجیل هندی است که به دلیل انرژی زیاد یک غذای کامل محسوب می‌شود. جالب است بدانید که پروتئین موجود در دال عدس با پروتئین گوشت گاو برابر می باشد. به دلیل غنی بودن این دانه از فیبر، مانع افزایش قند خون پس از غذا می شود.
آجیل هندی از کجا بخرم؟
آجیل هندی حاوی نخود فرنگی است که غنی از کلسیم بوده و بر استحکام و سلامت استخوان ها بسیار موثر است.

برای خرید آجیل هندی کلیک کنید.

شرایط نگهداری آجیل هندی

انواع آجیل، برای حفظ کیفیت باید در مکان خشک، خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. برای نگهداری طولانی مدت باید در ظروف در بسته و عایق هوا قرار بگیرند و در یخچال نگهداری شوند. این آجیل ماندگاری زیادی داشته و تا زمانی که طعم کهنه بودن نداشته باشد، قابل استفاده است.

سخن پایانی

در این مقاله به پرسش آجیل هندی از کجا بخرم؟ پاسخ دادیم و درباره خواص آجیل هندی و محتویات آن صحبت کردیم. توجه کنید که این آجیل را نمی توان به جای خشکباری مثل پسته، بادام و سایر مغزیجات استفاده کرد زیرا خاصیت آجیل هندی نسبت به آن ها بسیار کمتر است و فقط به عنوان یکی از تنقلات استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *