آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟ با خرید بادام زمینی روکش دار و مصرف آن به عنوان جایگزینی برای بادام زمینی خام، می توانید یک میان وعده سالم و پر خاصیت داشته باشید. این آجیل خوشمزه از نظر کالری با بادام زمینی خام تفاوت چندانی ندارد و خواص آن را در خود حفظ کرده است. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟

آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بادام زمینی روکش دار از بادام زمینی خام تشکیل شده که پوششی از آرد نخودچی یا آرد گندم، به همراه ادویه های مختلف و طعم دهنده اصلی مثل پودر پیاز و جعفری، فلفل و سرکه آن را احاطه کرده است. در نتیجه تفاوت چندانی از لحاظ ارزش غذایی و کالری با نوع خام آن ندارد. بنابراین اگر به اندازه مصرف شود خواص لاغر کنندگی دارد و زیاده روی در مصرف آن موجب چاقی می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره ارزش غذایی این آجیل خوشمزه ابتدا مواد مغذی موجود در آن را بررسی می کنیم:

ارزش غذایی هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی

  • انرژی: ۵۶۷ کیلوکالری
  • چربی کل: ۴۹ گرم ( چربی اشباع یا ناسالم: ۷ گرم)
  • کربوهیدرات کل: ۱۶ گرم (فیبر خوراکی: ۹ گرم، قند: ۴ گرم)
  • پروتئین: ۲۶ گرم
  • پتاسیم: ۷۰۵ میلی گرم
  • کلسیم: ۹۲ میلی گرم
  • منیزیم: ۱۶۸ میلی گرم

بادام زمینی روکش دار چگونه باعث لاغری می شود؟

همانطور که می دانید، هر ماده غذایی زمانی برای بدن اثر بخش و دارای خاصیت است که از آن به اندازه مناسب مصرف شود.‌ با وجود کالری بالای بادام زمینی مصرف به اندازه و مناسب آن ممکن است به لاغری کمک کند. البته این خوراکی خوشمزه برای افراد کم تحرک مناسب نیست؛ زیرا به دلیل داشتن کالری و فیبر بالا منجر به اضافه وزن و چاقی در آن ها می شود. حال با هم به بررسی تاثیر بادام زمینی بر لاغری می پردازیم.

ناموجود
48,000 تومان - 160,000 تومان
87,500 تومان - 175,000 تومان
۵٫۰۰
ناموجود
52,500 تومان - 175,000 تومان
۵٫۰۰

1. بادام زمینی موجب احساس سیری می شود

بادام زمینی سرشار از فیبر خوراکی، پروتئین و چربی های سالم است که این مواد در معده دیر هضم می شوند و مدت زمان طولانی تری در معده باقی می مانند؛ درنتیجه موجب احساس سیری در شخص می شوند. احساس سیری به شما کمک می کند تا کالری کمتری در وعده ها و میان وعده های خود مصرف کنید که این امر در طولانی مدت منجر به کاهش وزن می شود. فیبر موجود در بادام زمینی جذب آب بدن را افزایش می دهد و تا مدت ها احساس گرسنگی نخواهید داشت.

جالب است بدانید آهسته جویدن نیز در ایجاد احساس سیری موثر است. بادام زمینی و روکش آن به دلیل سفت بودن، نسبت به سایر آجیل ها در مدت زمان طولانی تری جویده می شود و کندی سرعت جویدن، این فرصت را به بدن می دهد تا سیگنال سیری را در زمان مناسب ارسال نماید.

علاوه بر این با آرام جویدن مواد غذایی، سطح هورمون های روده که به گرسنگی و سیری مربوط می شود بهبود یافته و سبب می شود تا با مصرف میزان اندکی بادام زمینی، احساس سیری کنید.

آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟
فیبر موجود در بادام زمینی جذب آب بدن را افزایش می دهد و تا مدت ها احساس گرسنگی نخواهید داشت.

2. بادام زمینی منبع غنی از چربی های سالم است

بر خلاف تصور همه چربی ها برای بدن مضر نیستند و باید در رژیم غذایی افراد قرار بگیرند. بدن برای تامین انرژی خود، به چربی ها نیازمند است. مصرف بیش از حد هر نوع چربی چاق کننده است اما مصرف متعادل چربی های سالم یا غیر اشباع می تواند منجر به کاهش وزن شود. بادام زمینی یکی از منابع مهم چربی های سالم است.

این کمی عجیب به نظر می رسد اما خوردن مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع منجر به چربی سوزی می شود! علاوه بر این، چربی های سالم سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون را تنظیم می کنند و چربی های بد خون را کاهش می دهند.

3. مصرف بادام زمینی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود

در پاسخ به سوال آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟ باید گفت، با خوردن بادام زمینی متابولیسم یا سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و بدن برای تامین انرژی لازم برای هضم آن، از چربی های مازاد بدن استفاده می کند. هر نوع از مواد غذایی که سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود؛ لاغر کننده است. این تاثیر بادام زمینی را اثر ترموژنیک می نامند که به نظر می رسد علت آن به محتوای پروتئین بادام زمینی ارتباط دارد.

هضم پروتئین ها نسبت به کربوهیدرات نیازمند انرژی بیشتری است. داد همه بدنسازان و ورزشکاران از بادام زمینی به عنوان یک منبع پروتئین استفاده می کنند. پروتئین بالای این دانه گیاهی، نقش بسیار مهمی در چربی سوزی بدن و افزایش حجم عضلات و ماهیچه های بدن دارد.

آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟
در پاسخ به سوال آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟ باید گفت، با خوردن بادام زمینی متابولیسم یا سوخت و ساز بدن افزایش می یابد.

4. مصرف بادام زمینی از یبوست جلوگیری می کند

یکی از عوامل موثر بر چاقی و اضافه وزن در دراز مدت، یبوست می باشد.‌ بادام زمینی یک منبع غنی از فیبر است که در هضم بهتر غذا و سلامت دستگاه گوارش موثر است. فیبر منجر به بهبود عملکرد روده ها شده و عمل دفع را آسان می کند. در واقع این ماده غذایی سبب تشدید حرکات روده می شود. این حرکات محتویات درون آن را نرم می کند و یبوست کاهش می یابد. علاوه بر این، بادام زمینی یک دانه روغنی است که مصرف آن موجب لغزنده شده سطح روده و دفع راحت تر می شود.

جمع بندی

در این مقاله به پرسش آیا بادام زمینی روکش دار چاق می کند؟ ۴ پاسخ مناسب ارائه دادیم. کاری بادام زمینی روکش دار به دلیل داشتن مواد افزودنی، کمی بیشتر است و باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کرد؛ زیرا زیاده روی در مصرف این محصول، قطعا چاق کننده است. لازمه استفاده حداکثری از خواص بادام زمینی روکش دار برای لاغری این است که برای جلوگیری از پرخوری، آن را در میان وعده های خود تقسیم کرده و از نمونه کم نمک آن استفاده نمایید.

در میان وعده های خود علاوه بر بادام زمینی روکش دار، از میوه و سبزیجات استفاده کنید تا میان وعده متعادلی داشته باشید و با عدم تاکید بر یک نوع خوراکی، از خواص سایر مواد غذایی بهره مند شوید. برای خرید بادام زمینی در انواع مختلف، می توانید به وبسایت اصل تبریز مراجعه کنید. دقت کنید که اصل تبریز شعبه دیگری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *