آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

ویتامین b12 از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است، که برای حفظ سلامت دستگاه عصبی و سلول‌های خونی، به کار می‌رود. مصرف انواع آجیل حاوی ویتامین B12، از جمله بادام، گردو و پسته، می‌تواند مقدار ویتامین مورد نیاز شما را تامین نماید. شما می توانید این محصولات را از صفحه خرید آجیل فروشگاه اصل تبریز تهیه کنید.
آجیل حاوی ویتامین b12

از آنجا که منابع اصلی ویتامین B12، انواع مواد غذایی گوشتی و حیوانی هستند [1]، بنابراین، بسیاری از گیاهخواران ممکن است با مشکل کمبود این ویتامین مواجه شوند. از نظر برخی منابع علمی خارجی، مصرف آجیل حاوی ویتامین B12، حتی برای افراد با رژیم غذایی گیاهخواری نیز مفید است! با این حال، به دلیل اطلاعات ضد و نقیضی که درباره وجود ویتامین B12 در آجیل وجود دارد، برای رفع هر گونه شک و تردید، گیاهخواران باید حتما از مکمل‌های غذایی استفاده کنند.

حال باید دید که آیا شما به ویتامین ب 12 نیاز دارید یا خیر. در ادامه به علائم کمبود ویتامین B12 و منابعی که باید برای درمان آن‌ها مصرف کنید، اشاره خواهیم کرد.

علائم کمبود ویتامین b12

وجود ویتامین B12 به اندازه کافی در بدن، باعث می‌شود تا سیستم عصبی، شامل اعصاب مرکزی و محیطی، بهترین عملکرد را داشته باشند. بنابراین کمبود آن، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عصبی و مشکلات سلامت روان از جمله افسردگی گردد. همچنین، با توجه به اینکه در غیاب ویتامین B12، تولید گلبول قرمز با مشکل مواجه می‌شود، از این رو بروز مشکلات ناشی از کم خونی نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. برخی از مهم‌ترین علائم کمبود ویتامین B12، عبارتند از:

 

  • احساس ضعف و خستگی مفرط
  • سردردهای مداوم
  • افسردگی و تغییرات خلقی
  • سوزن سوزن شدن بدن مخصوصا پاها
  • مشکلات گوارشی و یبوست
  • استپ وزنی
  • رنگ پریدگی و زردی پوست
  • نداشتن تمرکز کافی
  • ایجاد التهاب و درد در ناحیه زبان و دهان

 

آجیل حاوی ویتامین b12
با مصرف برخی از آجیل ها میتوان علائم کمبود ویتامین b12 را کاهش داد.

خوردن انواع آجیل حاوی ویتامین B12، باعث برطرف شدن بسیاری از این مشکلات می‌شود. بنابراین می‌توانید مقداری پسته، بادام و گردو را به عنوان میان وعده مصرف کنید، تا عوارض ناشی از کمبود ویتامین B12 را برطرف نمایید.

خواص انواع آجیل حاوی ویتامین B12

خواص آجیل، تنها به دریافت انواع ویتامین‌ها محدود نمی‌شود، و هر فرد با مصرف آجیل‌های متنوع، می‌تواند انواع مواد معدنی و ریزمغذی‌ها را دریافت کند. در ادامه، انواع آجیل حاوی ویتامین B12 را بنا بر برخی منابع [2] [3]، معرفی کرده و نقش آن‌ها در بهبود سلامت افراد را توضیح می‌دهیم.

مغز بادام

اگر تعدادی بادام را به عنوان میان وعده در روز مصرف کنید، ویتامین B12 موجود در آن، به افزایش سطح سلامت عصبی شما کمک می‌کند. ضمن اینکه آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و پروتئین موجود در مغز بادام، برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن مفید خواهند بود.

گردو

مصرف مغز گردو همراه با صبحانه یا به عنوان میان وعده، ویتامین B12 مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این آجیل حاوی ویتامین B12، علاوه بر حفظ سلامت مغز و اعصاب محیطی، در بهبود عملکرد قلب نیز موثر خواهد بود.

پسته

وجود ویتامین B12 و آهن فراوان در پسته، آن را به عنوان یک داروی طبیعی فوق العاده برای درمان کم خونی، تبدیل کرده است. از این رو همه افرادی که به کم خونی و فقر آهن مبتلا هستند، می‌توانند این آجیل خوشمزه را در کنار سایر درمان‌های تخصصی، مصرف کنند، تا با سرعت بیشتری بهبود پیدا نمایند. برای خرید پسته از فروشگاه اصل تبریز کلیک کنید.

آجیل حاوی ویتامین b12
پسته یکی از بهترین منابع حاوی ویتامین b12 می باشد.

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانید انواع آجیل حاوی ویتامین B12 را مصرف کرده و از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید، می‌توانید گردو، بادام و پسته را به تنهایی یا همراه با میوه‌های مختلف، سالاد و غذا مصرف کنید. ترکیب مواد غذایی حاوی ویتامین B12، به شما کمک می‌کند تا کمبودهای بدن خود را از بین برده و عوارض ناشی از کمبود این ویتامین را درمان کنید. فروشگاه اصل تبریز به شما کمک می‌کند تا تمامی این مغزیجات را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

منبع 1 : www.healthline.com

منبع 2 : www.allohealth.care

منبع 3 : www.dnaindia.com

4 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر مطلب رو با دقت نخوندید. نوشته شده مواد غذایی گوشتی منابع اصلی حاوی ویتامین b12 هستند ولی گیاهخوارن به دلیل اینکه گوشت مصرف نمی کنند میتونند این آجیل هارو که حاوی ویتامینb12 هست مصرف کنند تا کمبود این ویتامین جبران بشه.
      منبع در مقاله درج شده است.

  1. سلام ویتامین( b12 یا کوبالامین) کوآنزیمی هست که فقط در سلول های جانوری تولید می شود و گیاهان اصلا b12 ندارند

    1. اطلاعات متفاوتی در این زمینه هست که ما مقالات خارجی مختلفی در این باره خوندیم که لینک این مقالات را گذاشتیم میتوانید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *