آجیل و خشکبار اصل تبریز

سفارش از طریق تلگرام:

مصرف آجیل یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از سرماخوردگی است؛ با این شرط که در هنگام خرید آجیل، ترکیبی از انواع مغزها شامل پسته، بادام و فندق را تهیه کنید. زمانی می‌توانید از خواص آجیل برای سرماخوردگی بهره‌مند شوید، که انواع مغز را به اندازه کافی مصرف نمایید.
آجیل برای سرماخوردگی

یکی از مهم‌ترین خواصی که آجیل برای درمان یا پیشگیری از سرماخوردگی دارد، تقویت سیستم ایمنی بدن است. پسته، بادام و فندق، همگی دارای حجم بالایی از ویتامین E و آنتی اکسیدان هستند؛ از این رو، به راحتی می‌توانند تاثیرات مفیدی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشند، که این مساله به پیشگیری از سرماخوردگی کمک می‌کند. البته در بین آجیل‌ها، مواردی نیز وجود دارند که استفاده از آن‌ها، می‌تواند عوارض آزاردهنده سرماخوردگی را تشدید کنند. برای مثال، مصرف بادام زمینی باعث افزایش التهاب و گرفتگی بینی می‌شود. به این ترتیب، بهتر است تا زمانی که سرماخوردگی شما به طور کامل خوب نشده است، از مصرف آن پرهیز کنید.

خواص بادام برای گلودرد

از قدیم، مصرف مغز بادام برای بهبود گلودرد مرسوم بوده است. برای اینکه بتوان از خواص بادام برای گلودرد بهره‌مند شد، بهتر است آن را در ترکیب با موادی مانند شیر، عسل یا آب پرتقال، مصرف کنید. علت مفید بودن بادام در درمان سرماخوردگی و گلودرد، این است که این نوع آجیل، یک خلط‌آور طبیعی به حساب می‌آید. با توجه به اینکه در دوران سرماخوردگی، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، برای بیمار آزاردهنده است، بنابراین استفاده از بادام برای سرماخوردگی راهگشا خواهد بود.

اگر بخواهید در هنگام ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی، گلو دردتان سریع‌تر بهبود یابد،مقداری بادام پودر شده را به عسل، آب پرتقال یا شیر اضافه کرده و میل نمایید. بهتر است در هنگام خرید بادام درختی، نوع خام آن را سفارش دهید؛ زیرا خواص بادام خام برای سرماخوردگی، بیشتر بوده و نگهداری از آجیل خام نیز ساده‌تر خواهد بود.

آجیل برای سرماخوردگی
یک روش برای درمان گلودرد که به شما پیشنهاد می شود این است که پودر بادام را با شیر وعسل مخلوط کنید و میل نمایید.

خواص پسته برای سرماخوردگی

در تحلیل خواص آجیل برای سرماخوردگی، می‌توان تاثیر هر یک از مغزها را به صورت جداگانه بررسی نمود. برای مثال، مصرف پسته در دوران سرماخوردگی، می‌تواند انرژی بدن شما را تامین کرده و سیستم دفاعی آن را تقویت کند. پسته حجم بالایی از آنتی اکسیدان و ویتامین C و E دارد. همان طور که می‌دانید، آنتی اکسیدان‌ها نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. از سوی دیگر، ویتامین C به عنوان یک سد محکم در برابر سرماخوردگی عمل می‌کند. به این ترتیب، مصرف پسته به بدن شما کمک می‌کند تا از چند طریق با سرماخوردگی و عوارض شدید آن مقابله کند.

خواص ضد التهابی آجیل برای سرماخوردگی (مخصوصا پسته) نیز کمک می‌کنند، تا شدت گلودرد و سرفه شما کمتر شود. پیشنهاد ما این است که در فصول سرد سال، یعنی پاییز و زمستان، روزی چند عدد پسته مصرف کنید، تا بتوانید بدن خود را در برابر ابتلا به سرماخوردگی ایمن سازید. البته بهتر است حین خرید پسته، به کیفیت، تازگی و خام بودن آن توجه داشته باشید.

اگر می خواهید با خواص پسته برای سرماخوردگی آشنا بیشتر شوید مقاله پسته برای سرماخوردگی خوب است یا مضر را بخوانید.

آجیل برای سرماخوردگی
مصرف پسته در فصل سرد زمستان برای ایمن سازی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی پیشنهاد می شود.

 

خواص فندق برای سرماخوردگی

به کسانی که قصد دارند از خواص آجیل برای سرماخوردگی بهره‌مند شوند، توصیه می‌کنیم که فندق را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند؛ مخصوصا در روزهایی که از سرماخوردگی و حالت‌های آزاردهنده ناشی از آن، رنج می‌برند. مصرف چند فندق در طول روز، باعث می‌شود تا بدن حجم بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین C را دریافت کند. انواع ریز مغذی‌هایی که در فندق وجود دارند، کمک می‌کنند تا سیستم ایمنی بدن تقویت گردد. همچنین، ویتامین E موجود در فندق و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، نقش موثری در کاهش التهابات بدن و درمان سرماخوردگی دارند.

به این ترتیب، بد نیست در بهره‌مندی از خواص آجیل برای سرماخوردگی، از فندق نیز استفاده کنید. یادآوری می‌کنیم که خرید فندق خام، برای درمان سرماخوردگی مفیدتر است؛ البته اگر مغز فندق را خریداری می‌کنید، بهتر است فندق با پوست را انتخاب نمایید. زیرا پوست قهوه‌ای که مغز فندق را می‌پوشاند، مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد؛ در نتیجه، به کاهش التهاب گلو و تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌کند.

فندق برای سرفه نیز بسیار مفید است. برای درمان سرفه های مزمن و خلط دار می توانید، فندق را اسیاب کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید و مصرف کنید.

نحوه استفاده از فندق برای سرماخوردگی

غیر از خوردن مغز فندق به صورت عادی، می‌توانید این نوع آجیل را در ترکیب با شیر یا سایر مغزیجات و آجیل‌ها نیز مصرف کنید. برای مثال، به منظور درمان سرماخوردگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهتر است از ترکیب شیر و فندق پودر شده استفاده کنید. برای این کار می‌توانید چند عدد مغز فندق را آسیاب کرده و در شیر داغ بریزید و میل کنید.

مصرف فندق همراه با انجیر خشک نیز به شما کمک می‌کند تا زودتر درمان شوید. در حالت کلی، مصرف آجیل برای سرماخوردگی زمانی موثرتر است که ترکیبی از انواع مغزها، از جمله فندق را مصرف نمایید.

آجیل برای سرماخوردگی
برای درمان سرفه از خوردن فندق با شیر گرم غافل نشوید چرا که بسیار موثر است.

خواص انجیر خشک برای سرماخوردگی

غیر از خواص آجیل برای سرماخوردگی که تا اینجا توضیح دادیم، باید بگوییم مصرف انجیر خشک در کنار مغزها نیز برای سرماخوردگی مفید است. در هنگام سرماخوردگی، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و جمع شدن خلط، می‌تواند تنفس را برای بیمار دشوار سازد. از طرفی، تنفس خشک و گلودرد در طول سرماخوردگی، احساس ناراحتی فرد را تشدید می‌کند. اما انجیر خشک، حجم بالایی از ویتامین C، کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، مواد معدنی و کلسیم دارد. وجود این ترکیبات، از دو نظر برای بهبود بیماری سرماخوردگی مفید است:

  • اول این که مصرف انجیر خشک در زمان سرماخوردگی، مانند یک خلط‌آور عمل می‌کند و خلط را به صورت طبیعی برطرف می‌سازد.
  • دوم این که انجیر خشک، به افزایش رطوبت در سیستم تنفسی و ریه کمک کرده و آن را هیدراته می‌سازد؛ پس خشکی گلو بهتر می‌گردد.

به این ترتیب، شما با مصرف انجیر خشک در زمان سرماخوردگی، می‌توانید التهابات ریوی خود را تسکین داده و با کاهش خلط گلو و سرفه، گلودرد خود را درمان نمایید. در صورتی که تصمیم به خرید انجیر خشک دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ما اقدام کنید.

بهترین روش مصرف انجیر برای سرماخوردگی

انجیر خشک، کمی سفت به نظر می‌رسد و ممکن است مصرف آن برای برخی افراد، دشوار باشد. برای اینکه بتوانید از خواص انجیر خشک برای سرماخوردگی بهره‌مند شوید، باید چند عدد انجیر را در داخل یک لیوان آب گرم انداخته، و اجازه دهید خیس بخورند. معمولا بهتر است انجیرها، شب تا صبح در آب بمانند و صبح روز بعد، انجیرهای خیس خورده را همراه با آب آن‌ها میل کنید.

آجیل برای سرماخوردگی
انجیر را در مواقعی که سرماخورده اید به عنوان داروی خلط آور می توانید استفاده کنید.

در زمان سرماخوردگی، گردو بخوریم یا نه؟

تا اینجا درباره خواص آجیل برای سرماخوردگی صحبت کردیم، و دیدیم که هر یک از مغزها، تا چه حد می‌توانند در کاهش التهاب و خلط گلو موثر باشند. اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که آیا خواص گردو برای سرماخوردگی هم، به اندازه مغزهای دیگر است؟ باید بگوییم خیر!

با اینکه مصرف گردو در روزهایی که کاملا سالم هستید، بسیار مفید است؛ اما مصرف آن برای سرماخوردگی، توصیه نمی‌شود. زیرا مصرف گردو، برخلاف سایر آجیل‌ها، گلو را تحریک کرده و التهاب آن را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، یکی از خواص گردو، آزاد شدن هیستامین‌ها است؛ بنابراین مصرف مغز گردو در زمان سرماخوردگی، باعث افزایش گرفتگی بینی شده و تنفس را دشوار می‌سازد.

بنر خرید آجیل
برای خرید آجیل از فروشگاه اصل تبری اقدام کنید.

مزایای گردو برای پیشگیری از سرماخوردگی

با اینکه گردو مانند انواع آجیل برای سرماخوردگی مفید نیست، اما می‌توان با مصرف این مغز خوشمزه در فصول سرد سال، از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کرد. در واقع، گردو حجم بالایی از ویتامین C، آهن، منیزیم، پتاسیم و سدیم دارد. همچنین، ترکیباتی مانند رتینول، نیاسین، اسید فولیک، ریبوفلاوین، تیامین، پیریدوکسین و فیلوکوئینون، در ساختار گردو به مقدار فراوانی وجود دارند. ترکیب تمامی این مواد، باعث می‌شود تا این مغز دوست داشتنی، برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی، از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی مفید باشد.

به این ترتیب، اگر چه نمی‌توان از خواص گردو به عنوان آجیل برای سرماخوردگی بهره برد، اما مصرف آن در پیشگیری از سرماخوردگی، بسیار موثر خواهد بود.

آجیل برای سرماخوردگی
گردو برای سرماخوردگی مضر است ولی برای جبوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر است.

کدام مغز یا آجیل برای سرماخوردگی مفید نیست؟

خواص ضد التهابی انواع آجیل برای سرماخوردگی، مفید هستند؛ اما همه آجیل‌ها نمی‌توانند به درمان این بیماری کمک کنند! برای مثال، بادام زمینی و گردو باعث آزاد شدن هیستامین‌ها می‌شوند؛ در نتیجه، مصرف آن‌ها در زمان سرماخوردگی، منجر به گرفتگی بینی و دشواری تنفس خواهد شد. لازم است به این نکته اشاره کنیم که مصرف بادام زمینی، حتی برای افرادی که به آلرژی مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود. چون در این صورت نیز عوارض مربوط به آلرژی تنفسی شدیدتر شده، و مشکلات فراوانی را برای فرد به وجود می‌آورد.

بهترین آجیل برای سرماخوردگی چیست؟

بهترین آجیل برای سرماخوردگی شامل بادام، پسته، فندق و انجیر خشک تازه با کیفیت است. همچنین، بهتر است در هنگام خرید آجیل، مغزیجات خام را انتخاب نمایید؛ زیرا علاوه بر خواص بیشتر، شرایط نگهداری آن‌ها نیز ساده‌تر خواهد بود.

به منظور خرید آجیل تازه و با کیفیت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید. فروشگاه اصل تبریز، همواره در تلاش است تا بهترین آجیل را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در خرید اینترنتی آجیل از فروشگاه اصل تبریز، می‌توانید انواع مغزیجات را بررسی کرده و مناسب‌ترین نوع آن را در وزن دلخواه سفارش دهید.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *