آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی چه موقعی است؟ خرید پسته درجه یک و قرار دادن آن در رژیم غذایی به شما در برطرف کردن کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند اما آیا مصرف پسته برای کم خونی زمان مشخصی دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی چه وقتیست؟

بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی: محققان طب سنتی برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند پیشنهاد می کنند روزانه مقداری پسته مصرف کنند. پسته علاوه بر خواص بسیار زیاد برای سلامتی بدن، مثل سلامت کبد چرب، تنظیم فشار خون، سلامت پوست و مو و..‌ به رفع کم خونی ناشی از آهن کمک می کند.

اما بهترین زمان برای مصرف پسته چه زمانیست؟ شما می توانید هر روز و هر زمانی این آجیل خوشمزه را میل کنید اما بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی صبح ها است. در ادامه در این زمینه بیشتر صحبت می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کم خونی چیست؟

قبل از پرداختن به بهترین زمان خوردن پسته برای کم خونی، خوب است درباره کم خونی و علائم آن صحبت کنیم. کم خونی عبارت است از کاهش گلبول های قرمز و درنتیجه کاهش حجم انتقال اکسیژن در بدن.

این بیماری انواع مختلفی دارد که هر کدام بنا به دلایل خاصی ایجاد می شوند. درمان برخی از کم خونی ها با استفاده از مکمل های مختلف و رژیم غذایی سالم و متنوع صورت می پذیرد. علائم کم خونی شامل موارد زیر می باشد:

  • ضعف
  • خستگی
  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • پوست زرد رنگ یا کم رنگ
  • دست و پای سرد
  • سردرد
  • درد در قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم

دلایل ایجاد کم خونی عبارت است از:

  1. از دست دادن خون؛ که باعث کاهش گلبول های قرمز خون می شود.
  2. تخریب و از بین رفتن گلبول های قرمز به دلایل مختلف
  3. تولید نشدن گلبول های قرمز در بدن به اندازه کافی

 

شایع ترین نوع کم خونی در بدن، کم خونی ناشی از فقر آهن می باشد. مغز استخوان های ما برای ساخت گلبول های قرمز به هموگلوبین نیاز دارد. برای تولید هموگلوبین به آهن نیاز است و درصورتی که بدن کمبود آهن داشته باشد، کم خونی اتفاق می افتد.

این کم خونی بیشتر در زنان باردار رخ می دهد به همین دلیل مصرف مکمل آهن و رژیم غذایی غنی از این ماده معدنی در دوران بارداری ضروریست.

بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی چه وقتیست؟
کم خونی عبارت است از کاهش گلبول های قرمز و درنتیجه کاهش حجم انتقال اکسیژن در بدن

آیا پسته برای کم خونی خوب است؟

در کنار مصرف مکمل ها و مواد غذایی مثل گوشت قرمز، سبزیجات برگ دار و غذاهای دریایی، آجیل هایی مثل پسته نیز به شما در تامین مقدار نیاز روزانه به این عنصر کمک می کنند. خواص این آجیل محبوب، سبب شده تا پزشکان وجود آن در سبد غذایی مادران باردار و کودکان در حال رشد را ضروری بدانند.

پسته منبع مناسبی از آهن و یکی از ویتامین های تأثیرگذار در حمل اکسیژن، یعنی ویتامین B6 می باشد. علاوه بر این پسته حاوی عنصر مس است که موجب جذب بهتر آهن در بدن شده و همچنین موجب سلامت قلب و عروق می شود.پسته آجیلی مفید در رفع علائمی که کمبود آهن در بدن ایجاد می کند نیز موثر است. ویتامین B1 موجود در پسته ضعف و خستگی ناشی از کمبود آهن را برطرف می کند.

این آجیل حاوی ویتامین مهم C نیز می باشد که در جذب بهتر آهن تاثیر بسزایی دارد. پسته حاوی فسفر است که بی حالی و خستگی را برطرف می کند. کمبود آهن موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود؛ بنابراین خوردن پسته موجب تقویت بدن می شود. خواص پسته خام برای کم خونی آنقدر زیاد است که پزشکان طب سنتی از دیرباز برای درمان این عارضه، مصرف پسته را توصیه نموده اند.

بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی چه موقعی است؟

زمانی که از خواب بیدار می شوید، بیشترین میزان جذب مواد مغذی در بدن صورت می پذیرد. اگر دچار مشکل کم خونی هستید و بیماری زمینه ای دیگری ندارید، می توانید حدود ۲۰ تا ۳۰ عدد پسته را در وعده صبحانه خود میل کنید تا از تمامی خواص آن بهره مند شوید و در دراز مدت مشکل کم خونی خود را برطرف کنید.

البته باید بگوییم بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی وقت مشخصی ندارد و شما می توانید در طول روز این آجیل را مصرف کنید. به این نکته توجه کنید که پسته را پس از خوردن وعده های غذایی و شب ها قبل از خواب مصرف نکنید.

بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی چه وقتیست؟
بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی وقت مشخصی ندارد و شما می توانید در طول روز این آجیل را مصرف کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی و فواید آن صحبت کردیم. خواص پسته برای کم خونی به دلیل غنی بودن از آهن، مس، ویتامین B6 و ویتامین C می باشد. کم خونی یکی از مشکلات شایع در جامعه است که همه افراد به خصوص بانوان، با آن مواجه هستند. یک رژیم غذایی سالم و حاوی آهن می تواند در رفع این مشکل تاثیر بسزایی داشته باشد.

شما می توانید برای خرید پسته خام ، پسته اکبری، پسته احمد آقایی به صفحه فروشگاه اصل تبریز مراجعه کنید، یا با مسئول فروش اصل تبریز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *