آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

بهترین آجیل برای کم خونی پسته، فندق، بادام درختی، بادام هندی، گردو، بادام زمینی و‌کشمش می باشند. اگر از مشکل کم خونی رنج می برید، می توانید به خرید آجیل آنلاین از سایت ما بپردازید تا با مصرف آن، کم خونی ناشی از فقر آهن را برطرف نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی خواص این آجیل ها در بهبود کم خونی بپردازیم.
بهترین آجیل برای کم خونی کدام است؟

بهترین آجیل برای کم خونی کدام است؟ آیا با خوردن آجیل میتوان کم خونی را برطرف کرد؟ آجیل و مغزیجات به دلیل اینکه منبع مواد مغذی، املاح معدنی، انواع پروتئین ها و ویتامین ها هستند، برای سلامت افراد و پیشگیری از بیماری های مختلف، مفید می باشند. یکی از راه های درمان کم خونی فقر آهن، مصرف روزانه آجیل می باشد و شما با استفاده از مغز آجیل های خون ساز، می توانید کم خونی خود را درمان کنید. در ادامه قصد داریم انواع آجیل های دارای آهن و خون ساز مثل پسته، بادام هندی، گردو و… را برای درمان کم خونی به شما معرفی نماییم و نحوه مصرف آن ها را بیان کنیم.

کدام آجیل برای کم خونی خوب است؟

مغز ها و دانه های زیادی وجود دارند که منبع بسیار خوب آهن هستند و با مصرف روزانه آن ها می توان کم خونی ناشی از کمبود یا فقر آهن را درمان کرد. آجیل های خون ساز، سرشار از ویتامین B12، آهن و انواع ویتامین ها می باشند و شما با جایگزین کردن آن ها در رژیم غذایی خود به جای خوراکی های ناسالم می ‌توانید سلامتی خود را تضمین کنید و انرژی خود را در طول روز بالا ببرید.  در ادامه به بررسی ۷ آجیل خون ساز می پردازیم:

1. پسته یک آجیل برای کم خونی

این دانه خوراکی بهترین آجیل برای کم خونی است و سرشار از منابع مختلف چربی های غیر اشباع ، فیبر، آهن، ویتامین B1، B3، E، پتاسیم، کلسیم و فسفر می باشد و به گردش بهتر جریان خون و بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق کمک می نماید. پسته سبب افزایش تولید هموگلوبین در خون می شود و برای افراد گیاه خوار پروتئین مناسبی برای جایگزین کردن با پروتئین حیوانی می باشد.

برای خرید پسته کلیک کنید

جالب است بدانید وجود ویتامین B6 در این دانه، به حمل اکسیژن توسط خون کمک می کند؛ در نتیجه مصرف آن اکسیژن خون و در نهایت هموگلوبین را افزایش می دهد. باید بدانید مصرف روزانه ۳۰ گرم یعنی حدود ۳۵ عدد پسته برای هر فرد ضروری است؛ البته این مقدار برای افرادی  در نظر گرفته شده که از لحاظ جسمی کاملاً سالم می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خواص پسته خام برای کم خونی، پیشنهاد می کنیم این مقاله از اصل تبریز را حتما بخوانید.

یکی از انواع بهترین آجیل برای کم خونی پسته است.
پسته سرشار از منابع مختلف چربی های غیر اشباع ، فیبر، آهن، ویتامین B1، B3، E، پتاسیم، کلسیم و فسفر می باشد.

 

2. بادام هندی بهترین آجیل برای کم خونی

280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۲۵
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۵۰
280,500 تومان - 935,000 تومان
۴٫۳۳

یکی از پرطرفدارترین آجیل های خون ساز، بادام هندی می باشد؛ که دارای طیف وسیعی از مواد مغذی و ویتامین های مختلف، مانند مس، آهن، زینک، کلسیم، امگا ۳، امگا ۶، پروتئین و فیبر است. مصرف روزانه این دانه مغذی به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند؛ همچنین سطح هموگلوبین خون را بالا برده و در نتیجه جز بهترین مغزها برای کم خونی می باشد.

برای بهره مندی از خواص این آجیل باید روزانه یک چهارم فنجان از آن مصرف کرد. البته مقدار کالری این حجم از آجیل بسیار زیاد بوده و منجر به چاقی می گردد بنابراین در مصرف آن دقت کنید.

3. گردو یکی از آجیل های خون ساز

مغز گردو می تواند بهترین آجیل برای کم خونی باشد؛ زیرا حاوی منبع غنی زینک، مس، امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹، ویتامین E، B5، B12، B6، پتاسیم، ویتامین A، C، ریبوفلاوین، فسفر، آهن، کلسیم، منیزیم، اسید فولیک و غیره می باشد. مکمل اسید فولیک، برای مادران باردار و افراد کم خون توسط پزشک تجویز می شود؛ اما این آجیل، منبعی غنی از این ماده مغزی می باشد. در وبلاگ اصل تبریز مقاله ای منتشر کردیم تحت عنوان ” انواع آجیل حاوی ویتامین b12 ” ، اگر تمایل به شناسایی مغزیجات حاوی این ویتامین هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

مصرف روزانه ۷ عدد گردو، توسط پزشکان پیشنهاد می شود؛ و بهترین شیوه مصرف آن به صورت خام است. متخصصین علم تغذیه برای افزایش فواید آن، پیشنهاد می ‌کنند که گردو از یک شب قبل در آب خیسانده شود تا حرارت آن گرفته شود و مصرف کننده را دچار حساسیت نکند.

4. بادام درختی 

ناموجود
297,000 تومان - 990,000 تومان
297,000 تومان - 990,000 تومان
ناموجود
214,500 تومان - 715,000 تومان
152,100 تومان - 507,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
209,500 تومان - 698,000 تومان
ناموجود
285,000 تومان - 950,000 تومان

این آجیل خون ساز، حاوی مقادیری سرشار از آهن، زینک ویتامین C، E، B1، B2، B12، سلنیوم، مس، فسفر، آهن، ریبوفلاوین، اسید فولیک، نیاسین و چربی های مورد نیاز بدن می باشد. بادام بیشترین مقدار پروتئین را در میان سایر آجیل ها به خود اختصاص داده است. این آجیل، علاوه بر کاهش کم خونی ناشی از فقر آهن به بهبود عملکرد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند.

روزانه ۲۳ عدد بادام، برای افراد سالم و بدون اضافه وزن پیشنهاد می گردد. برای هضم راحت تر بادام  بهتر است آن ها را از شب قبل بخیسانیم.

5. کشمش

بهترین آجیل برای کم خونی کشمش است. کشمش به عنوان یک میوه خشک شده، بانکی از انواع مواد مغذی همچون فیبر، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منیزیم و ویتامین B6 می باشد؛ و سبب می شود تا آب اضافی بدن خارج شود و موجب افزایش انرژی شما می شود. این آجیل ویتامین های مورد نیاز برای ایجاد هموگلوبین خون را در بدن شما تامین می کند و سبب درمان کم خونی می شود.مصرف روزانه کشمش ۲۵ گرم می باشد که بهتر است برای تاثیر بهتر آن را صبح ها میل نمایید.

 

6. فندق جز بهترین آجیل های خون ساز

یکی از بهترین آجیل برای کم خونی بادام هندی است.
فندق حاوی مواد مغذی مانند آهن منگنز پتاسیم ویتامین C، B6،انواع آنتی اکسیدان ها و … است.

فندق حاوی مواد مغذی مانند آهن منگنز پتاسیم ویتامین C، B6،انواع آنتی اکسیدان ها ، اسید های چرب غیر اشباع و مفید، مس، منیزیم، زینک، فیبر، فسفر، تیامین و… می باشد. این مغز می تواند جز بهترین مغزها برای کم خونی باشد. و علاوه بر آن، سبب افزایش قدرت باروری در مردان و تقویت اسپرم می گردد.

کارشناسان تغذیه بر این باورند که پروتئین موجود در فندق، می تواند جایگزین پروتئین موجود در لبنیات برای گیاه خواران یا افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند؛ گردد.مصرف روزانه این آجیل خوش طعم، روزانه حدود ۳۰ گرم می باشد؛ این مقدار، حدود ۲۰ دانه فندق یا یک مشت از آن است.

مغز فندق ایرانی خام
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
۴٫۵۰
مغز فندق ایرانی شور
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
مغز فندق ایرانی بوداده بی نمک
375,000 تومان - 1,250,000 تومان
187,500 تومان - 625,000 تومان

7. بادام زمینی

جالب است بدانید این دانه، جز حبوبات محسوب می شود؛ اما ویژگی های مثبت و خواصی شبیه آجیل هایی مانند پسته، بادام و… دارد. این دانه مغذی، حاوی اسید های چرب غیر اشباع، پروتئین، فیبر، فولات یا اسید فولیک، مس، بیوتین، نیاسین، ویتامین E، فسفر، منیزیم است. بادام زمینی با کاهش کلسترول بد خون، میزان پلاک در رگ ها را افزایش می دهد؛ در نتیجه برای کم خونی بسیار مفید میباشد.

مقدار مصرف پیشنهادی برای بادام زمینی ۴۲ گرم میباشد که البته باید بدانید این میزان ۲۴۰ کیلو کالری دارد و بهتر است این مقدار به دوقسمت تقسیم شود و در دو میان وعده مصرف گردد.

66,000 تومان - 220,000 تومان
135,000 تومان - 450,000 تومان
ناموجود
48,000 تومان - 160,000 تومان
87,500 تومان - 175,000 تومان
۵٫۰۰
ناموجود
52,500 تومان - 175,000 تومان
۵٫۰۰

کم خونی و علت آن چیست؟

هنگامی که تعداد گلبول های قرمز خون یک فرد برای حمل و جابجایی اکسیژن کم باشد؛ فرد دچار کم خونی می گردد. کم خونی می تواند به صورت خفیف تا شدید متغیر باشد؛ و همچنین می‌ تواند ارثی یا اکتسابی باشد. کم خونی انواع مختلفی دارد:

  1. کمبود آهن
  2. کم خونی داسی شکل
  3. کم خونی به علت کمبود ویتامین
  4. کم خونی آپلاستیک
  5. تالاسمی

با استفاده از مکمل ها و همچنین رژیم غذایی سالم و متنوع، برخی از انواع کم خونی، درمان می شود. البته اگر احساس می کنید دچار کم خونی هستید، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. از علل ایجاد کم خونیمی توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تغذیه و رژیم نامناسب
  2. سن بالای ۶۵ سال
  3. از دست دادن خون به دلایل مختلف
  4. عدم تولید گلبول قرمز در خون
  5. بارداری
  6. تخریب گلبول های قرمز خون در بدن به دلایل مختلف

علائم کم خونی به چه صورت می باشد؟

بسته به نوع کم خونی، علائم آن متفاوت می باشد؛ اما مهمترین علائم آن موارد زیر هستند:

  • ضعف
  • ضربان قلب نامنظم
  • خستگی
  • زردی پوست و رنگ پریدگی
  • سرگیجه
  • سردی دست و پا
  • تنگی نفس
  • سر درد

جمع بندی

در این مقاله، ۷ مورد از بهترین آجیل برای کم خونی را بیان کردیم. روش زیادی برای درمان و پیشگیری از کم خونی وجود دارد؛ که از جمله آن ها قرار دادن آجیل در رژیم غذایی می باشد. در واقع تنوع آجیل های خون ساز و همچنین همسو بودن با ذائقه ی ایرانی و سالم بودن آن، سبب افزایش سلامت بدن، افزایش نشاط و انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی می گردد. در صورتی که قصد خرید آجیل با قیمت مناسب و با کیفیت را دارید، میتوانید سفارش خود را در وبسایت اصل تبریز ثبت ثبت نمایید و محصول مورد نظر خود را درب منزل، تحویل بگیرید.

4 پاسخ

  1. مطلب جالبی بود! کدوم یک از آجیل هایی که برای کم خونی معرفی کردید توی فروشگاه موجود هست و چطور میشه خرید کرد؟

  2. از بین آجیل هایی که توی مقاله معرفی کردید من عاشق بادام زمینیم اما از نوع روکش دارش 🙂 بادام زمینی روکش دار توی فروشگاهتون موجوده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *